Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Nový Ford Mustang GT500 bude našlapaný tou nejmodernější technikou. Měl by se Dodge Challenger Hellcat začít bát?

Ford otevřel nové vývojové centrum za 45 milionů dolarů s názvem Advanced Manufacturing Center. Sídlí v michiganském Redfordu a automobilka zde zhmotňuje své divoké futuristické představy. Jednou z nich je i technologie 3D tisku, do které nyní masivně investuje.

3D tisk samozřejmě není jediná technologie, ke které Ford vzhlíží. Prioritu nyní mají i rozšířená realita a robotika. Nové centrum pod svou střechou uvítá 100 technických odborníků, kteří mají za úkol dovést technickou stránku Fordu do světlých zítřků a samozřejmě trochu utéct konkurenčním značkám.

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

3D technologie má kromě zjednodušení pracovních procesů ušetřit i nějaké ty peníze. V divizi tisku pracuje 23 zaměstnanců, kteří spolupracují s deseti 3D manufakturami. Prvním vozem, který bude touto technologií obdařen se stane velmi očekávaný Shelby Mustang GT500. Ten se světu představí v lednu na autosalonu v Detroitu.

3D tiskem budou u GT500 zhotoveny některé komponenty brzdové soustavy. Později, až technologie značně pokročí, to však bude mnohem více dílů. Co se týče virtuální reality, tak ta zatím nachází své uplatnění v modelování nových montážních linek. Toto řešení pomáhá konstruktérům v navrhování, bez nutnosti fyzického zásahu.

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Byl to právě Ford, který zpopularizoval montážní výrobu automobilů. A je to Ford i nyní, který chce ve výrobě i nadále určovat trendy. Jeho montážní roboti, zvaní „Cobots“, již několik let pomáhají továrnám ve 24 zemích po celém světě. Pracovníci v automobilkách se ale nemusí bát, že přijdou o svá místa. Ford věří, že v tomto průmyslu je potřeba stejnou měrou více robotů i lidí.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků