Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

V Americe je naštěstí svět ještě v pořádku. Dokazují to především právě takové automobily, jako je Ford Mustang.

Přesnou hodnotu výkonu zcela nového Fordu Mustang Shelby GT500 nikdo nevěděl od jeho představení na detroitském autosalonu v polovině ledna. Automobilka pouze tvrdila, že to bude přes sedm set koní. Ne, že by na tom nějak extra záleželo, protože už jsme věděli, že tohle bude nejrychlejší Mustang všech dob, ale údaj je již známý a potvrzený.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Kolik to tedy dělá? Nová Shelby GT500 pojede do boje s vrcholnými muscle cars s výkonem 567 kW (760 koní). To je opravdu hodně přes slibovaných sedm set. Točivý moment pak dělá hodnotu 847 N.m. Zrychlení u nuly na stovku zabere 3 sekundy.

Mustang nikdy nebude supersport, srovnání s italským plnokrevníkem však neuškodí. Takové Ferrari 488 Pista má osmiválec 3,9 litru o výkonu 530 kW (711 koní) a točivém momentu 770 N.m. Na stovce je za 2,85 sekundy. Snad tahle dvě auta jednou někdo srovná a natočí to na video! Souboje Fordu a Ferrari totiž mají svou tradici...

Základem pro tuto motorovou kreaci se stal Mustang GT350, který daroval jednotku 5.2 litru V8. Pro GT500 jej jen lehce poupravili a nainstalovali pořádný kompresor. Takové monstrum bude dělat přirozeně obrovský randál. Ford však nabízí již ve standardu čtyři režimy výfukového systému.

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Od módu, který nebude provokovat vaše sousedy až k tomu, ze kterého vám popraskají ušní bubínky. Vůz také nabídne systém, který potlačí hluk v kabině, aby vás na dlouhých cestách nebolela hlava. Pro milovníky rychlé jízdy pak bude k dispozici karbonový paket, který vozu ulehčí 227 kilogramů.

Ford Mustang Shelby GT500 jde do prodeje již toto léto. O ceně se však zatím mlčí.

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků