Ford plánuje uzavřít továrnu v belgickém Genku

Ford plánuje uzavřít továrnu v belgickém Genku

O tom, že se automobilce Ford nedaří na evropských trzích úplně podle představ, se mluví už nějakou dobu. V letošním roce se bude muset tato značka vypořádat s nemalými ztrátami (více než jedné miliardy dolarů) a jedním z důsledků by mohlo být uzavření továrny v Genku, kde se aktuálně vyrábí Mondeo, S-Max i Galaxy a měla se zde vyrábět také nová generace Mondea.

Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

Podle deníku Allgemaine Frankfurter Zeitung se uvažuje o uzavření fabriky do konce roku 2013, v současnosti totiž pracuje belgický závod pouze na dvě třetiny své kapacity. Na dnešní den je naplánováno krizové zasedání, kde se rozhodne, co se bude dít dále. V úvahu připadá přesun výroby z Genku do Kolína nad Rýnem.

Fabrika v belgickém Genku funguje od roku 1964, kdy ze zdejší linky sjel první automobil Ford Taunus 12M. O třicet let později se slavil vůz s jubilejním číslem 13 000 000 (Ford Mondeo kombi), od roku 2004 pak automobilka investovala přibližně 19,5 mld. Kč do modernizace výroby a zahájila zde produkci modelů Galaxy a S-Max. V roce 2007 zde pracovalo 5700 zaměstnanců, dnes už se mluví o 4300. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků