Ford Ranger se faceliftem zbavil pětiválce. Už nabídne jen dvoulitrový čtyřválec

Modernizovaný Ford Ranger pro Evropu nabídne více výkonu, nižší spotřebu a hromadu technických vychytávek. Dorazí v polovině roku společně s Raptorem, který bude mít u nás premiéru.

Po vzhledové stránce se toho v rámci modernizace Fordu Ranger moc nezměnilo, ale ono to příliš nevadí. Vypadá pořád dobře i po čtyřech letech produkce. Přepracovaná byla jen lehce přední maska. Změny v interiéru jsou také minimální a odvíjí se spíše od zvolené výbavy.

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Ford Ranger dostal motor z Focusu RS. S faceliftem se vrací do Ameriky

Největší novinkou je motor. Dosavadní jednotky 2.2 TDCi a 3.2 TDCi byly nahrazeny dvoulitrem EcoBlue ve třech výkonových verzích a s technologií SCR pro snižování emisí. První dva se musí spokojit s jedním turbem. Základní verze nabídne výkon 97 kW (130 koní) a 340 N.m, druhá, silnější verze již 125 kW (170 koní) a 420 N.m.

Vrcholem motorové nabídky je dvakrát přeplňovaná jednotka s mnohem zajímavějším výkonem 157 kW (213 koní) a 500 Nm, což je ještě o 13 koní a 30 N.m více než u původního pětiválce 3.2 TDCi. Novinkou je možnost propojení s 10stupňovým automatem, který můžete znát například z Mustangu. Ta je ovšem základní motorizaci zapovězena, manuál můžou mít všechny. Čtyřkolka je standard pro všechny verze.

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Ford potvrzuje elektrický pick-up F-150. V nabídce doplní již chystaný hybrid

Nový Ranger bude již tradičně dostupný ve třech verzích karoserie - Regular Cab (dvoumístný), Super Cab (čtyřmístný), a Double Cab (čtyřmístný s větším prostorem pro cestující vzadu). V interiéru nabídne i dotykový infotainment SYNC 3 s možností ovládání hlasem a propojení s mobilním telefonem. Kromě pohonu všech kol je pro všechny verze ve standardu i předkolizní asistent s detekcí chodců, hlídání dopravních značek. Na přání pak bude například i parkovací asistent.

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Ford Ranger Raptor míří do Evropy! Motor vás však možná zklame

Kromě základní výbavy bude nový Ranger k dispozici v již tradičních verzích Wildtrak, která je určena spíše do drsnějších podmínek, a luxusní Limited. Vrcholem se pak stane ostrá verze Raptor, která bude mít v Evropě premiéru. Pod kapotou bude mít nejsilnější z trojice motorů a nabídne unikátní sportovní prvky. Všechny tři verze si můžete prohlédnout nahoře v galerii.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

dnes | Miro Mihálik
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků