Ford představuje nové adaptivní světlomety pro S-Max, Galaxy a Edge

Ford představuje nové adaptivní světlomety pro S-Max, Galaxy a Edge

Ford představuje nové adaptivní světlomety, kterým dal název Glare-Free Highbeam. V podstatě jde o světla, která jsou schopná plynule upravovat světelný kužel a díky tomu mohou vykrýt ostatní účastníky provozu, aniž by bylo nutné okamžitě vypínat dálková světla.

Ženeva 2016 živě: Verze Vignale také pro S-Max, Edge a model Kuga

Ženeva 2016 živě: Verze Vignale také pro S-Max, Edge a model Kuga

Nová adaptivní světla získávají informace z kamery umístěné za čelním sklem, která dokáže rozpoznat ostatní vozidla a chodce do vzdálenosti až 800 m. Jak přesně systém pracuje, to ukazuje přiložené video. Výsledkem má být lepší viditelnost a minimální oslnění ostatních účastníků provozu. Dokazuje to také studie, podle které údajně automatické systémy zapnou dálková světla až desetkrát častěji, než tomu je v situaci, kdy zapíná světla sám řidič.

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšího zboží

Systém, který představil Ford, není ale nic revolučního. Podobnou věc už má delší dobu například Lexus nebo Mercedes. Nicméně je nutné podotknout, že v praxi jde o opravdu velmi užitečnou záležitost, která dělá jízdu v noci o mnoho příjemnější. Jako první dostanou světla Glare-Free Highbeam modely S-Max, Galaxy a také velké SUV Edge.

Ford kromě toho pracuje také na dalších systémech, které mají za cíl vylepšit viditelnost při jízdě v noci. Tato automobilka například vyvíjí systém, který by vám chodce ještě přisvítil přídavným světlem. 

Klepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků