Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Nová generace modelu Ford Ranger excelovala v poslední sérií nárazových testů EuroNCAP. A hned v několika disciplínách.

Automobil Ford Ranger, představený prvně na sklonku loňského roku, se stal vůbec nejbezpečnějším automobilem kategorie pick-up, jaký od svého vzniku institut EuroNCAP kdy testoval. Celkově získal 89 % dostupných bodů, a to i přes pochybnou výtku, že Ranger není vybaven omezovačem rychlosti. Poměrně překvapivě se zkoušenému vozu podařilo excelovat také v disciplíně ochrany chodců při případném střetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger při testech EuroNCAP a přehled dosažených výsledků

V tomto dosud často podceňovaném ohledu získal Ranger 81 % z dostupných bodů. Od roku 1997, kdy tato disciplína vstoupila do metodiky testů EuroNCAP, se zatím žádnému automobilu podobného výsledku dosáhnout nepodařilo. Generální sekretář EuroNCAP Michiel van Ratingen, k tomu podotkl: „S takto vysokou úrovní ochrany chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku pro bezpečnost v této disciplíně, přičemž pick-upy až dosud příliš bezpečné nebyly.“

Při čelním střetu Ranger prokázal výbornou ochranu cestujících různých tělesných proporcí, nejvyšší hodnocení „dobrý“ bylo pouze v případě ochrany řidičova hrudníku změněno na „přiměřený“. Za boční náraz získal Ranger plný počet bodů, za boční střet se sloupem by to dopadlo podobně, nebýt opět jen „adekvátní“ ochrany hrudníku řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2012

Ford kladl na bezpečnost nového Rangeru vysoký důraz. Během vývoje tak prošel Ford Ranger bezmála 10 000 virtuálními nárazovými testy a 110 testy skutečnými. K překvapivě dobrým výsledkům při ochraně chodců přispěla konstrukce předního nárazníku a kapoty s energii pohlcujícími materiály. 
 

 

 

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků