Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Mezi novinkami bude také Bronco a plně elektrické SUV s dojezdem 300 mil.
Ford představil novou strategii. Zaměří se více na SUV a pick-upy

Po 100 dnech, kdy v automobilce Ford probíhal velký průzkum, vyšla najevo nová strategie firmy. A neoznámil jí nikdo jiný, než muž, který onen audit vyhlásil. Nový generální ředitel Jim Hackett. Ford se podle něj musí více zaměřit na to, co lidé opravdu chtějí kupovat.

Jako jeden z prvních kroků chce Hackett z Fordu udělat předního výrobce v oblasti mobility samotné, ne jen v produkci automobilů. Podle jeho slov se z Fordu musí stát "nejdůveryhodnější společnost na světě v oblasti mobility" a chtěl by, aby Ford navrhoval inteligentní auta pro moderní svět, se kterými se bude bezpečněji, sebejistěji a svobodněji pohybovat.

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Sezení v autonomních vozech? Ford má patent na kruhový stůl s airbagem

Dalším krokem má být zaměření výroby. Ta by se měla orientovat směrem k SUV, dále pak k oblíbeným pickupům a také k elektromobilům. Mezi tyto odvětví bude přerozděleno 7 miliard dolarů, které byly původně určeny tradičním modelům. S tímto krokem souvisí i zrychlení vývoje vozů až o 20 % s použitím nových technologií, jako například virtuální reality.

Dále pak Ford prohlašuje, že v budoucnu vymizí některé modely, aby uvolnily místo ve výrobě prioritních sektorů. Nováčky by pak měly být vozy Ranger, Bronco SUV, Ecosport SUV pro Severní Ameriku a elektrické SUV s dojezdem až 300 mil. Všechny můžeme očekávat do roku 2020. A další zprávou je, že Ford neustupuje z vývoje auta, které se řídí samo. Do roku 2021 ho chce vyrábět. Sloužit však bude jen jako taxi na předem určené trase. 

Ford Transit dostal výbavu jako na závody WRC. Jak to dopadlo?

Ford Transit dostal výbavu jako na závody WRC. Jak to dopadlo?

Možná nejdůležitějším krokem pro chod společnosti je ale ten poslední: Výrazné snižování nákladů. Ty chce Ford zredukovat do roku 2022 až o 50 %. Chce tím dosáhnout třeba snížením inženýrských nákladů o 4 miliardy dolarů, využíváním jednotných dílů pro více vozů, zjednodušením objednávek vozů a také menší produkcí prototypů. S tím se pojí i třetinové snížení kapitálu na vývoj spalovacích motorů a přesunutí těchto prostředků na vývoj elektromotorů.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 43 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků