Ford otevřel technické centrum v Gebze

Společnost Ford Otosan včera slavnostně otevřela nové technické středisko v tureckém městě Gebze. Pracovní příležitosti zde naleznou vysoce kvalifikovaní strojaři z istanbulského regionu.

Přibližně 200 odborníků bude pracovat na řešení technických problémů jak pro Ford Otosan, tak pro hlavní vývojová centra Ford of Europe v britském Duntonu a německém Merkenichu. Realizace projektu si vyžádala investici ve výši 1,2 milionu USD (asi 23,4 milionů Kč).

„S růstem prodejů a objemu výroby rostou i naše požadavky na technické služby, které může poskytnout středisko v Gebze,“ řekl prezident společnosti Ford of Europe, John Fleming. „Velkou výhodou tohoto projektu je skutečnost, že ho řídí firma Ford Otosan, jež stojí za velmi úspěšným partnerstvím na bázi joint venture se skupinou Koç.“

Šance pro odborníky

Technické centrum v Gebze otevírá další kapitolu již třicet let trvajícího partnerství. Společnost Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe užitkové automobily. Padesátiprocentní podíl drží právě evropský Ford, druhá polovina náleží skupině Koç Holdings. Výrobní provozy jsou soustředěny v okolí města Kocaeli, vzdáleném od nového technického centra přibližně osmdesát kilometrů.

„V Turecku je vynikající podnikatelské prostředí,“ říká generální ředitel společnosti Ford Otosan, Mike Flewitt. „Již dávno jsme zjistili, že na zdejším trhu práce lze nalézt mnoho technicky vzdělaných odborníků. Tato skutečnost hrála při výběru lokality klíčovou roli.Dalšími faktory, které přispěly k vybudování centra právě v Gebze, jsou poloha blízko Istanbulu a integrace do existujícího výzkumného parku. O práci ve středisku je mezi strojními inženýry značný zájem, neboť Ford Otosan si v Turecku vybudoval velmi dobrou pověst“, dodal Flewitt.

V polovině roku 2008 by mělo středisko zaměstnávat přibližně dvě stovky vysoce kvalifikovaných lidí.

Historie úspěšné spolupráce

Společnost Otosan byla založena v roce 1959 jako vůbec první automobilka v Turecku. První ryze turecký automobil, model Anadol, představila o deset let později a v roce 1983 otevřela vlastní motorárnu.

Firma Ford Otosan vznikla v roce 1977, kdy Ford a Otosan uzavřely dohodu o licenční výrobě vozů Ford v Turecku. Roku 1997 získal Ford třicetiprocentní podíl v Otosanu, který o dalších deset let později navýšil na 41 procent. Přesně tolik měla i skupina Koç Holdings.

Tímto krokem se otevřela cesta k vybudování nového výrobního závodu v tureckém regionu Marmara.

Dnes Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe model Transit, ověnčený titulem „Mezinárodní dodávka roku 2007“. Ve výrobním programu figuruje také těžký užitkový vůz s názvem Cargo. Ford Otosan navíc provozuje Středisko distribuce náhradních dílů v istanbulské čtvrti Kartal.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků