Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Už příští rok by měl přijít nový elektrický Ford Focus s prodlouženým dojezdem a rychlonabíjením.
Ford plánuje 13 elektromobilů a hybridů. Focus přijde za rok

Ford chce mít v roce 2020 alespoň 40 % svých modelů elektrifikovaných. Tím se myslí nejen čisté elektromobily, ale i modely s nějakou formou hybridního pohonu. 

Kvůli tomu investuje automobilka asi 4,5 miliardy dolarů (110 miliard korun). Zásadní novinkou má být podpora rychlého nabíjení, kterou dostane i nový Ford Focus Electric.

Ten dorazí v druhé polovině roku 2016 a bude možné ho za 30 minut nabít na 80 % kapacity akumulátorů, což by mělo podle Fordu postačit na dojezd zhruba 160 km. Současný elektrický Focus se na takový dojezd nabije nejdříve za dvě a půl hodiny.

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Ford Focus RS poprvé na vlastní kůži: Čekání se téměř jistě vyplatilo  

Nový elektrický Ford Focus dostane konfigurovatelný přístrojový panel s podrobnější analýzou spotřeby elektrické energie a možného dojezdu. Při brzdění se má více využívat síla elektromotoru k rekuperaci, takže klasické brzdy by měly přijít ke slovu až v nouzových situacích.

Vedle domácího amerického trhu se Ford zaměřuje i na vývoj v Evropě a Číně, kde jsou požadavky zákazníků elektrických aut rozdílné a očekává se, že poptávka po plně elektrických vozech v těchto regionech poroste i přes aktuálně nejnižší ceny benzínu a nafty za posledních šest let.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků