Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

S dnes rozsáhlým zaměřením na segment SUV a crossoverů vlastně není překvapivé, že i nový Ford Puma by se mohl dočkat sportovní verze ST.

Těžko nás může v dnešní době překvapit myšlenka přiostřeného crossoveru. Sportovnější verze by se tedy mohl dočkat i Ford Puma. V rozhovoru s britským Autocarem tento nápad nevyvrátil ani vedoucí globálního vývoje Fordu Hau Thai-Tang, který by rád viděl rozšíření portfolia sportovních ST modelů v Evropě.

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

„Určitě jde o směr, který blíže zvážíme,“ okomentoval Thai-Tang myšlenku Fordu Puma ST, jenž by se zařadil k dosavadním hot hatchům Fiesta ST a Focus ST. Produkci ostřejšího crossoveru sice zatím nepotvrdil, ve výsledku by ale nemuselo být pro Ford příliš těžké Pumu náležitě vyladit. Britská publikace nicméně tvrdí, že projekt už má v podstatě zelenou.

Pod kapotou Pumy ST by se tedy nepochybně objevila přeplňovaná patnáctistovka EcoBoost, kterou už s výkonem 147 kW (200 koní) používá právě Fiesta ST. Došlo by na vyladění podvozku a nejspíše jeho lehké snížení, kdežto exteriér vozu by vycházel ze současné sportovní výbavy ST-Line (v galerii).

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Když se zadaří a Puma ST si vypůjčí i další techniku z Fiesty ST, dočkali bychom se manuální převodovky, samosvorného diferenciálu, systému volitelných jízdních režimů nebo například funkce řízeného startu „launch control“.

Ačkoliv Ford zatím nic oficiálně nepotvrzuje, silně maskované prototypy „sportovně“ vypadající Pumy již byly zahlédnuty při testování na Nürburgringu. Thai-Tang nakonec uvedl, že odznak ST není v plánu rozházet na celou flotilu modelů. Zůstane jen pro pečlivě vybranou hrstku vozů, která představuje dobrý základ pro sportovní verze.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků