Ford odtajnil české ceny nového Focusu!

Nová verze Fordu Focus, v loňském roce neprodávanějšího auta světa, míří na české silnice – a již dnes importér, společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o., poprvé zveřejnil jeho cenu. Pětidveřový Ford Focus s motorem 1.6 Duratec Ti-VTC (105 k) ve výbavě Trend bude v nabídce za 336 990 Kč, tedy o pouhých 7 000 Kč více než současný Focus ve stejné verzi.
Ford odtajnil české ceny nového Focusu!

„Nový Ford Focus přichází se svými tradičními přednostmi, k nimž patří zejména skvělé jízdní vlastnosti, výkonné a úsporné motory, vysoká úroveň výbavy či špičkové bezpečnostní i komfortní technologie, ale proti svému předchůdci přináší v těchto oblastech další zlepšení. Vše je ‚zabaleno’ do nového, dynamičtějšího a atraktivnějšího designu, jenž Focus už na první pohled jasně řadí do designové rodiny Ford. A to vše za velmi atraktivní cenu, kterou ocení jak velkoodběratelé, tak i naši soukromí zákazníci,“ zdůrazňuje Dušan Fornůsek, marketingový ředitel FORD MOTOR COMPANY, s.r.o.

Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Dynamické tvary kapoty, které opticky propojují sloupky čelního okna s lichoběžníkovou maskou chladiče, dodávají Focusu sebevědomý vzhled. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi.

Velmi důležité jsou i změny v interiéru. Tady Ford vyslyšel přání zákazníků, snížil počet jednotlivých tlačítek a upravil rozmístění ovladačů tak, že nyní je řidič i členové posádky mohou ovládat zcela intuitivně. Celý interiér působí daleko světleji a luxusněji.

Další zásadní inovací jsou nové motory. Všechny se pyšní vysokým výkonem a sníženou spotřebou paliva, která proti současnému modelu klesla až o  19 procent!

Nový Ford Focus bude i nadále využívat technicky vyspělé benzinové motory EcoBoost – v čele s trojnásobným vítězem (2012, 2013 a 2014) odborné ankety „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) – motorem 1.0 EcoBoost. Nejoblíbenější provedení – s výkonem 125 k a šestistupňovou manuální převodovkou – bude navíc nabízeno se zaváděcím bonusem 10 000 Kč, a to v jakémkoliv stupni výbavy (Trend, Trend Sport, Titanium) a v jakékoliv karoserii (5dv., sedan, kombi).

Objem motoru 1.6 EcoBoost byl snížen na 1,5 l, ale jeho výkon (150 k) zůstal zachován. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost rovněž se samočinnou šestistupňovou převodovkou – a nově také s řadicími „pádly“ pod volantem pro sportovní jízdu.

Ford Focus byl vždy autem pro vášnivé řidiče – a ještě více to bude platit pro jeho novou verzi. Konstruktéři totiž dosáhli ještě preciznější ovladatelnosti, a to díky zvýšení strukturální tuhosti přední části, přepracování geometrie zavěšení, zvýšení příčné tuhosti uložení náprav a novým naladěním tlumičů pérování.

SYNC 2 s dotykovou obrazovkou

Nový Focus bude jako první model značky Ford v Evropě volitelně vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Řadu funkcí (mobilní telefon, klimatizace, audio, navigace) bude možné ovládat jednoduchými hlasovými povely. A pokud si řidič svému vozu postěžuje, že má hlad, SYNC 2 mu na velkém displeji nabídne nejbližší restaurace – a zapojí do hry i navigaci, která řidiče automaticky navede k vybranému podniku.

Vyspělé asistenční technologie

Nový Focus nabízí jako první model značky Ford funkci umožňující automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut, zůstává samozřejmě i systém automatického podélného parkování – a kam nový Focus sám zaparkuje, odtud také sám vyjede.

Při couvání z kolmého parkovacího místa řidič rovněž velmi ocení systém Cross Traffic Alert, který ho upozorňuje na provoz z obou stran.

Dalšího vylepšení doznal i systém Active City Stop, jenž v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo do 30 km/h.

Ford nenechal stranou ani otázku hluku a vibrací. Interiér nového Focusu patří k nejtišším ve třídě, což je faktor významnou měrou přispívající k uvolněné a příjemné atmosféře ve voze.

Objednávání nového Fordu Focus bylo zahájeno právě dnes, první vozy dorazí do showroomů na přelomu listopadu a prosince. Již od 30. září však bude exkluzivně k vidění (spolu s novým Fordem Mondeo) v 31 dealerstvích Ford po celé České republice v rámci velké roadshow. Více informací k roadshow najdete na www.posvittesi.cz

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků