Ford otevřel technické centrum v Gebze

Společnost Ford Otosan včera slavnostně otevřela nové technické středisko v tureckém městě Gebze. Pracovní příležitosti zde naleznou vysoce kvalifikovaní strojaři z istanbulského regionu.

Přibližně 200 odborníků bude pracovat na řešení technických problémů jak pro Ford Otosan, tak pro hlavní vývojová centra Ford of Europe v britském Duntonu a německém Merkenichu. Realizace projektu si vyžádala investici ve výši 1,2 milionu USD (asi 23,4 milionů Kč).

„S růstem prodejů a objemu výroby rostou i naše požadavky na technické služby, které může poskytnout středisko v Gebze,“ řekl prezident společnosti Ford of Europe, John Fleming. „Velkou výhodou tohoto projektu je skutečnost, že ho řídí firma Ford Otosan, jež stojí za velmi úspěšným partnerstvím na bázi joint venture se skupinou Koç.“

Šance pro odborníky

Technické centrum v Gebze otevírá další kapitolu již třicet let trvajícího partnerství. Společnost Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe užitkové automobily. Padesátiprocentní podíl drží právě evropský Ford, druhá polovina náleží skupině Koç Holdings. Výrobní provozy jsou soustředěny v okolí města Kocaeli, vzdáleném od nového technického centra přibližně osmdesát kilometrů.

„V Turecku je vynikající podnikatelské prostředí,“ říká generální ředitel společnosti Ford Otosan, Mike Flewitt. „Již dávno jsme zjistili, že na zdejším trhu práce lze nalézt mnoho technicky vzdělaných odborníků. Tato skutečnost hrála při výběru lokality klíčovou roli.Dalšími faktory, které přispěly k vybudování centra právě v Gebze, jsou poloha blízko Istanbulu a integrace do existujícího výzkumného parku. O práci ve středisku je mezi strojními inženýry značný zájem, neboť Ford Otosan si v Turecku vybudoval velmi dobrou pověst“, dodal Flewitt.

V polovině roku 2008 by mělo středisko zaměstnávat přibližně dvě stovky vysoce kvalifikovaných lidí.

Historie úspěšné spolupráce

Společnost Otosan byla založena v roce 1959 jako vůbec první automobilka v Turecku. První ryze turecký automobil, model Anadol, představila o deset let později a v roce 1983 otevřela vlastní motorárnu.

Firma Ford Otosan vznikla v roce 1977, kdy Ford a Otosan uzavřely dohodu o licenční výrobě vozů Ford v Turecku. Roku 1997 získal Ford třicetiprocentní podíl v Otosanu, který o dalších deset let později navýšil na 41 procent. Přesně tolik měla i skupina Koç Holdings.

Tímto krokem se otevřela cesta k vybudování nového výrobního závodu v tureckém regionu Marmara.

Dnes Ford Otosan vyrábí pro Ford of Europe model Transit, ověnčený titulem „Mezinárodní dodávka roku 2007“. Ve výrobním programu figuruje také těžký užitkový vůz s názvem Cargo. Ford Otosan navíc provozuje Středisko distribuce náhradních dílů v istanbulské čtvrti Kartal.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků