Ford pracuje na přímém soupeři pro Toyotu Prius

Úspěch Priusu leží mnohým v žaludku. Zatímco hybridní Toyota se chystá na trh už ve čtvrté generaci, konkurence trochu zaspala.
Ford pracuje na přímém soupeři pro Toyotu Prius

Toyotě Prius se daří zejména za mořem, třeba v Evropě (kromě zemí, kde získáte na hybrid dotace) to není žádná sláva. Jenže japonské automobilce nelze upřít jedno prvenství a poměrně zásadní. Hybridní techniku totiž jako první na světě dokázala uvést do sériové výroby. Co na tom, že to v globálním měřítku trvalo více než sto let? První generace Priusu z roku 1997 byla v tomto ohledu skutečně první...

Konkurenci ale konečně plánují i jinde. Třeba v Jižní Koreji, Hyundai se sice věnuje hlavně palivovým článkům, ale stále ještě největší světové automobilce ze Země vycházejícího slunce se chce v tomto ohledu postavit. A podobné choutky mají i u modrého oválu v Dearbornu.

Každý druhý Ford Focus prodaný v ČR má motor 1.0 EcoBoost

Každý druhý Ford Focus prodaný v ČR má motor 1.0 EcoBoost

Elektrický Focus evidentně není to pravé ořechové a hybridní Fusion (alias nové Mondeo) je dost velký. MPV C-Max zase není klasikou. Chystaný model Fordu bude přímým soupeřem nejprodávanějšího auta své kategorie na světě... Vždyť v loňském roce si jich celosvětově zákazníci koupili přes 400 tisíc.

Podle agentury Reuters, respektive jí citovaných zdrojů, se má jednat o skutečně svébytnou řadu, žádnou verzi Focusu nebo něčeho jiného. Vzniká pod kódem C240. Není divu, sdílí platformu C2 právě chystané čtvrté generace světového bestselleru nižší střední třídy (nebo je jím Corolla?).

Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Na Evropu se řítí hybridy Ford, Mondeo Hybrid a C-MAX Energi

Stejné šasi dostane i další Kuga alias Escape. Většinu techniky (baterie, elektromotory) převezme ze stávajících modelů, normovaný dojezd se ale určitě zvýší a konzumace paliva naopak půjde opačným směrem. Jak jinak?

Na rozdíl od Priusu se fordí benzino-elektrický hybrid objeví v několika karosářských variantách. MPV Prius V a malý Prius C nesou toto jméno přece jen hlavně z marketingových důvodů a nikoli na všech trzích. Je ještě dost času, kompaktního hybridního fordu se dočkáme v závěru roku 2018. Tedy, Američané určitě...

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

Ford Fusion Energi: americké Mondeo má jezdit za 2,35 l/100 km

A nebude chybět ani varianta, která se dá dobíjet z běžné zásuvky, jistě, plug-in. Postaví se nejen příštímu Priusu, ale i Voltu od GM. Doufejme, že nenapálí cenu příliš vysoko... Ford jej chce vyrábět mimo Detroit, v továrně ve Wayne na jihovýchodě státu Michigan. Plán roční produkce je smělý: 120 tisíc aut. Myslí vysoko, ale oproti Japoncům má pořád zpoždění „pouhých“ 21 let, ať už si o téhle kategorii vozidel myslíme, co chceme.

Mluvčí americké centrály nadnárodního koncernu Chris Preuss ve středu 20. srpna všechny výše zmíněné spekulace a zvěsti pochopitelně oficiálně dementoval. Prozatím. Co na tom, že hybridy nepřinášejí proti třeba moderním dieselům bůhvíjakou úsporu paliva a elektřina vzniká v uhelných elektrárnách.

Je to prostě móda, i když zákazníci ani náhodou automobilkám nevrátí prostředky vynaložené do vývoje... Ale nebuďme takoví skeptici, s toyotami a lexusy se totiž reálně dá v hustém pražském provozu s lehkou nohou při využívání start-stopu a dalších „eko“ funkcí skutečně jezdit pod 4 litry...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků