Ford představuje svůj dvouspojkový automat

Také evropská část koncernu FMC představila automatickou převodovku s dvouspojkovým mechanizmem. Má šest rychlostí a jmenuje se PowerShift. Ponejprv se objeví v modelech Focus a C-Max v kombinaci s motorem 2,0 TDCI ve výkonových verzích 110 a 136 koní. Režimy se přepínají obligátním voličem na středovém panelu, který má základní polohy P, R, N a D a možnost sekvenčního řazení. 

Převodovky s dvojicí spojek (jednou pro liché a druhou pro sudé stupně) dnes nabývají na oblibě. Jejich značnou výhodou je naprostá minimalizace prokluzových ztrát, takže motory osazené těmito agregáty často jeví dokonce lepší výkonové parametry a nižší spotřebu než klasické, manuální skříně. Tím odpadá většina chronických nevýhod „automatů“. 

První značkou, jež tento systém dovedla k sériové výrobě, byl Volkswagen (DSG). Koncernový partner Audi nyní přichází s jeho sedmistupňovou variantou. Také Mitsubishi plánuje má již k dispozici automat, vybavený podobným převodovým mechanizmem a již dříve se jí dočkala další značka koncernu Ford - Volvo.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků