Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut. V Indonésii to bylo asi o tisícovku víc.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

Automobilka Ford do konce letošního roku ukončí veškeré aktivity na japonském a indonéském trhu. Značka uvádí, že tu není schopna vytvořit rentabilní plán, takže je levnější a jednodušší se z těchto trhů stáhnout. Poměrně rázné rozhodnutí provedl David Schoch, prezident automobilky pro oblast Asie a Tichomoří.

Na japonském trhu má Ford 52 oficiálních dealerů a prodává tam modely jako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, EcoSport a také Mustang. Navíc v Japonsku prodává koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonésii má značka Ford 44 oficiálních dealerů s modely Fiesta, Focus, EcoSport, Ranger a Everest, upřesňuje agentura Reuters.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut, což mu přineslo tržní podíl 1,5 % mezi dováženými vozy. V Japonsku tak přijde kvůli rozhodnutí Fordu o práci minimálně 292 lidí, skončí také lokální vývojové oddělení. V Indonésii působí Ford až od roku 2002 a poslední dobou dochází ke stagnaci trhu. Ford tu v roce 2015 prodal jen asi 6000 aut, což je tržní podíl jen zhruba půl procenta.

Jen pro zajímavost, na domácím americkém trhu prodal Ford v roce 2015 celkem 2 613 162 aut, to je o 5 % víc oproti roku 2014 a nejlepší výsledek od roku 2006. V Evropě Ford udal přes milion aut, v Číně pak přes 870 000 vozů. Výpadek zhruba 11 000 aut z Japonska a Indonésie tedy Ford asi příliš existenčně neohrozí...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků