Ford Puma Racing

Každý z Vás jistě znám Ford Puma. Do rodiny této hbité kočky přibyla další sestra - Puma upravená u závodní divize automobilky Ford. Poprvé jste ji mohli vidět jako concept-car (tedy studii) na březnovém autosalonu v Ženevě.
Ford Puma Racing
Každý z Vás jistě znám Ford Puma. Do rodiny této hbité kočky přibyla další sestra - Puma upravená u závodní divize automobilky Ford. Poprvé jste ji mohli vidět jako concept-car (tedy studii) na březnovém autosalonu v Ženevě.

Ford Racing Puma pohání na 155 koní vyladěná 1.7 Zetec SE. Na motoru bude navíc u každé z 1000 vyrobených Pum umístěna tabulka z výrobním číslem. Při úpravě standardního motoru 1.7 se inženýři Fordu zaměřili, především na vačkové hřídele, vstřikování paliva a výfukové potrubí. Výkon motoru se přenáší na kola přední nápravy přes upravenou převodovku B5.

„Naším cílem bylo vyrobit auto, které by se výborně řídilo a mělo velmi dobré jízdní vlastnosti a vůbec vysoký jízdní výkon“, řekl nám Philip Dunabin.

Zmíněné velmi dobré jízdní vlastnosti zajišťuje podvozek s upravenými tlumiči a pružinami. Svou troškou do mlýna přispěchali také nové 17“ lité kola obutá do pneumatik Pirelli P7000 o rozměru 215/40. Pro náročné zákazníky je za příplatek připraven také diferenciál s omezeným prokluzem.

V interiéru najdeme sportovní sedadla Sparco, tříramenný volant potažený v místech, kde se obvykle drží modrou látkou Alcantara. Stejný materiál tvoří také potah sedadel.

Ve standardní výbavě jsou také luxusní prvky jako klimatizaci, přehrávač CD, dva airbagy, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka nebo vyhřívané přední okno.

Nebývá zvykem končit špatnými zprávami, dnes to však jinak nejde. Ford Racing Puma stojí 22 750 liber. I kdyby se Vám to nezdálo moc stejně se zbytečně těšíte na svou vlastní závodní Pumu, protože všech plánovaných 1000 ks bude prodáno výhradně ve Velké Británii.

Nicméně britská společnost Tickford pravděpodobně bude vyrábět kit, pomocí kterého bude možné ze sériové Pumy vytvořit Pumu Racing.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků