Od dostupného sporťáku k městskému crossoveru. Ford již oficiálně představuje novou éru pro známé jméno Puma.
Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností.
Nový Ford Puma 2019: Srovnání s dalšími crossovery Ford |
Model |
Ecosport |
Puma |
Kuga |
Délka [mm] |
4096 |
4186 |
4524 |
Šířka [mm] |
1765 |
1805 |
1838 |
Výška [mm] |
1653 |
1537 |
1689 |
Maximální objem kufru [l] |
356 |
456 l |
406 |
Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu či Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox.
Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout.
Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní verze, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepicí sady), prostor se ještě zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu.
Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.
Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní).
Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium.
Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova.
Nový Ford Puma 2019: Základní přehled motorů |
Motor |
1.0 EcoBoost |
1.0 EcoBoost |
1.0 EcoBoost
Hybrid |
1.0 EcoBoost
Hybrid |
1.5
EcoBlue |
Převodovka |
6M |
6M(7A) |
6M |
6M |
6M |
Největší výkon [kW] |
70 |
92 |
92 |
114 |
88 |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
zatím neuvedeno |
5,8(-) |
5,4 |
5,6 |
zatím neuvedeno |
Dostupnost |
11/2019 |
11/2019
(5/2020) |
11/2019 |
11/2019 |
5/2020 |
Podrobnější technické údaje Ford zatím nezveřejnil.