Ford: Rekordy s palivovými články

Rekordy v automobilové oblasti jsou různé; rychlostní, vytrvalostní apod. Právě mezi „rekordní vytrvalce“ se zařadil k Fordům model P2000. Tuto skutečnost příjemně zpestřuje fakt, že je poháněn palivovými články.
Ford: Rekordy s palivovými články
Rekordní vytrvalostní jízda se uskutečnila 7. a 8. října na vysokorychlostní zkušební dráze automobilky Ford v Dearbornu ve státě Michigan v USA dlouhé 2,64 míle. Vůz Ford P2000 kroužil po testovacím okruhu nepřetržitě 24 hodin, pouze s krátkými zastávkami v depu určenými především pro doplnění Klepněte pro větší obrázekpaliva, běžnou kontrolu a údržbě testovaného vozu a výměně řidičů.

Během 24 hodin jízdy dosáhl testovaný vůz průměrné rychlosti 57,95 mil / 93 km za hodinu, do tohoto výsledku jsou započítány i zastávky spojené s tankováním a střídáním pilotů. Čistá průměrná rychlost jízdy bez započítání těchto zastávek, činila 65 mil / 104 km za hodinu. Během 24 hodin ujel testovaný Ford P2000 celkem 1390,75 mil (2232,15 km) - takovou vzdálenost během jediného dne nedokázal ujet dosud žádný jiný automobil poháněný palivovými články. Na dodržování přesně daných podmínek rekordní jízdy dohlíželi komisaři sportovního klubu SCCA, kteří jeho výsledky posléze oficiálně zapsali a potvrdili, že Ford P2000 je novým držitelem amerického vytrvalostního rekordu pro vozy poháněné palivovými články. Předchozí americký i světový rekord v této kategorii držel vůz s obdobným pohonem, který během 24 hodin dokázal ujet 862 mil (1383,5 km) celkovou průměrnou rychlostí 36 mil/hodinu, přičemž čistá průměrná rychlost jeho jízdy činila 54 mil/hodinu (86,6 km/h)

„Fakt, že náš vůz poháněný palivovými články byl na trati téměř 22 ze 24 hodin, představuje velmi důležitý milník na cestě vývoje této technologie budoucnosti. Ověřili jsme si, že systémy pohonu s palivovými články jsou schopné vydržet i tak extrémní zátěž, jakou vytrvalostní jízda představuje a toto poznání nás posouvá o další krůček dál k vytčenému cíli: Zavést technologii pohonu s palivovými články do sériové produkce!“, říká Philip Chizek

Pohonná jednotka modelu P2000 dává výkon 90 koňských sil a zaručuje zrychlení vozu z 0 na 60 mil/hod Klepněte pro větší obrázekza méně než 14 sekund. Ford P2000 využívá palivových článků typu PEM s protonovou polopropustnou membránou. Trakční elektromotor a jeho řídicí jednotku dodala firma Ballard Power Systems. Tuto pohonnou sestavu používá i vůz Ford Focus FCV.

Výsledky rekordní jízdy potvrdil Americký sportovní automobilový klub SCCA a oficiálně pak byly zveřejněny v rámci tradiční akce Michelin Bibendum Challenge - soutěže, kterou pneumatikářský koncern Michelin motivuje výrobce a vývojové týmy k výrobě vozů šetrných k životnímu prostředí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků