Ford Ranger se faceliftem zbavil pětiválce. Už nabídne jen dvoulitrový čtyřválec

Modernizovaný Ford Ranger pro Evropu nabídne více výkonu, nižší spotřebu a hromadu technických vychytávek. Dorazí v polovině roku společně s Raptorem, který bude mít u nás premiéru.

Po vzhledové stránce se toho v rámci modernizace Fordu Ranger moc nezměnilo, ale ono to příliš nevadí. Vypadá pořád dobře i po čtyřech letech produkce. Přepracovaná byla jen lehce přední maska. Změny v interiéru jsou také minimální a odvíjí se spíše od zvolené výbavy.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Největší novinkou je motor. Dosavadní jednotky 2.2 TDCi a 3.2 TDCi byly nahrazeny dvoulitrem EcoBlue ve třech výkonových verzích a s technologií SCR pro snižování emisí. První dva se musí spokojit s jedním turbem. Základní verze nabídne výkon 97 kW (130 koní) a 340 N.m, druhá, silnější verze již 125 kW (170 koní) a 420 N.m.

Vrcholem motorové nabídky je dvakrát přeplňovaná jednotka s mnohem zajímavějším výkonem 157 kW (213 koní) a 500 Nm, což je ještě o 13 koní a 30 N.m více než u původního pětiválce 3.2 TDCi. Novinkou je možnost propojení s 10stupňovým automatem, který můžete znát například z Mustangu. Ta je ovšem základní motorizaci zapovězena, manuál můžou mít všechny. Čtyřkolka je standard pro všechny verze.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Nový Ranger bude již tradičně dostupný ve třech verzích karoserie - Regular Cab (dvoumístný), Super Cab (čtyřmístný), a Double Cab (čtyřmístný s větším prostorem pro cestující vzadu). V interiéru nabídne i dotykový infotainment SYNC 3 s možností ovládání hlasem a propojení s mobilním telefonem. Kromě pohonu všech kol je pro všechny verze ve standardu i předkolizní asistent s detekcí chodců, hlídání dopravních značek. Na přání pak bude například i parkovací asistent.

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Kromě základní výbavy bude nový Ranger k dispozici v již tradičních verzích Wildtrak, která je určena spíše do drsnějších podmínek, a luxusní Limited. Vrcholem se pak stane ostrá verze Raptor, která bude mít v Evropě premiéru. Pod kapotou bude mít nejsilnější z trojice motorů a nabídne unikátní sportovní prvky. Všechny tři verze si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků