Ford Rally Transit

Na birminghamském autosalonu, na stánku společnosti Ford měl svou premiéru Ford Transit v barvách závodního týmu Ford Martini World Rally. Nejedná se však o servisní vozidlo určené pro závodní týmy...
Ford Rally Transit
Na birminghamském autosalonu, na stánku společnosti Ford měl svou premiéru Ford Transit v barvách závodního týmu Ford Martini World Rally. Nejedná se však o servisní vozidlo určené pro závodní týmy, ale o studii výkonného Transitu.

Ford Rally Transit byl vyroben ve spolupráci s Ford Racing a M-Sport. Rally Transit vznikl v limitované sérii o počtu jednoho vyrobeného kusu. Cílem Fordu je zdůraznit výkonové a jízdní vlastnosti sériových Transitů.

Na Rally Transitu upoutá nový přední nárazník a zadní spoiler, tyto prvky značí, že tento Transit je jen těžko srovnatelný s jiným. V interiéru najdeme bezpečnostní rám, skořepinová sedadla, sportovní volant. Nechybí závodní bezpečnostní pásy a hasící systém.

Výkony Rally Transitu jsou zabezpečeny upravenou verzí, z Transitu již známého motoru 2.4 Duratorq DI. Pohonná jednotka je vyladěna na 165 ks a nabízí 410 Nm točivého momentu. Velký výkon, ale zejména vysoký točivý moment, umožňují zrychlit Rally Transitu z 0 na 100 km/h za méně než 8 vteřin. Maximální rychlost 208 km/h je mezi „dodávkami“ také velmi neobvyklá.

Upravený výfukový systém, přepracované brzdy a snížený podvozek jsou nutnou součástí úprav Rally Transitu. Celkový dojem je dotvářen karoserií v barvách Ford Martini World Rally týmu.

Rally Transit je dobrým příkladem toho, že i automobil sloužící komerčním účelům, může mít výborné jízdní vlastnosti a nabízet vysoké výkony. Příznivcům této koncepce Fordu Transit nezbývá, než věřit, že se jednou dočkáme Transitu RS.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 206 příspěvků