Ford plánuje novou továrnu. Bude stát u nás?

Je to zhruba rok, co vedení evropské divize Fordu oznámilo, že zvažuje výstavbu nového výrobního závodu, který by měl stát ve střední nebo východní Evropě. Závod, který by měl vyrábět hlavně vozy pro tyto trhy, by se vyznačoval hlavně levnou pracovní silou, což by snížilo náklady na výrobu. Nový závod by navíc umožnil uzavřít jeden ze stávajících.

V širším okruhu kandidátských zemí je i Česká republika. Mezi další možné lokality patří Slovensko, Rumunsko, Bulharsko a Chorvatsko.

Dle neoficiálních informací se Fordu nejvíce zamlouvá Slovensko, ale proti této variantě hovoří fakt, že na tomto území již stojí několik velkých automobilek a Ford by se tak mohl potýkat s nedostatkem pracovních sil. Na druhou stranu Ford již jeden závod na Slovensku má a to nedaleko Košic, kde vyrábí spolu se společností Getrag převodovky.

Horkým kandidátem je i zmíněné Rumunsko, kde v současnosti Ford jedná o odkoupení bývalého závodu automobilky Daewoo. Pokud by se tak skutečně stalo, Ford by nemusel příliš investovat do nových prostorů a řádně by tak ušetřil čas.

Ford se k tomuto tématu prozatím oficiálně nevyjádřil a tak nezbývá, než vyčkat, jak vše dopadne.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků