Ford: Rekordy s palivovými články

Rekordy v automobilové oblasti jsou různé; rychlostní, vytrvalostní apod. Právě mezi „rekordní vytrvalce“ se zařadil k Fordům model P2000. Tuto skutečnost příjemně zpestřuje fakt, že je poháněn palivovými články.
Ford: Rekordy s palivovými články
Rekordní vytrvalostní jízda se uskutečnila 7. a 8. října na vysokorychlostní zkušební dráze automobilky Ford v Dearbornu ve státě Michigan v USA dlouhé 2,64 míle. Vůz Ford P2000 kroužil po testovacím okruhu nepřetržitě 24 hodin, pouze s krátkými zastávkami v depu určenými především pro doplnění Klepněte pro větší obrázekpaliva, běžnou kontrolu a údržbě testovaného vozu a výměně řidičů.

Během 24 hodin jízdy dosáhl testovaný vůz průměrné rychlosti 57,95 mil / 93 km za hodinu, do tohoto výsledku jsou započítány i zastávky spojené s tankováním a střídáním pilotů. Čistá průměrná rychlost jízdy bez započítání těchto zastávek, činila 65 mil / 104 km za hodinu. Během 24 hodin ujel testovaný Ford P2000 celkem 1390,75 mil (2232,15 km) - takovou vzdálenost během jediného dne nedokázal ujet dosud žádný jiný automobil poháněný palivovými články. Na dodržování přesně daných podmínek rekordní jízdy dohlíželi komisaři sportovního klubu SCCA, kteří jeho výsledky posléze oficiálně zapsali a potvrdili, že Ford P2000 je novým držitelem amerického vytrvalostního rekordu pro vozy poháněné palivovými články. Předchozí americký i světový rekord v této kategorii držel vůz s obdobným pohonem, který během 24 hodin dokázal ujet 862 mil (1383,5 km) celkovou průměrnou rychlostí 36 mil/hodinu, přičemž čistá průměrná rychlost jeho jízdy činila 54 mil/hodinu (86,6 km/h)

„Fakt, že náš vůz poháněný palivovými články byl na trati téměř 22 ze 24 hodin, představuje velmi důležitý milník na cestě vývoje této technologie budoucnosti. Ověřili jsme si, že systémy pohonu s palivovými články jsou schopné vydržet i tak extrémní zátěž, jakou vytrvalostní jízda představuje a toto poznání nás posouvá o další krůček dál k vytčenému cíli: Zavést technologii pohonu s palivovými články do sériové produkce!“, říká Philip Chizek

Pohonná jednotka modelu P2000 dává výkon 90 koňských sil a zaručuje zrychlení vozu z 0 na 60 mil/hod Klepněte pro větší obrázekza méně než 14 sekund. Ford P2000 využívá palivových článků typu PEM s protonovou polopropustnou membránou. Trakční elektromotor a jeho řídicí jednotku dodala firma Ballard Power Systems. Tuto pohonnou sestavu používá i vůz Ford Focus FCV.

Výsledky rekordní jízdy potvrdil Americký sportovní automobilový klub SCCA a oficiálně pak byly zveřejněny v rámci tradiční akce Michelin Bibendum Challenge - soutěže, kterou pneumatikářský koncern Michelin motivuje výrobce a vývojové týmy k výrobě vozů šetrných k životnímu prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků