Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Nová generace modelu Ford Ranger excelovala v poslední sérií nárazových testů EuroNCAP. A hned v několika disciplínách.

Automobil Ford Ranger, představený prvně na sklonku loňského roku, se stal vůbec nejbezpečnějším automobilem kategorie pick-up, jaký od svého vzniku institut EuroNCAP kdy testoval. Celkově získal 89 % dostupných bodů, a to i přes pochybnou výtku, že Ranger není vybaven omezovačem rychlosti. Poměrně překvapivě se zkoušenému vozu podařilo excelovat také v disciplíně ochrany chodců při případném střetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger při testech EuroNCAP a přehled dosažených výsledků

V tomto dosud často podceňovaném ohledu získal Ranger 81 % z dostupných bodů. Od roku 1997, kdy tato disciplína vstoupila do metodiky testů EuroNCAP, se zatím žádnému automobilu podobného výsledku dosáhnout nepodařilo. Generální sekretář EuroNCAP Michiel van Ratingen, k tomu podotkl: „S takto vysokou úrovní ochrany chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku pro bezpečnost v této disciplíně, přičemž pick-upy až dosud příliš bezpečné nebyly.“

Při čelním střetu Ranger prokázal výbornou ochranu cestujících různých tělesných proporcí, nejvyšší hodnocení „dobrý“ bylo pouze v případě ochrany řidičova hrudníku změněno na „přiměřený“. Za boční náraz získal Ranger plný počet bodů, za boční střet se sloupem by to dopadlo podobně, nebýt opět jen „adekvátní“ ochrany hrudníku řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2012

Ford kladl na bezpečnost nového Rangeru vysoký důraz. Během vývoje tak prošel Ford Ranger bezmála 10 000 virtuálními nárazovými testy a 110 testy skutečnými. K překvapivě dobrým výsledkům při ochraně chodců přispěla konstrukce předního nárazníku a kapoty s energii pohlcujícími materiály. 
 

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků