Ford se znova může pustit do boje s Ferrari! Shelby GT500 zostudí i 488 Pista

V Americe je naštěstí svět ještě v pořádku. Dokazují to především právě takové automobily, jako je Ford Mustang.

Přesnou hodnotu výkonu zcela nového Fordu Mustang Shelby GT500 nikdo nevěděl od jeho představení na detroitském autosalonu v polovině ledna. Automobilka pouze tvrdila, že to bude přes sedm set koní. Ne, že by na tom nějak extra záleželo, protože už jsme věděli, že tohle bude nejrychlejší Mustang všech dob, ale údaj je již známý a potvrzený.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Kolik to tedy dělá? Nová Shelby GT500 pojede do boje s vrcholnými muscle cars s výkonem 567 kW (760 koní). To je opravdu hodně přes slibovaných sedm set. Točivý moment pak dělá hodnotu 847 N.m. Zrychlení u nuly na stovku zabere 3 sekundy.

Mustang nikdy nebude supersport, srovnání s italským plnokrevníkem však neuškodí. Takové Ferrari 488 Pista má osmiválec 3,9 litru o výkonu 530 kW (711 koní) a točivém momentu 770 N.m. Na stovce je za 2,85 sekundy. Snad tahle dvě auta jednou někdo srovná a natočí to na video! Souboje Fordu a Ferrari totiž mají svou tradici...

Základem pro tuto motorovou kreaci se stal Mustang GT350, který daroval jednotku 5.2 litru V8. Pro GT500 jej jen lehce poupravili a nainstalovali pořádný kompresor. Takové monstrum bude dělat přirozeně obrovský randál. Ford však nabízí již ve standardu čtyři režimy výfukového systému.

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Všechno nejlepší, Mustangu! Legenda našich srdcí slaví 55 let výroby

Od módu, který nebude provokovat vaše sousedy až k tomu, ze kterého vám popraskají ušní bubínky. Vůz také nabídne systém, který potlačí hluk v kabině, aby vás na dlouhých cestách nebolela hlava. Pro milovníky rychlé jízdy pak bude k dispozici karbonový paket, který vozu ulehčí 227 kilogramů.

Ford Mustang Shelby GT500 jde do prodeje již toto léto. O ceně se však zatím mlčí.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 60 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků