Ford Puma ST na prvních upoutávkách. Bude crossover stejně brilantní jako Fiesta ST?

O příchodu ostré verze crossoveru Puma od Fordu už máme jasno. Značka teď vypouští pár upoutávek před premiérou.

Klasická potemnělá ilustrace a krátké video hledící na detaily. Ford vypouští várku upoutávek na Pumu ST, ostrou variantu nejnovějšího crossoveru, který se zařadí hned vedle hot hatchů Fiesta ST a Focus ST. A po stránce stylingu je už dlouho všechno jasné, Puma ST tak přinese ještě agresivnější vzezření inspirované dosavadní sportovně laděnou výbavou ST-Line.

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

TEST Ford Puma 1.0 EB mHEV ST-Line X: Hra na kočku, ale rozhodně ne na myš

Jelikož Puma vychází z platformy Fiesty, vcelku jistým krokem Fordu bude u ST zástavba stejné přeplňované tříválcové patnáctistovky EcoBoost, kterou s výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 290 N.m už používá právě ostrý hatchback.

Po vzoru ostatních ST určitě čekejme i snížený a specificky naladěný podvozek, lehčí kola a posílenou brzdovou soustavu. Uvnitř dojde na sportovní, obšívaný volant, a jak odhaluje i teaser níže, sportovní sedačky Recaro.

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Minitest Ford Fiesta ST: Nesmí vám tříválec přes práh? Vaše chyba!

Když se zadaří, Puma ST si vypůjčí i další techniku z Fiesty ST. Dočkali bychom se manuální převodovky, samosvorného diferenciálu, systému volitelných jízdních režimů nebo například funkce řízeného startu „launch control“. A jak už víme, tohle všechno včetně zmíněného tříválce funguje ve Fiestě ST skvěle, uvidíme tedy, jak se stejné ingredience projeví na crossoveru.

Datum oficiální premiéry zatím Ford neupřesňuje, určitě ale nejsme od odhalení daleko. Vedoucí globálního vývoje Fordu Hau Thai-Tang dříve uvedl, že chce vidět rozšíření portfolia sportovních ST modelů v Evropě, odznak ST ovšem stále zůstane pro vybranou hrstku vozů s dobrým potenciálem.

Galerie doplněna o Ford Puma ST-Line.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků