690 N.m, 45 kilometrů na elektřinu a především možnost táhnout až 3,5 tuny. Nový ford Ranger už je dostupný také jako plug-in hybrid.
Automobilka Ford rozšiřuje nabídku motorizací pro svůj pick-up Ranger o plug-in hybrid. Nové pohonné ústrojí se skládá ze čtyřválce 2.3 EcoBoost, který je spojený s 10stupňovou automatickou převodovkou. Ta je navíc doplněná o 75kW elektromotor a energii si bere z 11,8kWh (využitelných) akumulátoru, který je uložený v rámu vozidla. Z pohledu točivého momentu jde o nejsilnější Ranger v nabídce, protože kombinovaná hodnota činí 690 N.m.
Ani kombinovaný výkon není špatný, vůz disponuje 205 kW (279 koní), přičemž pokud si vystačíte se stovkou elektrických koní, měli by vám vystačit na ujetí 45 km. Z jednofázové nabíječky se má vůz nabít do čtyř hodin. Ranger PHEV si zachovává možnost odvézt až tunu na korbě a táhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Pohon všech kol e-4WD (písmeno „e“ označuje chytré funkce pohonu všech kol, nikoliv elektromotor na zadní nápravě jako u Nissanu) doplňuje uzávěrku zadního diferenciálu. Rekuperaci energie bude pak samozřejmě možné využít i v terénu, třeba při funkci sjíždění kopců. Management pohonu vám dovolí jezdit jak čistě na elektřinu, tak i její šetření na později.
Skvělou vychytávkou je funkce Ford Power Onboard, na korbě máte vytaženou 2,3kW zásuvku, případně za příplatek i 6,9kW, a lze tak auto používat jako generátor na staveništi nebo v kempu. S takovou výbavou byste měli bez problému utáhnout velké bourací kladivo nebo základní potřeby pro kempování v divočině.
Debut vozu přináší také speciální výbavu Stormtrak, která má 18palcová kola, Matrix-LED světlomety, flexibilní střešní nosiče, asistenta pro jízdu s přívěsem, 360stupňovou kameru, reproduktory Bang & Olufsen nebo unikátní lak karoserie v odstínu Chill Grey. Dodávky zákazníkům budou spuštěny na jaře příštího roku.