Ford představuje nový motor 3.5 V6 EcoBoost a desetistupňový automat

Ford představuje nový motor 3.5 V6 EcoBoost a desetistupňový automat

Ford zapracoval na přeplňovaném motoru 3.5 V6 EcoBoost, který bude spojen s novou desetistupňovou automatickou převodovkou. Poprvé tento pohon dostane oblíbený pick-up Ford F-150, ale šestiválec i automat se dostanou do dalších modelů. Desetistupňovou převodovku bude mít třeba i Ford Mustang.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor je úspornější, silnější a nemá trpět na zanášení karbonem. Desetistupňový automat řadí rychleji a na dálnici sníží provozní otáčky na minimum

Nový motor dostal upravené vstřikování a vedle vstřikovačů přímo ve válcích má další vstřikovače ještě v sacím kanálu před ventily. Ford k tomu přistoupil nejen kvůli lepší kontrole spalovacího procesu, ale také kvůli řízení emisí a především to má pomoci snížit usazování karbonu v motoru, na což právě jednotka 3.5 V6 EcoBoost trpěla docela dost.

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Maximum točivého momentu, který ze sebe nový motor dostane, je nyní 610 Nm. Naladění výkonu pak záleží na verzi a modelu. Ford vedle větší síly slibuje ale také nižší spotřebu a emise spolu s lepší odezvou na plyn díky lehčím turbínám dmychadel.

Nová desetistupňová automatická převodovka má hned tři dálniční převody a proti staršímu šestirychlostnímu automatu řadí rychleji a chytřeji. Umí také přeskakovat rychlosti, pokud není auto pod velkou zátěží. Sice v modelu F-150 zůstává sportovní režim převodovky záhadou, ale například v Mustangu určitě přijde vhod.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků