Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Nová generace modelu Ford Ranger excelovala v poslední sérií nárazových testů EuroNCAP. A hned v několika disciplínách.

Automobil Ford Ranger, představený prvně na sklonku loňského roku, se stal vůbec nejbezpečnějším automobilem kategorie pick-up, jaký od svého vzniku institut EuroNCAP kdy testoval. Celkově získal 89 % dostupných bodů, a to i přes pochybnou výtku, že Ranger není vybaven omezovačem rychlosti. Poměrně překvapivě se zkoušenému vozu podařilo excelovat také v disciplíně ochrany chodců při případném střetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger při testech EuroNCAP a přehled dosažených výsledků

V tomto dosud často podceňovaném ohledu získal Ranger 81 % z dostupných bodů. Od roku 1997, kdy tato disciplína vstoupila do metodiky testů EuroNCAP, se zatím žádnému automobilu podobného výsledku dosáhnout nepodařilo. Generální sekretář EuroNCAP Michiel van Ratingen, k tomu podotkl: „S takto vysokou úrovní ochrany chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku pro bezpečnost v této disciplíně, přičemž pick-upy až dosud příliš bezpečné nebyly.“

Při čelním střetu Ranger prokázal výbornou ochranu cestujících různých tělesných proporcí, nejvyšší hodnocení „dobrý“ bylo pouze v případě ochrany řidičova hrudníku změněno na „přiměřený“. Za boční náraz získal Ranger plný počet bodů, za boční střet se sloupem by to dopadlo podobně, nebýt opět jen „adekvátní“ ochrany hrudníku řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2012

Ford kladl na bezpečnost nového Rangeru vysoký důraz. Během vývoje tak prošel Ford Ranger bezmála 10 000 virtuálními nárazovými testy a 110 testy skutečnými. K překvapivě dobrým výsledkům při ochraně chodců přispěla konstrukce předního nárazníku a kapoty s energii pohlcujícími materiály. 
 

 

 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky