Ford právě zahájil výrobu nového Focusu RS

Ford právě zahájil výrobu nového  Focusu RS

Zahájením výroby nového Focusu RS začíná Ford psát novou kapitolu v historii svých sportovních modelů.

Ford plánuje vyrobit v roce 2016 pro evropské zákazníky přibližně 41 000 sportovních vozů, přičemž v roce 2015 to bylo 29 000 vozů. Meziroční navýšení tak činí 40 procent a navíc přichází poté, co Ford v roce 2015 prodal v Evropě o 62 procent více sportovních automobilů než o rok dříve.

Nabídku sportovních vozů Ford pro evropský trh tvoří hatchbacky Fiesta ST
a Focus ST, nový Mustang a nový Focus RS, jehož sériová výroba v německém Saarlouis právě začala. Během roku 2016 se portfolio „rychlých Fordů“ rozroste ještě o supersportovní Ford GT.

Nejrychlejší Ford RS

Focus RS je jedním z 12 nových sportovních modelů, které chce Ford uvést na světové trhy do roku 2020. Díky motoru 2.3 EcoBoost o výkonu 257 kW (350 koní) zvládne zrychlení 0–100 km/h za 4,7 s, což z něj činí nejrychleji akcelerující model v historii vozů Ford RS.

Inovativní systém pohonu všech kol Ford Performance AWD s dynamickým rozdělováním točivého momentu uděluje vozu vynikající ovladatelnost a mezi přepínatelnými jízdními režimy nechybí Drift Mode – nastavení, které usnadňuje vyvolání a kontrolování řízeného přetáčivého smyku.

Od září eviduje Ford již 3100 objednávek na nový Focus RS, z toho 61 z České republiky.

Úspěšný Mustang

Ford Mustang je na evropském trhu nabízen s motorem 5.0 V8 o výkonu 310 kW nebo s úspornějším agregátem 2.3 EcoBoost 233 kW. S ním akceleruje Mustang z nuly na 100 km/h za 5,8 s, osmiválcovému modelu stačí ještě o sekundu méně.

Podle údajů IHS Automotive byl Ford Mustang v prvním pololetí 2015 nejprodávanějším sportovním vozem na světě.*

Rychlé a praktické modely ST

Ford Focus ST zaznamenal v roce 2015 navýšení počtu prodaných kusů o 160 procent. Přispěla k tomu i nová vznětová motorizace, uvedená na trh v průběhu roku.**

Nový Ford Focus ST se vyrábí jako pětidveřový hatchback a kombi. Kromě osvědčeného zážehového motoru 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW se zákazníci mohou rozhodnout také pro diesel 2.0 TDCi s výkonem 136 kW a točivým momentem 400 Nm.

Od zahájení prodeje vznětové motorizace začátkem roku 2015 si ji zvolilo 47 procent zájemců o nový Focus ST.

Focus ST diesel se samočinnou převodovkou PowerShift je nejrychleji akcelerujícím vznětovým modelem Fordu, k akceleraci 0–100 km/h mu postačuje 7,7 sekundy – to je o 0,4 s kratší čas než v případě varianty s manuální převodovkou.

Fiesta ST se etablovala jako nejprodávanější malý sportovní hatchback v Evropě, na kontě má již více než 30 000 prodaných kusů. Fiestu ST pohání motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW. Během letošního roku zveřejní Ford další novinky související s tímto modelem.

Vrcholný sportovní model

V roce 2016 spustí Ford výrobu nového supersportovního vozu Ford GT. Několik kusů se dostane i k evropským zákazníkům.

Ford GT slouží jako výkladní skříň inovativních technických řešení Fordu v oblastech aerodynamiky, odlehčené konstrukce z uhlíkových vláken a motorů. Jeho přeplňovaný šestiválec o výkonu přesahujícím 441 kW (600 k) je nejvýkonnější sériový motor EcoBoost všech dob. Hnací sílu přenáší na kola sedmistupňová převodovka s řazením na volantu.

* Údaje IHS Automotive o celosvětových registracích nových automobilů v segmentu sportovních vozů, leden-červen 2015.

** Ford of Europe zveřejňuje výsledky z 20 hlavních evropských trhů, na nichž je zastoupen prostřednictvím svých národních prodejních organizací. Jsou to Belgie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko a Velká Británie.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků