Mediální prezentací v prostorách letiště v pražských Letňanech uvedl Ford oficiálně na český trh modernizované provedení pick-upu Ranger, který je nejprodávanějším autem své třídy na evropském trhu.
Kapitoly článku:
Pick-upů Ranger nepotká našinec na silnici každý den desítky, ale přesto je to pro Ford důležitý model. Vedle Transitu tvoří druhou (pravda, výrazně menší) nohu užitkového programu značky a v roce 2015 dosáhl významného úspěchu, když předběhl Toyotu Hilux a stal se nejprodávanějším modelem svého druhu v Evropě (tisková zpráva). Ford nyní uvádí na český trh modernizovaný Ranger s osvěženým designem, novou elektronickou výbavou a vylepšenými motory.
Dal si načas
Máte-li dojem, že facelift Rangeru není žádná žhavá aktualita, nešálí vás paměť. Poprvé jsme o něm psali už ke konci roku 2014, následovalo postupné uvádění na mimoevropské trhy a výstavní debut ve Frankfurtu. K nám však vylepšený Ranger skutečně oficiálně přichází až nyní.
Ford v rámci faceliftu změnil zejména tvar přední části, novinkou jsou ale i vyšší bočnice korby; Ranger (zde XLT) se vyrábí v Thajsku, Indii, Číně a JAR, odkud se vozí i do Evropy
Nejviditelnější změnou je masivnější přední maska se zvýrazněným motivem lichoběžníku. Nabídku motorů nadále tvoří pětiválec 3.2 TDCi 147 kW a čtyřválec 2.2 TDCi, který ovšem posílil v obou nabízených variantách – z 92, resp. 110 na 96 a 118 kW. Připlatit si můžete za šestistupňový automat.
Z hlediska výbavy je hlavní novinkou zástavba infotainmentu Sync 2 s 8“ dotykovou obrazovkou. Stejně jako dosud nabízí Ranger řadu elektronických asistentů z osobních modelů Fordu: adaptivní tempomat, systém udržování v pruhu, sledování bdělosti řidiče nebo zadní kameru. Elektronický stabilizační systém v tomto modelu disponuje třemi speciálními „užitkovými“ funkcemi: ochranou proti převrácení, adaptací na hmotnost nákladu a stabilizací přívěsu. Ten může vážit až 3,5 tuny.
Pohon všech kol lze připínat i za jízdy rychlostí až 120 km/h; brodivost 800 mm je podle Fordu nejlepší ve třídě
Technika a konstrukce vozu se při modernizaci prakticky nezměnila. Na žebřinovém rámu tak nadále může sedět krátká dvoumístná kabina Regular Cab, Super Cab se dvěma řadami sedadel a vzadu zavěšenými zadními dveřmi nebo plnohodnotná čtyřdveřová Double Cab. Novinkou je ale elektrický posilovač řízení, který Fordu umožnil snížit homologované hodnoty spotřeby paliva a nabídnout elektronické systémy jako udržování v jízdním pruhu.
Standardně s pohonem 4x4
V základních verzích pohání motor zadní kola, českým zákazníkům ale Ford už ve standardu elektronicky přiřaditelný pohon 4x4 včetně redukce. Varianty 4x4 se chlubí světlostí 230 mm a brodivostí 800 mm. Ranger přece není stylová hračka do města, ale především pracant do náročného terénu. I proto je na přání k dispozici mechanická uzávěrka zadního diferenciálu, která posune jeho terénní potenciál o další kus dál.
Vedle systému Sync 2 dostal Ranger při modernizaci také barevné multifunkční displeje v přístrojovém štítu, jak je známe z osobních Fordů
Pokud se ale chcete přece jenom víc předvádět než brodit hlubokým bahnem, Ford má pro vás tradiční verzi Wildtrak s vyšperkovaným exteriérem, koženými sedačkami a rozšířenou standardní výbavou včetně navigace.
„Lifestylová“ verze Wildtrak má černou masku, 18" litá kola a částečně kožené čalounění; vedle oranžové Pride nabízí Ford tento model i v méně výrazných odstínech
V českém ceníku najdete celkem 15 kombinací výbavy, motoru, převodovky a kabiny. Ceny začínají částkou 597 600 Kč bez DPH za Single Cab XL (7 airbagů, 4x4, Bluetooth, vyhřívané čelní sklo…) a končí těsně pod milionem za pětiválcový Wildtrak s automatem:
Model |
Nosnost/
Přípustná hmotnost (kg) |
Motor |
Výkon/Točivý moment |
Převodovka |
Cena Kč bez DPH |
Cena Kč včetně DPH |
Single Cab XL |
1208/3200 |
2,2 TDCi |
96 kW/330 Nm |
6st. |
597 600 |
723 096 |
XL |
1208/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
644 200 |
779 482 |
Super Cab XLT |
1114/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
741 900 |
897 699 |
Limited |
1089/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
838 900 |
1 015 069 |
Double Cab XL |
1096/3200 |
2,2 TDCi |
96 kW/330 Nm |
6st. |
641 600 |
776 336 |
XL |
1096/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
688 200 |
832 722 |
XLT |
1058/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
751 900 |
909 799 |
Limited |
1029/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
848 900 |
1 027 169 |
Limited |
1010/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. autom. |
867 900 |
1 050 159 |
Limited |
981/3200 |
3,2 TDCi |
147 kW/470 Nm |
6st. |
900 900 |
1 090 089 |
Limited |
962/3200 |
3,2 TDCi |
147 kW/470 Nm |
6st. autom. |
919 900 |
1 113 079 |
Wildtrak |
1019/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. |
922 900 |
1 116 709 |
Wildtrak |
1000/3200 |
2,2 TDCi |
118 kW/385 Nm |
6st. autom. |
941 900 |
1 139 699 |
Wildtrak |
971/3200 |
3,2 TDCi |
147 kW/470 Nm |
6st. |
974 900 |
1 179 629 |
Wildtrak |
952/3200 |
3,2 TDCi |
147 kW/470 Nm |
6st. autom. |
993 900 |
1 202 619 |
Nad rámec standardního ceníku nicméně český Ford nabízí ještě limitovanou sérii „Ford Ranger Start Edition“ s kabinou Double Cab a motorem 2.2 TDCi 118 kW. Tu pořídíte za 738 000 Kč. Vůbec nejlevnější cestu k modernizovanému Rangeru ale představuje „mimořádná nabídka“: Single Cab XL 96 kW za 491 900 Kč bez DPH.
Ranger byl loni nejprodávanějším autem své třídy nejen celoevropsky, ale i v ČR;
v 1. čtvrtletí 2016 se u nás dle statistik SDA prodával lépe než další tři pick-upy v pořadí (VW Amarok, Toyota Hilux, Mitsubishi L200) dohromady
Významnými zákazníky Rangeru jsou v České republice velké energetické a infrastrukturní firmy jako EP Holding, ČEZ nebo Mostecká uhelná, ale také například Hasičský záchranný sbor.
Další informace o faceliftovaném Rangeru najdete v tiskové zprávě: