Ford oznámil ceny nového Fordu Focus

Ford Focus se v České republice začne prodávat za několik týdnů. Společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., však již předstihu oznámila jeho ceny, 5dv. Focus Trend bude stát od 359 990 Kč.

Nový Ford Focus přichází na český trh ve dvou stupních výbavy, přičemž už základní Trend nabízí vše, co český zákazník tradičně vyžaduje – od klimatizace, rádia s CD a USB, přes řadu bezpečnostních prvků včetně ESP či šesti airbagů, po plnou elektrickou výbavu. Vrcholný stupeň výbavy Titanium přináší navíc celou řadu komfortních i designových prvků, jako jsou např. automatická dvouzónová klimatizace, 16“ kola z lehkých slitin, tempomat, startovací tlačítko Ford Power či zadní světla s LED diodami.

Na výběr jsou tři typy karoserie - 5dv. hatchback, 4dv. sedan a praktické kombi a čtyři zážehové a pět vznětových motorů ve výkonovém rozpětí od 95 do 182 koní. Absolutní technologickou špičku mezi současnými evropskými zážehovými motory přitom znamenají oba agregáty 1.6 EcoBoost o výkonu 150 či 182 k. Jedná se o motory vyvinuté Fordem v rámci tzv. downsizingu, tedy snižování objemu, které však díky přeplňování, přímému vstřiku benzinu a variabilnímu časování ventilů přináší nejen vyšší výkon, ale také nižší spotřebu než srovnatelné agregáty atmosférické. Špičkový 1.6 EcoBoost tak při nejvyšším výkonu 182 k při 5 700 ot/min a točivém momentu 240 Nm v rozmezí 1 600 – 5 000 otáček za minutu spotřebuje pouze 6,0 l / 100 km a emise CO2 činí pouze 139 g / km.

Český Ford přitom na všechny varianty nového Fordu Focus (včetně čtyřdveřového sedanu) vyhlásil tzv. zaváděcí bonus ve výši 65 000 Kč, a tak jsou ceny nového kandidáta na vedoucí pozici v nižší střední třídě více než přístupné. Nový Ford Focus 5dv. 1.6 Duratec Ti-VCT (105 k) je tak v nabídce již za cenu 359 990 Kč, nejlevnější sedan se stejným motorem za 384 990 Kč a kombi za 393 990 Kč.

Zákazníci si tak nový Ford Focus mohou u autorizovaných partnerů Ford objednat již dnes; první vozy budou fyzicky k dispozici v polovině března.

Zdroj: Ford
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků