Ford: nové SAV v roce 2006

Zatímco v Americe nabízí Ford velmi bohatou nabídku SUV, offroadů a pickup, v Česku se omezuje pouze na jeden model, Maverick, v západní Evropě přidává jen pickup Ranger. Není proto divu, že se i v Evropě chce svézt na rostoucí vlně popularity klasických silničních SUV/SAV. Novinka bude patřit do kategorie SAV (Sport Activity Vehicle), podle čehož dostala také interní označení SAV 5.

Ve standardu bude mít SAV místo pro pět lidí, zájemci si ale budou moci údajně pořídit i verzi 5+2, tedy model se třetí řadou nouzových sedadel vhodných pro malé děti. SAV dostane základ platformy nového Focusu, ovšem s prodlouženým rozvorem, vylepšenou odolností a lepším odhlučněním. V základu bude mít auto benzínový dvoulitr, nejvýkonnějším motorem pak bude přeplňovaný pětiválec 2.5 l, který pohání vozy Volvo. Nebude chybět ani nová generace naftových motorů s označením DW.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky