Ford podlehl tlaku: O model GT je takový zájem, že mu sníží exkluzivitu

O supersportovní Ford GT je i po skoro dvou letech od startu produkce stále ohromný zájem. Americký výrobce se proto rozhodl, že původní omezenou sérii vozu dále navýší.

Produkce supersportu Ford GT započala v prosinci roku 2016 s cílem vyrobit celkem 1000 kusů pro pečlivě vybraný seznam zájemců. Nyní však Ford oznamuje, že poptávka po modelu je nadále tak ohromná, že původní sérii nakonec doplní a dodatečných 350 vozů.

Nakonec tedy vznikne rovných 1350 Fordů GT, čímž bude samozřejmě výroba vozu pokračovat ještě pár let. Roční produkce GT je totiž omezena na pouhých 250 kusů. Výkladní skříň techniky Fordu je ručně stavěna v kanadské továrně automobilky v Markhamu. Není tomu dlouho, co výrobce otevřel rezervační knihu pro zbývající vozy v sérii.

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

K vozu se pochopitelně zase dostanou jen vybraní zájemci, kteří splní požadavky značky. Smlouvou si pak Ford opět pojistí, že GT skončí v rukách opravdových fanoušků a ne překupníků. Majitelům je smluvně zakázáno auto prodat během prvních 24 měsíců vlastnictví.

„Reakce na Ford GT byla opravdu nevídaná, na jeden exemplář nám vycházelo v průměru 6 zájemců,“ uvedl Hermann Salenbauch, vedoucí divize Ford Performance. Velkému zájmu o supersport očividně neuškodila ani nedávno oznámená svolávací akce kvůli riziku požáru u přibližně 200 kusů vyrobených vozů.   

Fordy GT mohou začít hořet. Výrobce rozjíždí svolávací akci skoro 200 kusů

Fordy GT mohou začít hořet. Výrobce rozjíždí svolávací akci skoro 200 kusů

Podat žádost o GT z dodatečné série 350 kusů budou mít zájemci možnost od 8. listopadu, a to po dobu jednoho měsíce. Nabídka je rovněž limitována některými trhy. Na Velkou Británii, Německo či USA se ale každopádně dostane.

Jen pro oživení paměti, silniční GT vychází ze závodní varianty, která ve své třídě vyhrála v roce 2016 slavný závod 24 hodin Le Mans. Auto se pyšní monokokem z karbonových vláken, integrovaným ocelovým bezpečnostním rámem a hliníkovými strukturami.

Přeplňovaný 3,5litrový šestiválec produkuje 650 koní (478 kW) a 745 Nm točivého momentu. Maximální rychlost GT je 347 km/h a z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 2,9 sekundy. Cenovka se pohybuje v přepočtu okolo 10,2 milionu korun.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků