Ford posílí značku Mercury

V konfrontaci s trendem rušit tradiční automobilky patřící velkým koncernům působí rozhodnutí skupiny Ford Motor Company posílit minoritní značku Mercury jako nezvyklé. Pouze však do chvíle kdy zjistíme, že bude její program zaměřen na malé vozy, jedinou to perspektivu amerických automobilek v rámci vysoké ceny ropy. Jedná se o důsledek série opatření, jež mají za cíl přestavět stávající automobilky, které zatím produkují kdysi populární trucky a SUV, na producenty menších osobních vozů. Klíčovou se v tomto ohledu stane továrna v michiganském Wayneu, jež zatím vyrábí velká SUV Ford Expedition a Lincoln Navigator. Jejich produkce se přesune do Kentucky a uvolní místo pro nová, menší auta. Ta budou vycházet zejména z evropských modelů Fiesta a Focus a budou se prodávat pod značkou Mercury. Je to jistě dobrá zpráva pro dealery divize Lincoln/Mercury, kde se nyní vozy Mercury prodávají pouze v minimálních číslech. Rostoucí poptávka po hospodárných autech by tak mohla tradiční značce Mercury vdechnout nový život.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků