Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Od dostupného sporťáku k městskému crossoveru. Ford již oficiálně představuje novou éru pro známé jméno Puma.

Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností.

Nový Ford Puma 2019: Srovnání s dalšími crossovery Ford
Model Ecosport Puma Kuga
Délka [mm] 4096 4186 4524
Šířka [mm] 1765 1805 1838
Výška [mm] 1653 1537 1689
Maximální objem kufru [l] 356 456 l 406

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu či Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout.

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní verze, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepicí sady), prostor se ještě zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu.

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní).

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium.

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova.

Nový Ford Puma 2019: Základní přehled motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost
Hybrid
1.0 EcoBoost
Hybrid
1.5
EcoBlue
Převodovka 6M 6M(7A) 6M 6M 6M
Největší výkon [kW] 70 92 92 114 88
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno 5,8(-) 5,4 5,6 zatím neuvedeno
Dostupnost 11/2019 11/2019
(5/2020)
11/2019 11/2019 5/2020

Podrobnější technické údaje Ford zatím nezveřejnil.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků