Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Nový Ford Mustang GT500 bude našlapaný tou nejmodernější technikou. Měl by se Dodge Challenger Hellcat začít bát?

Ford otevřel nové vývojové centrum za 45 milionů dolarů s názvem Advanced Manufacturing Center. Sídlí v michiganském Redfordu a automobilka zde zhmotňuje své divoké futuristické představy. Jednou z nich je i technologie 3D tisku, do které nyní masivně investuje.

3D tisk samozřejmě není jediná technologie, ke které Ford vzhlíží. Prioritu nyní mají i rozšířená realita a robotika. Nové centrum pod svou střechou uvítá 100 technických odborníků, kteří mají za úkol dovést technickou stránku Fordu do světlých zítřků a samozřejmě trochu utéct konkurenčním značkám.

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

3D technologie má kromě zjednodušení pracovních procesů ušetřit i nějaké ty peníze. V divizi tisku pracuje 23 zaměstnanců, kteří spolupracují s deseti 3D manufakturami. Prvním vozem, který bude touto technologií obdařen se stane velmi očekávaný Shelby Mustang GT500. Ten se světu představí v lednu na autosalonu v Detroitu.

3D tiskem budou u GT500 zhotoveny některé komponenty brzdové soustavy. Později, až technologie značně pokročí, to však bude mnohem více dílů. Co se týče virtuální reality, tak ta zatím nachází své uplatnění v modelování nových montážních linek. Toto řešení pomáhá konstruktérům v navrhování, bez nutnosti fyzického zásahu.

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Byl to právě Ford, který zpopularizoval montážní výrobu automobilů. A je to Ford i nyní, který chce ve výrobě i nadále určovat trendy. Jeho montážní roboti, zvaní „Cobots“, již několik let pomáhají továrnám ve 24 zemích po celém světě. Pracovníci v automobilkách se ale nemusí bát, že přijdou o svá místa. Ford věří, že v tomto průmyslu je potřeba stejnou měrou více robotů i lidí.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků