Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut. V Indonésii to bylo asi o tisícovku víc.
Ford opustí trhy v Japonsku a Indonésii. Nedaří se mu na nich

Automobilka Ford do konce letošního roku ukončí veškeré aktivity na japonském a indonéském trhu. Značka uvádí, že tu není schopna vytvořit rentabilní plán, takže je levnější a jednodušší se z těchto trhů stáhnout. Poměrně rázné rozhodnutí provedl David Schoch, prezident automobilky pro oblast Asie a Tichomoří.

Na japonském trhu má Ford 52 oficiálních dealerů a prodává tam modely jako Fiesta, Focus, Kuga, Explorer, EcoSport a také Mustang. Navíc v Japonsku prodává koncernové modely Lincoln MKX a Navigator. Na trhu v Indonésii má značka Ford 44 oficiálních dealerů s modely Fiesta, Focus, EcoSport, Ranger a Everest, upřesňuje agentura Reuters.

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Velmi stylové „Mondeo“

V Japonsku působí Ford od roku 1974, ale v loňském roce tu prodal jen okolo pěti tisíc aut, což mu přineslo tržní podíl 1,5 % mezi dováženými vozy. V Japonsku tak přijde kvůli rozhodnutí Fordu o práci minimálně 292 lidí, skončí také lokální vývojové oddělení. V Indonésii působí Ford až od roku 2002 a poslední dobou dochází ke stagnaci trhu. Ford tu v roce 2015 prodal jen asi 6000 aut, což je tržní podíl jen zhruba půl procenta.

Jen pro zajímavost, na domácím americkém trhu prodal Ford v roce 2015 celkem 2 613 162 aut, to je o 5 % víc oproti roku 2014 a nejlepší výsledek od roku 2006. V Evropě Ford udal přes milion aut, v Číně pak přes 870 000 vozů. Výpadek zhruba 11 000 aut z Japonska a Indonésie tedy Ford asi příliš existenčně neohrozí...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků