Ford představuje svůj dvouspojkový automat

Také evropská část koncernu FMC představila automatickou převodovku s dvouspojkovým mechanizmem. Má šest rychlostí a jmenuje se PowerShift. Ponejprv se objeví v modelech Focus a C-Max v kombinaci s motorem 2,0 TDCI ve výkonových verzích 110 a 136 koní. Režimy se přepínají obligátním voličem na středovém panelu, který má základní polohy P, R, N a D a možnost sekvenčního řazení. 

Převodovky s dvojicí spojek (jednou pro liché a druhou pro sudé stupně) dnes nabývají na oblibě. Jejich značnou výhodou je naprostá minimalizace prokluzových ztrát, takže motory osazené těmito agregáty často jeví dokonce lepší výkonové parametry a nižší spotřebu než klasické, manuální skříně. Tím odpadá většina chronických nevýhod „automatů“. 

První značkou, jež tento systém dovedla k sériové výrobě, byl Volkswagen (DSG). Koncernový partner Audi nyní přichází s jeho sedmistupňovou variantou. Také Mitsubishi plánuje má již k dispozici automat, vybavený podobným převodovým mechanizmem a již dříve se jí dočkala další značka koncernu Ford - Volvo.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky