Ford: nové SAV v roce 2006

Zatímco v Americe nabízí Ford velmi bohatou nabídku SUV, offroadů a pickup, v Česku se omezuje pouze na jeden model, Maverick, v západní Evropě přidává jen pickup Ranger. Není proto divu, že se i v Evropě chce svézt na rostoucí vlně popularity klasických silničních SUV/SAV. Novinka bude patřit do kategorie SAV (Sport Activity Vehicle), podle čehož dostala také interní označení SAV 5.

Ve standardu bude mít SAV místo pro pět lidí, zájemci si ale budou moci údajně pořídit i verzi 5+2, tedy model se třetí řadou nouzových sedadel vhodných pro malé děti. SAV dostane základ platformy nového Focusu, ovšem s prodlouženým rozvorem, vylepšenou odolností a lepším odhlučněním. V základu bude mít auto benzínový dvoulitr, nejvýkonnějším motorem pak bude přeplňovaný pětiválec 2.5 l, který pohání vozy Volvo. Nebude chybět ani nová generace naftových motorů s označením DW.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků