Ford oživí značku Motorcraft, půjde o levnější díly na starší auta

Ford oživí značku Motorcraft, půjde o levnější díly na starší auta

Ford v příštím roce uvede na českém trhu program péče o starší vozy pod názvem Motorcraft. Na pondělním setkání se zástupci médií to uvedl generální ředitel českého Fordu Jan Laube. 

„Nepůjde pouze o náhradní díly, které ostatně Ford pod hlavičkou „Economy“ nabízí už léta, ale o ucelený koncept ušitý na míru zákazníkům se staršími auty,“ řekl. Parametry programu se ještě upřesňují. V praxi by ale měl být nastaven tak, aby součet ceny dílů i práce nevycházel pro zákazníka výrazně dráž než v neautorizovaných opravnách, které používají díly z druhovýroby.

Filtry pevných částic aneb DPF (2/4): Spolehlivost filtrů

Filtry pevných částic aneb DPF (2/4): Spolehlivost filtrů

Samotné díly Motorcraft by měly být asi o třicet procent levnější než originální díly Ford. Laube novináře ujistil, že zavedení nového programu nepovede k plíživému zdražení originálních dílů, jejichž ceny bývají právě u Fordu často příznivé. Zdůraznil také, že Ford dodavatele dílů důkladně prověřuje. 

Laube zároveň naznačil, že Ford v dohledné době spustí i program značkového prodeje ojetých vozů.

Automobilky přicházejí s programy zacílenými na majitele starších vozů stále častěji. Škoda jim nabízí díly za zvýhodněné ceny, pokud využijí služeb autorizovaného servisu. Levnější díly Economy nabízí majitelům aut starších pěti let už také Volkswagen

Nabídkou levnějších dílů se automobilky snaží přilákat zpět motoristy, kteří po vypršení záruky přejdou k nezávislým opravnám a dílům z druhovýroby.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků