Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Automobilka Ford představila nový čtyřválcový turbodiesel o zdvihovém objemu 2,0 l. Jednotka pochází z nové řady motorů EcoBlue a první modely značky, které ji dostanou, budou užitkové modely Ford Transit a Ford Transit Custom. Přesto se v blízké budoucnosti dostane i do dalších aut, například do Mondea.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor 2.0 EcoBlue zamíří nejprve pod kapotu užitkového modelu Transit.
Později ho ale dostane také třeba Mondeo, S-Max a Galaxy

Motor 2.0 EcoBlue bude v Transitu k dispozici ve třech stupních naladění a to o výkonech 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Ford slibuje především hladší průběh výkonu a točivého momentu. Například v 1250 ot./min. je točivý moment motoru o 20 % vyšší než u jednotky 2.2 TDCI.

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Na volnoběh se snížil hluk o 4 dB a i samotný chod motoru pod zátěží v autě má být tišší a kultivovanější. Myslelo se samozřejmě i na emise a ne pouze na CO2, které jsou nižší o 10 %. Ford si dal záležet na tom, aby motor plnil nejen emisní normu Euro 6, ale aby také neměl problém s novými testy emisí v reálném provozu.

Ve srovnání s aktuálními motory 2.0 TDCI a 2.2 TDCI v osobních vozech Ford má nový motor přinést nižší spotřebu, vyšší kultivovanost a také lepší dynamiku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků