Ford právě zahájil výrobu nového Focusu RS

Ford právě zahájil výrobu nového  Focusu RS

Zahájením výroby nového Focusu RS začíná Ford psát novou kapitolu v historii svých sportovních modelů.

Ford plánuje vyrobit v roce 2016 pro evropské zákazníky přibližně 41 000 sportovních vozů, přičemž v roce 2015 to bylo 29 000 vozů. Meziroční navýšení tak činí 40 procent a navíc přichází poté, co Ford v roce 2015 prodal v Evropě o 62 procent více sportovních automobilů než o rok dříve.

Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST
a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.

Nejrychlejší Ford RS

Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS.

Inovativní systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.

Od září eviduje Ford již 3100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.

Úspěšný Mustang

Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně.

Podle údajů IHS Automotive byl Ford Mustang v prvním pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním vozem na světě.*

Rychlé a praktické modely ST

Ford Focus ST zaznamenal v roce 2015 navýšení počtu prodaných kusů o 160 procent. Přispěla k tomu i nová vznětová motorizace, uvedená na trh v průběhu roku.**

Nový Ford Focus ST se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem 400 Nm.

Od zahájení prodeje vznětové motorizace začátkem roku 2015 si ji zvolilo 47 procent zájemců o nový Focus ST.

Focus ST diesel se samočinnou převodovkou PowerShift je nejrychleji akcelerujícím vznětovým modelem Fordu, k akceleraci 0–100 km/h mu postačuje 7,7 sekundy – to je o 0,4 s kratší čas než v případě varianty s manuální převodovkou.

Fiesta ST se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW. Během letošního roku zveřejní Ford další novinky související s tímto modelem.

Vrcholný sportovní model

V roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům.

Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW (600 k) je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.

* Údaje IHS Automotive o celosvětových registracích nových automobilů v segmentu sportovních vozů, leden-červen 2015.

** Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 250 658 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků