Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Mezi novinkami bude také Bronco a plně elektrické SUV s dojezdem 300 mil.
Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Po 100 dnech, kdy v automobilce Ford probíhal velký průzkum, vyšla najevo nová strategie firmy. A neoznámil jí nikdo jiný, než muž, který onen audit vyhlásil. Nový generální ředitel Jim Hackett. Ford se podle něj musí více zaměřit na to, co lidé opravdu chtějí kupovat.

Jako jeden z prvních kroků chce Hackett z Fordu udělat předního výrobce v oblasti mobility samotné, ne jen v produkci automobilů. Podle jeho slov se z Fordu musí stát "nejdůveryhodnější společnost na světě v oblasti mobility" a chtěl by, aby Ford navrhoval inteligentní auta pro moderní svět, se kterými se bude bezpečněji, sebejistěji a svobodněji pohybovat.

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Dalším krokem má být zaměření výroby. Ta by se měla orientovat směrem k SUV, dále pak k oblíbeným pickupům a také k elektromobilům. Mezi tyto odvětví bude přerozděleno 7 miliard dolarů, které byly původně určeny tradičním modelům. S tímto krokem souvisí i zrychlení vývoje vozů až o 20 % s použitím nových technologií, jako například virtuální reality.

Dále pak Ford prohlašuje, že v budoucnu vymizí některé modely, aby uvolnily místo ve výrobě prioritních sektorů. Nováčky by pak měly být vozy Ranger, Bronco SUV, Ecosport SUV pro Severní Ameriku a elektrické SUV s dojezdem až 300 mil. Všechny můžeme očekávat do roku 2020. A další zprávou je, že Ford neustupuje z vývoje auta, které se řídí samo. Do roku 2021 ho chce vyrábět. Sloužit však bude jen jako taxi na předem určené trase. 

Ford Transit dostal výbavu jako na závody WRC. Jak to dopadlo?

Ford Transit dostal výbavu jako na závody WRC. Jak to dopadlo?

Možná nejdůležitějším krokem pro chod společnosti je ale ten poslední: Výrazné snižování nákladů. Ty chce Ford zredukovat do roku 2022 až o 50 %. Chce tím dosáhnout třeba snížením inženýrských nákladů o 4 miliardy dolarů, využíváním jednotných dílů pro více vozů, zjednodušením objednávek vozů a také menší produkcí prototypů. S tím se pojí i třetinové snížení kapitálu na vývoj spalovacích motorů a přesunutí těchto prostředků na vývoj elektromotorů.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků