Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

V Americe je naštěstí svět ještě v pořádku. Dokazují to především právě takové automobily, jako je Ford Mustang.

Přesnou hodnotu výkonu zcela nového Fordu Mustang Shelby GT500 nikdo nevěděl od jeho představení na detroitském autosalonu v polovině ledna. Automobilka pouze tvrdila, že to bude přes sedm set koní. Ne, že by na tom nějak extra záleželo, protože už jsme věděli, že tohle bude nejrychlejší Mustang všech dob, ale údaj je již známý a potvrzený.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Kolik to tedy dělá? Nová Shelby GT500 pojede do boje s vrcholnými muscle cars s výkonem 567 kW (760 koní). To je opravdu hodně přes slibovaných sedm set. Točivý moment pak dělá hodnotu 847 N.m. Zrychlení u nuly na stovku zabere 3 sekundy.

Mustang nikdy nebude supersport, srovnání s italským plnokrevníkem však neuškodí. Takové Ferrari 488 Pista má osmiválec 3,9 litru o výkonu 530 kW (711 koní) a točivém momentu 770 N.m. Na stovce je za 2,85 sekundy. Snad tahle dvě auta jednou někdo srovná a natočí to na video! Souboje Fordu a Ferrari totiž mají svou tradici...

Základem pro tuto motorovou kreaci se stal Mustang GT350, který daroval jednotku 5.2 litru V8. Pro GT500 jej jen lehce poupravili a nainstalovali pořádný kompresor. Takové monstrum bude dělat přirozeně obrovský randál. Ford však nabízí již ve standardu čtyři režimy výfukového systému.

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Od módu, který nebude provokovat vaše sousedy až k tomu, ze kterého vám popraskají ušní bubínky. Vůz také nabídne systém, který potlačí hluk v kabině, aby vás na dlouhých cestách nebolela hlava. Pro milovníky rychlé jízdy pak bude k dispozici karbonový paket, který vozu ulehčí 227 kilogramů.

Ford Mustang Shelby GT500 jde do prodeje již toto léto. O ceně se však zatím mlčí.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků