Ford: Rekordy s palivovými články

Rekordy v automobilové oblasti jsou různé; rychlostní, vytrvalostní apod. Právě mezi „rekordní vytrvalce“ se zařadil k Fordům model P2000. Tuto skutečnost příjemně zpestřuje fakt, že je poháněn palivovými články.
Ford: Rekordy s palivovými články
Rekordní vytrvalostní jízda se uskutečnila 7. a 8. října na vysokorychlostní zkušební dráze automobilky Ford v Dearbornu ve státě Michigan v USA dlouhé 2,64 míle. Vůz Ford P2000 kroužil po testovacím okruhu nepřetržitě 24 hodin, pouze s krátkými zastávkami v depu určenými především pro doplnění Klepněte pro větší obrázekpaliva, běžnou kontrolu a údržbě testovaného vozu a výměně řidičů.

Během 24 hodin jízdy dosáhl testovaný vůz průměrné rychlosti 57,95 mil / 93 km za hodinu, do tohoto výsledku jsou započítány i zastávky spojené s tankováním a střídáním pilotů. Čistá průměrná rychlost jízdy bez započítání těchto zastávek, činila 65 mil / 104 km za hodinu. Během 24 hodin ujel testovaný Ford P2000 celkem 1390,75 mil (2232,15 km) - takovou vzdálenost během jediného dne nedokázal ujet dosud žádný jiný automobil poháněný palivovými články. Na dodržování přesně daných podmínek rekordní jízdy dohlíželi komisaři sportovního klubu SCCA, kteří jeho výsledky posléze oficiálně zapsali a potvrdili, že Ford P2000 je novým držitelem amerického vytrvalostního rekordu pro vozy poháněné palivovými články. Předchozí americký i světový rekord v této kategorii držel vůz s obdobným pohonem, který během 24 hodin dokázal ujet 862 mil (1383,5 km) celkovou průměrnou rychlostí 36 mil/hodinu, přičemž čistá průměrná rychlost jeho jízdy činila 54 mil/hodinu (86,6 km/h)

„Fakt, že náš vůz poháněný palivovými články byl na trati téměř 22 ze 24 hodin, představuje velmi důležitý milník na cestě vývoje této technologie budoucnosti. Ověřili jsme si, že systémy pohonu s palivovými články jsou schopné vydržet i tak extrémní zátěž, jakou vytrvalostní jízda představuje a toto poznání nás posouvá o další krůček dál k vytčenému cíli: Zavést technologii pohonu s palivovými články do sériové produkce!“, říká Philip Chizek

Pohonná jednotka modelu P2000 dává výkon 90 koňských sil a zaručuje zrychlení vozu z 0 na 60 mil/hod Klepněte pro větší obrázekza méně než 14 sekund. Ford P2000 využívá palivových článků typu PEM s protonovou polopropustnou membránou. Trakční elektromotor a jeho řídicí jednotku dodala firma Ballard Power Systems. Tuto pohonnou sestavu používá i vůz Ford Focus FCV.

Výsledky rekordní jízdy potvrdil Americký sportovní automobilový klub SCCA a oficiálně pak byly zveřejněny v rámci tradiční akce Michelin Bibendum Challenge - soutěže, kterou pneumatikářský koncern Michelin motivuje výrobce a vývojové týmy k výrobě vozů šetrných k životnímu prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků