Ford Ranger se faceliftem zbavil pětiválce. Už nabídne jen dvoulitrový čtyřválec

Modernizovaný Ford Ranger pro Evropu nabídne více výkonu, nižší spotřebu a hromadu technických vychytávek. Dorazí v polovině roku společně s Raptorem, který bude mít u nás premiéru.

Po vzhledové stránce se toho v rámci modernizace Fordu Ranger moc nezměnilo, ale ono to příliš nevadí. Vypadá pořád dobře i po čtyřech letech produkce. Přepracovaná byla jen lehce přední maska. Změny v interiéru jsou také minimální a odvíjí se spíše od zvolené výbavy.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Největší novinkou je motor. Dosavadní jednotky 2.2 TDCi a 3.2 TDCi byly nahrazeny dvoulitrem EcoBlue ve třech výkonových verzích a s technologií SCR pro snižování emisí. První dva se musí spokojit s jedním turbem. Základní verze nabídne výkon 97 kW (130 koní) a 340 N.m, druhá, silnější verze již 125 kW (170 koní) a 420 N.m.

Vrcholem motorové nabídky je dvakrát přeplňovaná jednotka s mnohem zajímavějším výkonem 157 kW (213 koní) a 500 Nm, což je ještě o 13 koní a 30 N.m více než u původního pětiválce 3.2 TDCi. Novinkou je možnost propojení s 10stupňovým automatem, který můžete znát například z Mustangu. Ta je ovšem základní motorizaci zapovězena, manuál můžou mít všechny. Čtyřkolka je standard pro všechny verze.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Nový Ranger bude již tradičně dostupný ve třech verzích karoserie - Regular Cab (dvoumístný), Super Cab (čtyřmístný), a Double Cab (čtyřmístný s větším prostorem pro cestující vzadu). V interiéru nabídne i dotykový infotainment SYNC 3 s možností ovládání hlasem a propojení s mobilním telefonem. Kromě pohonu všech kol je pro všechny verze ve standardu i předkolizní asistent s detekcí chodců, hlídání dopravních značek. Na přání pak bude například i parkovací asistent.

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Kromě základní výbavy bude nový Ranger k dispozici v již tradičních verzích Wildtrak, která je určena spíše do drsnějších podmínek, a luxusní Limited. Vrcholem se pak stane ostrá verze Raptor, která bude mít v Evropě premiéru. Pod kapotou bude mít nejsilnější z trojice motorů a nabídne unikátní sportovní prvky. Všechny tři verze si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků