Ford oznámil ceny nového Fordu Focus

Ford Focus se v České republice začne prodávat za několik týdnů. Společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., však již předstihu oznámila jeho ceny, 5dv. Focus Trend bude stát od 359 990 Kč.

Nový Ford Focus přichází na český trh ve dvou stupních výbavy, přičemž už základní Trend nabízí vše, co český zákazník tradičně vyžaduje – od klimatizace, rádia s CD a USB, přes řadu bezpečnostních prvků včetně ESP či šesti airbagů, po plnou elektrickou výbavu. Vrcholný stupeň výbavy Titanium přináší navíc celou řadu komfortních i designových prvků, jako jsou např. automatická dvouzónová klimatizace, 16“ kola z lehkých slitin, tempomat, startovací tlačítko Ford Power či zadní světla s LED diodami.

Na výběr jsou tři typy karoserie - 5dv. hatchback, 4dv. sedan a praktické kombi a čtyři zážehové a pět vznětových motorů ve výkonovém rozpětí od 95 do 182 koní. Absolutní technologickou špičku mezi současnými evropskými zážehovými motory přitom znamenají oba agregáty 1.6 EcoBoost o výkonu 150 či 182 k. Jedná se o motory vyvinuté Fordem v rámci tzv. downsizingu, tedy snižování objemu, které však díky přeplňování, přímému vstřiku benzinu a variabilnímu časování ventilů přináší nejen vyšší výkon, ale také nižší spotřebu než srovnatelné agregáty atmosférické. Špičkový 1.6 EcoBoost tak při nejvyšším výkonu 182 k při 5 700 ot/min a točivém momentu 240 Nm v rozmezí 1 600 – 5 000 otáček za minutu spotřebuje pouze 6,0 l / 100 km a emise CO2 činí pouze 139 g / km.

Český Ford přitom na všechny varianty nového Fordu Focus (včetně čtyřdveřového sedanu) vyhlásil tzv. zaváděcí bonus ve výši 65 000 Kč, a tak jsou ceny nového kandidáta na vedoucí pozici v nižší střední třídě více než přístupné. Nový Ford Focus 5dv. 1.6 Duratec Ti-VCT (105 k) je tak v nabídce již za cenu 359 990 Kč, nejlevnější sedan se stejným motorem za 384 990 Kč a kombi za 393 990 Kč.

Zákazníci si tak nový Ford Focus mohou u autorizovaných partnerů Ford objednat již dnes; první vozy budou fyzicky k dispozici v polovině března.

Zdroj: Ford
 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků