Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Od dostupného sporťáku k městskému crossoveru. Ford již oficiálně představuje novou éru pro známé jméno Puma.

Jméno Puma už nebude známo pouze ve spojitosti s dostupným kupéčkem z přelomu tisíciletí. Ford totiž nyní jméno recykluje a používá na zbrusu nový crossover začleněný mezi modely EcoSport a Kuga. Po stránce designu nová Puma rozvádí zavedené křivky a prvky posledních Fordů, zákazníky pak bude chtít zaujmout hlavně svou praktičností.

Nový Ford Puma 2019: Srovnání s dalšími crossovery Ford
Model Ecosport Puma Kuga
Délka [mm] 4096 4186 4524
Šířka [mm] 1765 1805 1838
Výška [mm] 1653 1537 1689
Maximální objem kufru [l] 356 456 l 406

Architektura palubní desky ve velkém kopíruje dnešní Fiestu či Focus, i když standardně najdete v Pumě digitální přístrojový štít. Jako první malý crossover bude mít novinka i volitelně masážní sedačky vpředu. Hlavní předností Pumy má být ovšem inovativní rozvržení zavazadlového prostoru, kterému Ford říká MegaBox.

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Nový Ford Kuga oficiálně: Prostornější, vybavenější a s celou řadou hybridů!

Jednoduše řečeno se jedná o kufr s dvojitou podlahou, kdy po odklopení víka najdete v tradičním místě rezervy další prostor k uložení věcí. Při zafixování víka tak vzniká opravdu hluboký zavazadlový prostor, do kterého dáte na výšku třeba dva golfové bagy. A jelikož je tento prostor odlit z plastu a vybaven zátkou na dně, klidně zde můžete hodit třeba zablácené boty a celý prostor následně snadno opláchnout.

Tímto řešením se Puma pyšní rekordním objemem kufru ve své třídě s celkem 456 litry. V případě zvolení hybridní verze, která má pod podlahou baterii, se však objem snižuje na 402 litrů. A pokud si zvolíte klasické rezervní kolo (namísto lepicí sady), prostor se ještě zmenší. Box s povinnou výbavou je poté uložen pod sedačkou spolujezdce, místu pro nohy ale nemá bránit. Nakonec nechybí ani bezdotykové otevírá dveří kufru mávnutím nohou pod nárazníkem vozu.

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Ford bojuje s plastovým odpadem po svém. Z PET lahví vyrábí koberečky

Když je řeč o hybridu, Ford u Pumy sází hlavně na své mild-hybridní 48V ústrojí kombinující litrový tříválec, řemenem poháněný startér-generátor a lithium-iontovou baterii. Nabízeno bude ve dvou úrovních naladění – 114 kW (155 koní) a 92 kW (125 koní). Obě motorizace budou spojeny s šestistupňovým manuálem a pohonem předních kol.

Nabídku motorů však rozšíří i jednotky bez elektrické pomoci. Půjde opět o litrový tříválec EcoBoost o výkonu 70 kW (95 koní) či 92 kW (125 koní), přičemž u druhého zmíněného bude později dostupná i sedmistupňová automatická převodovka. S dostupností příští rok bude portfolio uzavírat taky přeplňovaný naftový čtyřválec 1.5 EcoBlue s manuálním převodovkou a výkonem 88 kW (120 koní).

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Ford ukazuje nový Focus ST s karoserií kombi. K 280 koním tak přidává i velký kufr

Samozřejmě bude Puma vybavena nejnovějšími asistenčními a bezpečnostními systémy – adaptivním tempomatem s funkcí Stop&Go, krizovým brzděním s detekcí chodců, čtením dopravních značek, udržováním jízdy v pruhu nebo parkovacím asistentem. Kromě standardní specifikace bude crossover nabízen také ve sportovnější verzi ST-Line a luxusnější Titanium.

Do prodeje vstoupí Puma na konci letošního roku, cenovky zatím neznáme. Vyrábět se bude v rumunském závodě ve městě Craiova.

Nový Ford Puma 2019: Základní přehled motorů
Motor 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost 1.0 EcoBoost
Hybrid
1.0 EcoBoost
Hybrid
1.5
EcoBlue
Převodovka 6M 6M(7A) 6M 6M 6M
Největší výkon [kW] 70 92 92 114 88
Komb. spotřeba [l/100 km] zatím neuvedeno 5,8(-) 5,4 5,6 zatím neuvedeno
Dostupnost 11/2019 11/2019
(5/2020)
11/2019 11/2019 5/2020

Podrobnější technické údaje Ford zatím nezveřejnil.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků