Ford odstartoval produkci ostrého Focusu RS

Ford Focus RS se ihned po svém loňském představení na letním Londýnském autosalonu stal snem mnoha fanoušků, přičemž ti šťastnější zbytečně dlouho neuvažovali a tento kousek si rovnou objednali. Zhruba dva měsíce po odhalení tohoto vozu evidovala automobilka už přes tisíc závazných objednávek, přičemž toto číslo stále rostlo. Sériová výroba se ovšem začala až včera.

Vedení německého závodu Saarlouis mělo tedy skutečně důvod k oslavě a to nejen z dobrých prodejních vyhlídek. Z jejich výrobních linek totiž sjel první sériový kus tohoto opěvovaného modelu, do prodeje se ale první kusy dostanou nejdříve v březnu. Potěšitelný je fakt, že tento model bude dostupný i u nás, stejně jako v dalších dvaceti evropských zemích.
V zkratce si připomeňme, že Focus RS s pohonem přední nápravy je poháněn 2,5 litrovým pětiválcem s výkonem 224 kW/305 koní a točivým momentem 440 Nm, s nímž zvládá sprint z nuly na stovku za 5,9 vteřiny a dokáže dosáhnout maximální rychlosti 263 km/h. Bližší informace o tomto modelu si můžete přečíst v tomto článku

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků