Ford otevřel nové vývojové centrum. 3D tiskem obohatí i nový Mustang GT500

Nový Ford Mustang GT500 bude našlapaný tou nejmodernější technikou. Měl by se Dodge Challenger Hellcat začít bát?

Ford otevřel nové vývojové centrum za 45 milionů dolarů s názvem Advanced Manufacturing Center. Sídlí v michiganském Redfordu a automobilka zde zhmotňuje své divoké futuristické představy. Jednou z nich je i technologie 3D tisku, do které nyní masivně investuje.

3D tisk samozřejmě není jediná technologie, ke které Ford vzhlíží. Prioritu nyní mají i rozšířená realita a robotika. Nové centrum pod svou střechou uvítá 100 technických odborníků, kteří mají za úkol dovést technickou stránku Fordu do světlých zítřků a samozřejmě trochu utéct konkurenčním značkám.

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

Známe podobu nového Fordu Focus ST. Dostane čtyřválec z Mustangu?

3D technologie má kromě zjednodušení pracovních procesů ušetřit i nějaké ty peníze. V divizi tisku pracuje 23 zaměstnanců, kteří spolupracují s deseti 3D manufakturami. Prvním vozem, který bude touto technologií obdařen se stane velmi očekávaný Shelby Mustang GT500. Ten se světu představí v lednu na autosalonu v Detroitu.

3D tiskem budou u GT500 zhotoveny některé komponenty brzdové soustavy. Později, až technologie značně pokročí, to však bude mnohem více dílů. Co se týče virtuální reality, tak ta zatím nachází své uplatnění v modelování nových montážních linek. Toto řešení pomáhá konstruktérům v navrhování, bez nutnosti fyzického zásahu.

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Je tohle nový Mustang Shelby GT500? Fotka unikla 3 měsíce před premiérou

Byl to právě Ford, který zpopularizoval montážní výrobu automobilů. A je to Ford i nyní, který chce ve výrobě i nadále určovat trendy. Jeho montážní roboti, zvaní „Cobots“, již několik let pomáhají továrnám ve 24 zemích po celém světě. Pracovníci v automobilkách se ale nemusí bát, že přijdou o svá místa. Ford věří, že v tomto průmyslu je potřeba stejnou měrou více robotů i lidí.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků