Ford přemýšlí o pick-upu na základě Focusu. Nabídl by ho v Evropě?

Současná generace Focusu by se mohla podle některých zdrojů dočkat i varianty pick-up. Testování prototypů má začít co nevidět.

Informace o možné produkci malého pick-upu na základě Fordu Focus mají pocházet od jistých zdrojů ze samotné automobilky, kterých se chytil magazín Ford Authority. I když se tedy zatím pohybujeme na vlně spekulací, myšlenka produkce kompaktního pick-upu se nemusí zdát úplně nemožná. Již v minulosti Ford nabízel na některých trzích s korbou i variantu staré Fiesty.

Novinka má vycházet právě ze současné generace Focusu a velice pravděpodobně by tedy sdílela drtivé procento její techniky, samozřejmě kromě třeba zesílené zadní nápravy pro zvýšenou nosnost. Focus pick-up by poté mohl dostat jméno Courier a odkázat tak na obdobně střižený model dříve určený pro brazilský trh (viz galerie).

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Ford si chce patentovat vyhřívání bezpečnostních pásů. Ocenili byste to?

Prozatím se mluví o možném uvedení v roce 2021 a zdroje Ford Authority uvádí, že automobilka chce započít testování mul již v nejbližší době. Pochopitelně, v hierarchii pick-upů Fordu má Courier velikostně zastoupit místo pod novým Rangerem. Dosud ale není zřejmé, zda by takový model značka uvedla v Evropě. Na starém kontinentu přece jen nelze očekávat zrovna vysokou poptávku.

V USA si nicméně Ford již zaregistroval označení Courier. Jako nejpravděpodobnější průběh uvedení malého pick-upu se však jeví prvotní nasazení na trh Brazílie a Mexika, načež by se v případě zájmu model objevil také v prodeji v USA.

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Na druhou stranu, jelikož dosud nebyl standardní Focus hatchback ani kombi uveden na americkém trhu, varianta malého pick-upu se může zdát tamním zákazníkům sympatičtější. Dalším využitím existující techniky by navíc Ford nemusel vidět v pick-upu přílišný risk, pokud by se mu nedařilo v prodejích.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků