Ford peníze od americké vlády nechce

Alan Mulally, výkonný ředitel Ford Motor Company, v sobotu potvrdil, že jeho koncern nebude od americké vlády požadovat přímé finanční podpory. I přes hluboký pokles prodejů na trhu USA má totiž údajně dostatek hotovosti k tomu, aby uskutečnil svůj plánovaný restrukturalizační plán. „Nechceme si půjčovat peníze,“ uvedl Mulally na sjezdu Národních automobilových dealerů. Jedním dechem dodal, že aktuální prodeje pokračují podobným trendem jako v listopadu, zaznamenaly tedy propad o 36 %, a že očekává účinek balíčku opatření nové americké administrativy, který by měl vývoj zvrátit již v půli tohoto roku, čímž by se prodeje nových vozů v USA za rok 2009 měly udržet na horní hranici odhadovaného limitu, který se nyní pohybuje od 10,1 do 12,5 milionu kusů.

Hlavní američtí konkurenti Fordu, General Motors a Chrysler, přitom obdrželi příslib poskytnutí půjčky ve výši 17,4 miliard dolarů, jež by je měla zachránit před bankrotem. FMC však přesto není v nijak dobré situaci, protože její zdroje z velké části pocházejí z půjčky, kterou si vzal v roce 2006. Hodnota půjčky tehdy dosáhla 23 miliard dolarů a Ford se zaručil většinou svého majetku včetně slavného loga s modrou elipsou a nápisem Ford.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků