Palivo vybuchující ve válcích to sice ještě nemá definitivně spočítané, ale už teď se objevují nápady, jak ho zachovat i do budoucna.
I přes postupující elektrifikaci některé automobilky nezapomínají na pohon, který pro nadšence dělá auto autem. Nedávno například pět japonských značek zaúkolovalo Yamahu ohledně pětilitrového osmiválce, spalujícího kapalný vodík. Toyota provozuje prototyp vodíkového GR Yarisu a ohledně využití tohoto paliva jinak než v palivových článcích nelenil také Lexus. Jinými slovy – jde to, když se chce.
Magazín Muscle Cars and Trucks si nyní všiml patentové přihlášky Fordu z roku 2014 na princip fungování přeplňovaného přímovstřikového motoru na vodík. Jedná se o postup tvorby směsi tak, aby nedocházelo ke klepání, kolísání výkonu nebo dokonce poškození. Americká automobilka si chce ke správnému fungování pomoci skrze variabilní recirkulaci výfukových plynů a optimální časování ventilů.
Princip je zatím naznačen pouze u jednoho válce, ale jistě půjde použít i u osmi. Automobilka samozřejmě šlape do elektrifikace a snižování emisí, ale jak ukazuje například nový Ford Ranger, hraček pro nadšence se vzdát nehodlá. Zatím jsme ale žádný funkční prototyp na silnicích neviděli.