Ford představuje svůj dvouspojkový automat

Také evropská část koncernu FMC představila automatickou převodovku s dvouspojkovým mechanizmem. Má šest rychlostí a jmenuje se PowerShift. Ponejprv se objeví v modelech Focus a C-Max v kombinaci s motorem 2,0 TDCI ve výkonových verzích 110 a 136 koní. Režimy se přepínají obligátním voličem na středovém panelu, který má základní polohy P, R, N a D a možnost sekvenčního řazení. 

Převodovky s dvojicí spojek (jednou pro liché a druhou pro sudé stupně) dnes nabývají na oblibě. Jejich značnou výhodou je naprostá minimalizace prokluzových ztrát, takže motory osazené těmito agregáty často jeví dokonce lepší výkonové parametry a nižší spotřebu než klasické, manuální skříně. Tím odpadá většina chronických nevýhod „automatů“. 

První značkou, jež tento systém dovedla k sériové výrobě, byl Volkswagen (DSG). Koncernový partner Audi nyní přichází s jeho sedmistupňovou variantou. Také Mitsubishi plánuje má již k dispozici automat, vybavený podobným převodovým mechanizmem a již dříve se jí dočkala další značka koncernu Ford - Volvo.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků