Ford posílí značku Mercury

V konfrontaci s trendem rušit tradiční automobilky patřící velkým koncernům působí rozhodnutí skupiny Ford Motor Company posílit minoritní značku Mercury jako nezvyklé. Pouze však do chvíle kdy zjistíme, že bude její program zaměřen na malé vozy, jedinou to perspektivu amerických automobilek v rámci vysoké ceny ropy. Jedná se o důsledek série opatření, jež mají za cíl přestavět stávající automobilky, které zatím produkují kdysi populární trucky a SUV, na producenty menších osobních vozů. Klíčovou se v tomto ohledu stane továrna v michiganském Wayneu, jež zatím vyrábí velká SUV Ford Expedition a Lincoln Navigator. Jejich produkce se přesune do Kentucky a uvolní místo pro nová, menší auta. Ta budou vycházet zejména z evropských modelů Fiesta a Focus a budou se prodávat pod značkou Mercury. Je to jistě dobrá zpráva pro dealery divize Lincoln/Mercury, kde se nyní vozy Mercury prodávají pouze v minimálních číslech. Rostoucí poptávka po hospodárných autech by tak mohla tradiční značce Mercury vdechnout nový život.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků