Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) | Zdroj: Ford

Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
Ford Ranger PHEV (2024) Zdroj: Ford
16
Fotogalerie

Ford Ranger se představuje také jako plug-in hybrid. Na elektřinu ujede málo, ale své využití najde

Čtyřválec o objemu 2,3 litru, elektromotor a trakční akumulátor. Přesto utáhne 3,5 tuny a ještě může napájet vrtačky v poušti.

Automobilka Ford přinese čerstvý vítr do kategorie pick-upů střední velikosti, u svého modelu Ranger totiž nabídne plug-in hybridní pohon. Půjde o historicky první Ranger s tímto druhem pohonu a výroba bude zahájena na konci roku 2024. První vozy pak dorazí ke svým zákazníkům až v roce 2025. Nicméně už teď víme, jak bude pohon poskládaný a co všechno budeme moct od této novinky čekat.

Předně bude pod kapotou motor spalovací benzinový motor EcoBoost o objemu 2,3 litru, kterému bude sekundovat elektromotor a trakční akumulátor. V čistě elektrickém režimu se má dojezd pohybovat okolo 45 kilometrů. Značka tímto chce jít naproti především majitelům firem ve městech či u měst, kde jsou nízkoemisní zóny. Příjemné také je, že vůz má utáhnout až 3,5 tuny, tedy stejně jako ostatní verze z nabídky.

Jelikož jde o dobrodružně a pracovně orientované auto, vyloženě se nabízí také nějaké využití vozu jako zdroje napájení. Vůz to samozřejmě umožňovat bude, díky Pro Power Onboard budete moct napájet přístroje na odlehlých pracovištích i tábořištích. Zásuvky jsou na korbě i v kabině vozu. Samozřejmostí je pak pro Ranger pohon všech kol, nicméně první zpráva se o řešení pohonu detailněji nezmiňuje.

„Naši zákazníci chtějí elektrifikovaná vozidla s vynikajícími provozními vlastnostmi a přijatelnými náklady na vlastnictví, ale nikoliv na úkor toho, co mají na svých pick-upech rádi. Ranger Plug-in Hybrid přináší to nejlepší z obou světů pro práci, zábavu i rodinu - umožňuje jízdu na elektrický pohon s nulovými výfukovými emisemi na krátkých trasách nebo hybridní výkon, který mu uděluje neuvěřitelné schopnosti v terénu, při přepravě nákladů a tahání přívěsů,“ řekl Hans Schep, generální ředitel Ford Pro v Evropě.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud