Ford představuje svůj dvouspojkový automat

Také evropská část koncernu FMC představila automatickou převodovku s dvouspojkovým mechanizmem. Má šest rychlostí a jmenuje se PowerShift. Ponejprv se objeví v modelech Focus a C-Max v kombinaci s motorem 2,0 TDCI ve výkonových verzích 110 a 136 koní. Režimy se přepínají obligátním voličem na středovém panelu, který má základní polohy P, R, N a D a možnost sekvenčního řazení. 

Převodovky s dvojicí spojek (jednou pro liché a druhou pro sudé stupně) dnes nabývají na oblibě. Jejich značnou výhodou je naprostá minimalizace prokluzových ztrát, takže motory osazené těmito agregáty často jeví dokonce lepší výkonové parametry a nižší spotřebu než klasické, manuální skříně. Tím odpadá většina chronických nevýhod „automatů“. 

První značkou, jež tento systém dovedla k sériové výrobě, byl Volkswagen (DSG). Koncernový partner Audi nyní přichází s jeho sedmistupňovou variantou. Také Mitsubishi plánuje má již k dispozici automat, vybavený podobným převodovým mechanizmem a již dříve se jí dočkala další značka koncernu Ford - Volvo.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků