Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Ford představil nový turbodiesel 2.0 EcoBlue. Zatím ho dostane Transit

Automobilka Ford představila nový čtyřválcový turbodiesel o zdvihovém objemu 2,0 l. Jednotka pochází z nové řady motorů EcoBlue a první modely značky, které ji dostanou, budou užitkové modely Ford Transit a Ford Transit Custom. Přesto se v blízké budoucnosti dostane i do dalších aut, například do Mondea.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový motor 2.0 EcoBlue zamíří nejprve pod kapotu užitkového modelu Transit.
Později ho ale dostane také třeba Mondeo, S-Max a Galaxy

Motor 2.0 EcoBlue bude v Transitu k dispozici ve třech stupních naladění a to o výkonech 77, 96 a 125 kW (105, 130 a 170 k). Ford slibuje především hladší průběh výkonu a točivého momentu. Například v 1250 ot./min. je točivý moment motoru o 20 % vyšší než u jednotky 2.2 TDCI.

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi vs. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI

Na volnoběh se snížil hluk o 4 dB a i samotný chod motoru pod zátěží v autě má být tišší a kultivovanější. Myslelo se samozřejmě i na emise a ne pouze na CO2, které jsou nižší o 10 %. Ford si dal záležet na tom, aby motor plnil nejen emisní normu Euro 6, ale aby také neměl problém s novými testy emisí v reálném provozu.

Ve srovnání s aktuálními motory 2.0 TDCI a 2.2 TDCI v osobních vozech Ford má nový motor přinést nižší spotřebu, vyšší kultivovanost a také lepší dynamiku.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků