Ford Ranger: první pick-up s 5 hvězdami EuroNCAP

Nová generace modelu Ford Ranger excelovala v poslední sérií nárazových testů EuroNCAP. A hned v několika disciplínách.

Automobil Ford Ranger, představený prvně na sklonku loňského roku, se stal vůbec nejbezpečnějším automobilem kategorie pick-up, jaký od svého vzniku institut EuroNCAP kdy testoval. Celkově získal 89 % dostupných bodů, a to i přes pochybnou výtku, že Ranger není vybaven omezovačem rychlosti. Poměrně překvapivě se zkoušenému vozu podařilo excelovat také v disciplíně ochrany chodců při případném střetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger při testech EuroNCAP a přehled dosažených výsledků

V tomto dosud často podceňovaném ohledu získal Ranger 81 % z dostupných bodů. Od roku 1997, kdy tato disciplína vstoupila do metodiky testů EuroNCAP, se zatím žádnému automobilu podobného výsledku dosáhnout nepodařilo. Generální sekretář EuroNCAP Michiel van Ratingen, k tomu podotkl: „S takto vysokou úrovní ochrany chodců Ford Ranger bezpochyby zvyšuje laťku pro bezpečnost v této disciplíně, přičemž pick-upy až dosud příliš bezpečné nebyly.“

Při čelním střetu Ranger prokázal výbornou ochranu cestujících různých tělesných proporcí, nejvyšší hodnocení „dobrý“ bylo pouze v případě ochrany řidičova hrudníku změněno na „přiměřený“. Za boční náraz získal Ranger plný počet bodů, za boční střet se sloupem by to dopadlo podobně, nebýt opět jen „adekvátní“ ochrany hrudníku řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2012

Ford kladl na bezpečnost nového Rangeru vysoký důraz. Během vývoje tak prošel Ford Ranger bezmála 10 000 virtuálními nárazovými testy a 110 testy skutečnými. K překvapivě dobrým výsledkům při ochraně chodců přispěla konstrukce předního nárazníku a kapoty s energii pohlcujícími materiály. 
 

 

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků