Ford plánuje uzavřít továrnu v belgickém Genku

Ford plánuje uzavřít továrnu v belgickém Genku

O tom, že se automobilce Ford nedaří na evropských trzích úplně podle představ, se mluví už nějakou dobu. V letošním roce se bude muset tato značka vypořádat s nemalými ztrátami (více než jedné miliardy dolarů) a jedním z důsledků by mohlo být uzavření továrny v Genku, kde se aktuálně vyrábí Mondeo, S-Max i Galaxy a měla se zde vyrábět také nová generace Mondea.

Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

Test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost – expres pro rychlé tatíky

Podle deníku Allgemaine Frankfurter Zeitung se uvažuje o uzavření fabriky do konce roku 2013, v současnosti totiž pracuje belgický závod pouze na dvě třetiny své kapacity. Na dnešní den je naplánováno krizové zasedání, kde se rozhodne, co se bude dít dále. V úvahu připadá přesun výroby z Genku do Kolína nad Rýnem.

Fabrika v belgickém Genku funguje od roku 1964, kdy ze zdejší linky sjel první automobil Ford Taunus 12M. O třicet let později se slavil vůz s jubilejním číslem 13 000 000 (Ford Mondeo kombi), od roku 2004 pak automobilka investovala přibližně 19,5 mld. Kč do modernizace výroby a zahájila zde produkci modelů Galaxy a S-Max. V roce 2007 zde pracovalo 5700 zaměstnanců, dnes už se mluví o 4300. 

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 10 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků