Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Už příští rok by měl přijít nový elektrický Ford Focus s prodlouženým dojezdem a rychlonabíjením.
Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Ford chce mít v roce 2020 alespoň 40 % svých modelů elektrifikovaných. Tím se myslí nejen čisté elektromobily, ale i modely s nějakou formou hybridního pohonu. 

Kvůli tomu investuje automobilka asi 4,5 miliardy dolarů (110 miliard korun). Zásadní novinkou má být podpora rychlého nabíjení, kterou dostane i nový Ford Focus Electric.

Ten dorazí v druhé polovině roku 2016 a bude možné ho za 30 minut nabít na 80 % kapacity akumulátorů, což by mělo podle Fordu postačit na dojezd zhruba 160 km. Současný elektrický Focus se na takový dojezd nabije nejdříve za dvě a půl hodiny.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Nový elektrický Ford Focus dostane konfigurovatelný přístrojový panel s podrobnější analýzou spotřeby elektrické energie a možného dojezdu. Při brzdění se má více využívat síla elektromotoru k rekuperaci, takže klasické brzdy by měly přijít ke slovu až v nouzových situacích.

Vedle domácího amerického trhu se Ford zaměřuje i na vývoj v Evropě a Číně, kde jsou požadavky zákazníků elektrických aut rozdílné a očekává se, že poptávka po plně elektrických vozech v těchto regionech poroste i přes aktuálně nejnižší ceny benzínu a nafty za posledních šest let.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků