Ford Puma Racing

Každý z Vás jistě znám Ford Puma. Do rodiny této hbité kočky přibyla další sestra - Puma upravená u závodní divize automobilky Ford. Poprvé jste ji mohli vidět jako concept-car (tedy studii) na březnovém autosalonu v Ženevě.
Ford Puma Racing
Každý z Vás jistě znám Ford Puma. Do rodiny této hbité kočky přibyla další sestra - Puma upravená u závodní divize automobilky Ford. Poprvé jste ji mohli vidět jako concept-car (tedy studii) na březnovém autosalonu v Ženevě.

Ford Racing Puma pohání na 155 koní vyladěná 1.7 Zetec SE. Na motoru bude navíc u každé z 1000 vyrobených Pum umístěna tabulka z výrobním číslem. Při úpravě standardního motoru 1.7 se inženýři Fordu zaměřili, především na vačkové hřídele, vstřikování paliva a výfukové potrubí. Výkon motoru se přenáší na kola přední nápravy přes upravenou převodovku B5.

„Naším cílem bylo vyrobit auto, které by se výborně řídilo a mělo velmi dobré jízdní vlastnosti a vůbec vysoký jízdní výkon“, řekl nám Philip Dunabin.

Zmíněné velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťuje podvozek s upravenými tlumiči a pružinami. Svou troškou do mlýna přispěchali také nové 17“ lité kola obutá do pneumatik Pirelli P7000 o rozměru 215/40. Pro náročné zákazníky je za příplatek připraven také diferenciál s omezeným prokluzem.

V interiéru najdeme sportovní sedadla Sparco, tříramenný volant potažený v místech, kde se obvykle drží modrou látkou Alcantara. Stejný materiál tvoří také potah sedadel.

Ve standardní výbavě jsou také luxusní prvky jako klimatizaci, přehrávač CD, dva airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka nebo vyhřívané přední okno.

Nebývá zvykem končit špatnými zprávami, dnes to však jinak nejde. Ford Racing Puma stojí 22 750 liber. I kdyby se Vám to nezdálo moc stejně se zbytečně těšíte na svou vlastní závodní Pumu, protože všech plánovaných 1000 ks bude prodáno výhradně ve Velké Británii.

Nicméně britská společnost Tickford pravděpodobně bude vyrábět kit, pomocí kterého bude možné ze sériové Pumy vytvořit Pumu Racing.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků