Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Nový Ford Mustang GT500 bude našlapaný tou nejmodernější technikou. Měl by se Dodge Challenger Hellcat začít bát?

Ford otevřel nové vývojové centrum za 45 milionů dolarů s názvem Advanced Manufacturing Center. Sídlí v michiganském Redfordu a automobilka zde zhmotňuje své divoké futuristické představy. Jednou z nich je i technologie 3D tisku, do které nyní masivně investuje.

3D tisk samozřejmě není jediná technologie, ke které Ford vzhlíží. Prioritu nyní mají i rozšířená realita a robotika. Nové centrum pod svou střechou uvítá 100 technických odborníků, kteří mají za úkol dovést technickou stránku Fordu do světlých zítřků a samozřejmě trochu utéct konkurenčním značkám.

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

3D technologie má kromě zjednodušení pracovních procesů ušetřit i nějaké ty peníze. V divizi tisku pracuje 23 zaměstnanců, kteří spolupracují s deseti 3D manufakturami. Prvním vozem, který bude touto technologií obdařen se stane velmi očekávaný Shelby Mustang GT500. Ten se světu představí v lednu na autosalonu v Detroitu.

3D tiskem budou u GT500 zhotoveny některé komponenty brzdové soustavy. Později, až technologie značně pokročí, to však bude mnohem více dílů. Co se týče virtuální reality, tak ta zatím nachází své uplatnění v modelování nových montážních linek. Toto řešení pomáhá konstruktérům v navrhování, bez nutnosti fyzického zásahu.

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Byl to právě Ford, který zpopularizoval montážní výrobu automobilů. A je to Ford i nyní, který chce ve výrobě i nadále určovat trendy. Jeho montážní roboti, zvaní „Cobots“, již několik let pomáhají továrnám ve 24 zemích po celém světě. Pracovníci v automobilkách se ale nemusí bát, že přijdou o svá místa. Ford věří, že v tomto průmyslu je potřeba stejnou měrou více robotů i lidí.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků