Ford: Nová automatická převodovka pro Mondeo myslí jako manuál

Pokud vám zatím v nabídce Fordu chyběla automatická převodovka ve spojení se silnějším motorem, tak právě nastává doba, kdy můžete začít jásat.
Ford: Nová automatická převodovka pro Mondeo myslí jako manuál
Až do současnosti bylo možné získat automatickou převodovku pouze k Mondeu poháněnému dvoulitrovým čtyřválcem a tam, kde se dala logicky předpokládat, tedy u nejsilnějšího provedení s šestiválcovým motorem o výkonu 170 ks (125 kW) nebyla v nabídce.

Nová převodovka Durashift 5-tronicbude k dispozici právě k šestiválcovému motoru a posléze i k novému vznětovému čtyřválci TDCi o výkonu 130 ks (96 kW). Převodovka pracuje až s jedenácti různými provozními režimy. Jejím srdcem je elektronická řídící jednotka nazvaná ATCU – Automatic Transmission Control Unit, která právě přispůsobování režimu řazení jízdnímu stylu řidiče umožňuje.

Nejvíce z technické vyspělosti převodovky využijete v automatickém režimu. Nyní si Klepněte pro větší obrázekpopíšeme jak se bude Durashift 5-tronic chovat v několika jízdních situacích.

Při agresivní jízdě oceníte tzv. automatický sportovní režim, který nahrazuje možnosti manuálního zapnutí tohoto režimu. V praxi vše probíhá tak, že Durashift má schopnost měřit frekvenci stlačení akcelerátoru a následně zůstává déle na nižším rychlostním stupni, pokud se frekvence sníží, tak se převodovka vrátí k „normálnímu“ způsobu řazení. V kopcovitém terénu převodovka opět podle polohy akcelerátoru a „sklonu“ svahu  volí převodový stupeň tak, aby nedocházelo k přeřazování mezi dvěmi sousedními stupni, což u konvenčních „starších“ automatů navozuje dojem, že převodovka neví co zařadit. Při jízdě z kopce převodovka měří zrychlování a pokud není stlačen akcelerátor, tak se převodový stupeň nemění.

Když řidič při jízdě z kopce přibrzdí, tak převodovka přeřadí na nižší rychlostní stupeň a ten, pokud není opětovně stlačen akcelerátor, zůstane zařazen.

Při popojíždění v kolonách, pokud po dobu 60 vteřin rychlost nepřekročí 28 km/h, volí automat druhý převodový stupeň, což přispívá k jízdnímu komfortu tím, že zrychlování probíhá jemněji.

Při manuálním režimu, který je možné volit kdykoliv během jízdy, je postaráno o ochranu převodovky. Převodovka například automaticky přeřadí na nižší rychlostní stupeň, v případě když se řidič snaží o zrychlení v malé rychlosti například na čtvrtý převodový stupeň. Pod „dohledem“ je i situace, kdy hrozí vlivem podřazení překročení 6 500 ot./min nebo naopak zařazení vysokého stupně v malé rychlosti.

V současnosti je možné na českém trhu již objednat převodovku Durashift 5-tronic k šestiválcovému motoru Duratec, zda bude i na českém trhu možné převodovku objednat k motoru TDCi zatím není známo. Přesná cena za Mondeo V6 Durashift 5-tronic není známa, hovoří se ale o částce Kč 906 900,- za čtyřdveřové provedení.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků