Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Od dostupného sporťáku k městskému crossoveru. Ford již oficiálně představuje novou éru pro známé jméno Puma.

Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností.

Nový Ford Puma 2019: Srovnání s dalšími crossovery Ford
Model Ecosport Puma Kuga
Délka [mm] 4096 4186 4524
Šířka [mm] 1765 1805 1838
Výška [mm] 1653 1537 1689
Maximální objem kufru [l] 356 456 l 406

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu či Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout.

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní verze, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepicí sady), prostor se ještě zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu.

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní).

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium.

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova.

Nový Ford Puma 2019: Základní přehled motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost
Hybrid
1.0 EcoBoost
Hybrid
1.5
EcoBlue
Převodovka 6M 6M(7A) 6M 6M 6M
Největší výkon [kW] 70 92 92 114 88
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno 5,8(-) 5,4 5,6 zatím neuvedeno
Dostupnost 11/2019 11/2019
(5/2020)
11/2019 11/2019 5/2020

Podrobnější technické údaje Ford zatím nezveřejnil.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Mercedes-Benz EQV 300: Tichá plavba elektrickou hvězdnou lodí

Mercedes-Benz EQV 300

Elektrifikace proniká do všemožných sfér – auta, motorky, koloběžky, kola... I civilní dodávky. Pokud víte, k čemu budete tento elektrický minibus používat, odvede skvělou práci.

5.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
TEST Audi S3 Sportback TFSI (228 kW): Tak mi to teda nandej, bejby!

Audi S3 Sportback TFSI

Nové Audi S3 Sportback si toho nechá opravdu hodně líbit. Při pořádné náloži se ale vůbec netrápí, vlastně si to užívá.

2.  5.  2021 | Vladimír Kadera
První jízda s Renaultem Arkana TCe 140: Základ Clia nevadí. SUV-kupé stojí za to!

Renault Arkana TCe 140 EDC

Má stejný základ jako Renault Captur, nabídku tvoří pouze hybridní motory a je to nové SUV-kupé v kompaktním segmentu. Renault Arkana konečně dorazil do Česka a něco nám říká, že o něm ještě dost uslyšíme.

29.  4.  2021 | Jan Mička | 10 příspěvků