Ford přemýšlí o pick-upu na základě Focusu. Nabídl by ho v Evropě?

Současná generace Focusu by se mohla podle některých zdrojů dočkat i varianty pick-up. Testování prototypů má začít co nevidět.

Informace o možné produkci malého pick-upu na základě Fordu Focus mají pocházet od jistých zdrojů ze samotné automobilky, kterých se chytil magazín Ford Authority. I když se tedy zatím pohybujeme na vlně spekulací, myšlenka produkce kompaktního pick-upu se nemusí zdát úplně nemožná. Již v minulosti Ford nabízel na některých trzích s korbou i variantu staré Fiesty.

Novinka má vycházet právě ze současné generace Focusu a velice pravděpodobně by tedy sdílela drtivé procento její techniky, samozřejmě kromě třeba zesílené zadní nápravy pro zvýšenou nosnost. Focus pick-up by poté mohl dostat jméno Courier a odkázat tak na obdobně střižený model dříve určený pro brazilský trh (viz galerie).

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Prozatím se mluví o možném uvedení v roce 2021 a zdroje Ford Authority uvádí, že automobilka chce započít testování mul již v nejbližší době. Pochopitelně, v hierarchii pick-upů Fordu má Courier velikostně zastoupit místo pod novým Rangerem. Dosud ale není zřejmé, zda by takový model značka uvedla v Evropě. Na starém kontinentu přece jen nelze očekávat zrovna vysokou poptávku.

V USA si nicméně Ford již zaregistroval označení Courier. Jako nejpravděpodobnější průběh uvedení malého pick-upu se však jeví prvotní nasazení na trh Brazílie a Mexika, načež by se v případě zájmu model objevil také v prodeji v USA.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Na druhou stranu, jelikož dosud nebyl standardní Focus hatchback ani kombi uveden na americkém trhu, varianta malého pick-upu se může zdát tamním zákazníkům sympatičtější. Dalším využitím existující techniky by navíc Ford nemusel vidět v pick-upu přílišný risk, pokud by se mu nedařilo v prodejích.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků