Ford Ranger 2011: nový „Lesník” představen

Autosalon v Sydney se stal, poněkud překvapivě, místem premiéry Fordu Ranger pro rok 2011. Co nového nabídne?

Nová generace populárního pick-upu Ford Ranger se má od začátku příštího roku prodávat celkem v 180 zemích, poněkud paradoxně se však neobjeví v USA, tradiční baště pick-upů. Také tentokrát pracoval Ford na vývoji Rangeru ve spolupráci s Mazdou, která ji ve své prodejní síti bude nabízet pod označením BT-50. Co do vzhledu karoserie se kdysi čistě užitkový Ranger přiblížil opět blíže běžným osobním vozům, nabízen bude i tentokrát ve třech karosářských verzích a pohonem 4x2 a 4x4, nově též i s dvojicí světlých výšek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V závislosti na konkrétním trhu bude Ranger k mání s trojicí nových motorů, dvou vznětových a jedním zážehovým. Nás budou ale jistě více zajímat „diesely“ TDCi. Nabídka začíná čtyřválcem s objemem 2,2 l a výkonem 150 koní (110 kW) a točivým momentem 375 Nm a končí pětiválcem (!) s objemem 3,2 l a více než konkurenceschopným výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 470 Nm. Verze s pohonem všech kol mají elektronický ovladač schopný volit pohon zadních kol, všech kol a redukci. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 232 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy až nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem. Výrobce slibuje o plných 100 mm širší nákladovou plochu. Všechny Rangery nové generace budou standardně osazeny stabilizací ESP adaptabilní na aktuální zatížení či zvládání kritických situací při tažení přívěsu a kombinovanou s TCS nebo soustavou omezující riziko převrácení vozu. Nově v nabídce najdeme též couvací asistent s kamerou či záclonové airbagy, a to ve všech třech délkách kabiny. Ford Ranger se bude vyrábět od příštího roku opět v továrně thajském Rayongu, k níž se mají přidat výrobní závody v Argentině a Jižní Africe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Kompaktní pick-upy jsou pro zákazníky v mnoha částech světa nesmírně důležité,“ řekl Jim Farley, viceprezident skupiny Ford pro marketing, prodej a servis. „V řadě případů je to jediné vozidlo v domácnosti a živitel rodiny ho používá k obživě. Tito lidé potřebují pick-up, který udělá svoji práci – a budou fascinováni tím, jak jim důmyslné technologie nového Rangeru tu práci usnadní. Stále častěji také žádají stejnou úroveň výbavy, technologií, prostornosti a kultivovanosti, jaká se očekává od osobního vozu, a Ranger je i v tomto směru velmi inovativní.“

Vůz by se měl i ve své nové generaci objevit v nabídce českého Fordu. Přesnější datum jeho uvedení na náš trh ale zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Ranger 2011
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků