Ford: rok 2013 pro něj nejlepším za posledních 10 let. Opravdu?

Koncern Ford Motor Company v 142 sekundách na videu shrnuje to nejlepší, co mu přinesl uplynulý rok.
Ford: rok 2013 pro něj nejlepším za posledních 10 let. Opravdu?

Jistě, jsou to vesměs zajímavé údaje, ovšem velkou část z nich je prakticky nemožné potvrdit z nezávislých zdrojů. V přiloženém videu se například dozvíte, že FMC loni dosáhl zisku 8,6 miliard dolarů před zdaněním, jméno Ford Focus se stalo nejprodávanějším na světě (více generací dohromady) a Ford F je již 37. rokem nejprodávanějším „truckem“ v USA, přičemž jeden vůz tohoto typu se tam prodá každých 41 sekund.

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

Nový Ford Mustang bez tajemství: Design, technika a motory pro Evropu

 

Je bez debat, že rok 2013 byl pro Ford Motor Company velmi úspěšný, ať už jde o růst odbytu na klíčových trzích nebo výši tržeb. Zdá se, že FMC se opět dostává do formy, ale za cenu bolestivých a radikálních kroků, jež se zřejmě v budoucnosti budou nejvíce spojovat s aktuální globální strategií „One Ford“ a heslem „Go Further“. Pokračují přípravy na uzavření továrny v Genku, Ford skončí s výrobou v Austrálii a náběh nových modelů se zdržuje do neúměrných termínů.

Ford Mondeo: 20 let zásadního modelu ve fotografiích

Ford Mondeo: 20 let zásadního modelu ve fotografiích

Novinky u Fordu musí často na spuštění výroby čekat i několik let. Například strategický model Ford Mondeo nové generace vstoupí do prodejů až koncem letošního roku, tedy plné dva roky po premiéře sériového provedení Mondea. O moc lépe na tom nejsou v tomto ohledu ani Mustang či „velký“ Transit, v USA si pak musí se zcela novým Cadillacem Escalade poradit alespoň faceliftovaný Lincoln Navigator.

Nic tedy není černobílé, ale zdá se, že FMC je opravdu na správné cestě.

 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků