Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Už příští rok by měl přijít nový elektrický Ford Focus s prodlouženým dojezdem a rychlonabíjením.
Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Ford chce mít v roce 2020 alespoň 40 % svých modelů elektrifikovaných. Tím se myslí nejen čisté elektromobily, ale i modely s nějakou formou hybridního pohonu. 

Kvůli tomu investuje automobilka asi 4,5 miliardy dolarů (110 miliard korun). Zásadní novinkou má být podpora rychlého nabíjení, kterou dostane i nový Ford Focus Electric.

Ten dorazí v druhé polovině roku 2016 a bude možné ho za 30 minut nabít na 80 % kapacity akumulátorů, což by mělo podle Fordu postačit na dojezd zhruba 160 km. Současný elektrický Focus se na takový dojezd nabije nejdříve za dvě a půl hodiny.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Nový elektrický Ford Focus dostane konfigurovatelný přístrojový panel s podrobnější analýzou spotřeby elektrické energie a možného dojezdu. Při brzdění se má více využívat síla elektromotoru k rekuperaci, takže klasické brzdy by měly přijít ke slovu až v nouzových situacích.

Vedle domácího amerického trhu se Ford zaměřuje i na vývoj v Evropě a Číně, kde jsou požadavky zákazníků elektrických aut rozdílné a očekává se, že poptávka po plně elektrických vozech v těchto regionech poroste i přes aktuálně nejnižší ceny benzínu a nafty za posledních šest let.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 48 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků