Ford opravdu zvažuje Pumu ST. Ostřejší crossover by zapadl mezi Fiestu a Focus ST

S dnes rozsáhlým zaměřením na segment SUV a crossoverů vlastně není překvapivé, že i nový Ford Puma by se mohl dočkat sportovní verze ST.

Těžko nás může v dnešní době překvapit myšlenka přiostřeného crossoveru. Sportovnější verze by se tedy mohl dočkat i Ford Puma. V rozhovoru s britským Autocarem tento nápad nevyvrátil ani vedoucí globálního vývoje Fordu Hau Thai-Tang, který by rád viděl rozšíření portfolia sportovních ST modelů v Evropě.

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

Nový Ford Puma oficiálně: Je to hybridní crossover s fakt hlubokým kufrem!

„Určitě jde o směr, který blíže zvážíme,“ okomentoval Thai-Tang myšlenku Fordu Puma ST, jenž by se zařadil k dosavadním hot hatchům Fiesta ST a Focus ST. Produkci ostřejšího crossoveru sice zatím nepotvrdil, ve výsledku by ale nemuselo být pro Ford příliš těžké Pumu náležitě vyladit. Britská publikace nicméně tvrdí, že projekt už má v podstatě zelenou.

Pod kapotou Pumy ST by se tedy nepochybně objevila přeplňovaná patnáctistovka EcoBoost, kterou už s výkonem 147 kW (200 koní) používá právě Fiesta ST. Došlo by na vyladění podvozku a nejspíše jeho lehké snížení, kdežto exteriér vozu by vycházel ze současné sportovní výbavy ST-Line (v galerii).

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Mustang slaví 55 let od uvedení. Edice Mustang55 může mít jednou velkou cenu

Když se zadaří a Puma ST si vypůjčí i další techniku z Fiesty ST, dočkali bychom se manuální převodovky, samosvorného diferenciálu, systému volitelných jízdních režimů nebo například funkce řízeného startu „launch control“.

Ačkoliv Ford zatím nic oficiálně nepotvrzuje, silně maskované prototypy „sportovně“ vypadající Pumy již byly zahlédnuty při testování na Nürburgringu. Thai-Tang nakonec uvedl, že odznak ST není v plánu rozházet na celou flotilu modelů. Zůstane jen pro pečlivě vybranou hrstku vozů, která představuje dobrý základ pro sportovní verze.

Speciál: Ford Puma

Ford Puma první generace byl cenově dostupný sportovní vůz s předním pohonem, který byl vyráběn v Německu v letech 1997 až 2002. První generace skončila bez přímého nástupce, v roce 2019 však Ford známé jméno přivedl k životu. Druhá generace Pumy zcela změnila koncepci. Přijela jako stylový crossover do města s možností volby hybridního pohonu.

Ford Puma druhé generace oficiálněPrvní skicaPrvní generace

 
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků