Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut. V Indonésii to bylo asi o tisícovku víc.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

Automobilka Ford do konce letošního roku ukončí veškeré aktivity na japonském a indonéském trhu. Značka uvádí, že tu není schopna vytvořit rentabilní plán, takže je levnější a jednodušší se z těchto trhů stáhnout. Poměrně rázné rozhodnutí provedl David Schoch, prezident automobilky pro oblast Asie a Tichomoří.

Na japonském trhu má Ford 52 oficiálních dealerů a prodává tam modely jako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, EcoSport a také Mustang. Navíc v Japonsku prodává koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonésii má značka Ford 44 oficiálních dealerů s modely Fiesta, Focus, EcoSport, Ranger a Everest, upřesňuje agentura Reuters.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut, což mu přineslo tržní podíl 1,5 % mezi dováženými vozy. V Japonsku tak přijde kvůli rozhodnutí Fordu o práci minimálně 292 lidí, skončí také lokální vývojové oddělení. V Indonésii působí Ford až od roku 2002 a poslední dobou dochází ke stagnaci trhu. Ford tu v roce 2015 prodal jen asi 6000 aut, což je tržní podíl jen zhruba půl procenta.

Jen pro zajímavost, na domácím americkém trhu prodal Ford v roce 2015 celkem 2 613 162 aut, to je o 5 % víc oproti roku 2014 a nejlepší výsledek od roku 2006. V Evropě Ford udal přes milion aut, v Číně pak přes 870 000 vozů. Výpadek zhruba 11 000 aut z Japonska a Indonésie tedy Ford asi příliš existenčně neohrozí...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků