Ford nejspíše prodá své automobilky Jaguar a Land Rover

Již na sklonku minulého roku prosakovaly na veřejnost spekulace, že Ford by byl ochoten prodat velmi ztrátovou britskou automobilku Jaguar. Prvním a vážným zájemce byl francouzský Renault, který chce přijít na trh s luxusní značkou vozů pod novým jménem a právě Jaguar by byl vhodným kandidátem.

Jenže pár dnů na to Ford oficiálně oznámil, že Jaguar není na prodej a zůstane pod křídly amerického koncernu (celá zpráva). Ford před koncem roku navíc znovu zadotoval ztrátu Jaguaru miliardou liber (celá zpráva) a tak se zdálo, že Jaguar má svou budoucnost jasnou.

To vše platilo do přelomu letošního července a srpna, kdy opět začaly prosakovat informace, že Ford automobilku skutečně prodá. Americký koncern se totiž neustále utápí ve ztrátě, která se neustále navyšuje a ztrátový Jaguar tak není v portfoliu koncernu vítán. Miliardy eur, které musel Ford do britské automobilky napumpovat, ho totiž výrazně vyčerpaly a efekt se nedostavil.

Ford, dle britských deníků, vede jednání se zástupci několika investorů, kteří o tuto automobilku projevili zájem. Mezi kandidáty je opět Renault a nově Hyundai a také nejmenovaná ruská společnost.

Protože je ovšem Jaguar v opravdu velké ztrátě a naděje na rychlé uzdravení je malá, byla by prodejní cena spíše symbolická. Pokud by Ford chtěl získat i nějaké hotové peníze pro pokrytí ztráty a investice, musel by k Jaguaru i něco přidat. Tím "dárečkem" by měla být restrukturalizovaná automobilka Land Rover, která naopak vykazuje zisk.

Zda se tedy obchod uskuteční a Jaguar změní majitele uvidíme nejdříve ke konci letošního roku, kdy by měly být ukončeny první rozhovory a analýzy. Ty pak ukáží, zda má prodej význam a za jakých podmínek.

Je otázkou, zda by bylo rozumné prodávat Jaguar zrovna nyní, když po letech tápání a několika "kombidieselových" přehmatech představil konečně špičkový vůz hodný jména Jaguar - XK (jízdní dojmy zde) a XKR (představení zde).
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků