Ford: Nová automatická převodovka pro Mondeo myslí jako manuál

Pokud vám zatím v nabídce Fordu chyběla automatická převodovka ve spojení se silnějším motorem, tak právě nastává doba, kdy můžete začít jásat.
Ford: Nová automatická převodovka pro Mondeo myslí jako manuál
Až do současnosti bylo možné získat automatickou převodovku pouze k Mondeu poháněnému dvoulitrovým čtyřválcem a tam, kde se dala logicky předpokládat, tedy u nejsilnějšího provedení s šestiválcovým motorem o výkonu 170 ks (125 kW) nebyla v nabídce.

Nová převodovka Durashift 5-tronicbude k dispozici právě k šestiválcovému motoru a posléze i k novému vznětovému čtyřválci TDCi o výkonu 130 ks (96 kW). Převodovka pracuje až s jedenácti různými provozními režimy. Jejím srdcem je elektronická řídící jednotka nazvaná ATCU – Automatic Transmission Control Unit, která právě přispůsobování režimu řazení jízdnímu stylu řidiče umožňuje.

Nejvíce z technické vyspělosti převodovky využijete v automatickém režimu. Nyní si Klepněte pro větší obrázekpopíšeme jak se bude Durashift 5-tronic chovat v několika jízdních situacích.

Při agresivní jízdě oceníte tzv. automatický sportovní režim, který nahrazuje možnosti manuálního zapnutí tohoto režimu. V praxi vše probíhá tak, že Durashift má schopnost měřit frekvenci stlačení akcelerátoru a následně zůstává déle na nižším rychlostním stupni, pokud se frekvence sníží, tak se převodovka vrátí k „normálnímu“ způsobu řazení. V kopcovitém terénu převodovka opět podle polohy akcelerátoru a „sklonu“ svahu  volí převodový stupeň tak, aby nedocházelo k přeřazování mezi dvěmi sousedními stupni, což u konvenčních „starších“ automatů navozuje dojem, že převodovka neví co zařadit. Při jízdě z kopce převodovka měří zrychlování a pokud není stlačen akcelerátor, tak se převodový stupeň nemění.

Když řidič při jízdě z kopce přibrzdí, tak převodovka přeřadí na nižší rychlostní stupeň a ten, pokud není opětovně stlačen akcelerátor, zůstane zařazen.

Při popojíždění v kolonách, pokud po dobu 60 vteřin rychlost nepřekročí 28 km/h, volí automat druhý převodový stupeň, což přispívá k jízdnímu komfortu tím, že zrychlování probíhá jemněji.

Při manuálním režimu, který je možné volit kdykoliv během jízdy, je postaráno o ochranu převodovky. Převodovka například automaticky přeřadí na nižší rychlostní stupeň, v případě když se řidič snaží o zrychlení v malé rychlosti například na čtvrtý převodový stupeň. Pod „dohledem“ je i situace, kdy hrozí vlivem podřazení překročení 6 500 ot./min nebo naopak zařazení vysokého stupně v malé rychlosti.

V současnosti je možné na českém trhu již objednat převodovku Durashift 5-tronic k šestiválcovému motoru Duratec, zda bude i na českém trhu možné převodovku objednat k motoru TDCi zatím není známo. Přesná cena za Mondeo V6 Durashift 5-tronic není známa, hovoří se ale o částce Kč 906 900,- za čtyřdveřové provedení.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků