Evropský automobilový průmysl se rozrostl o novou továrnu Fordu v Kolíně nad Rýnem. Chlubí se uhlíkovou neutralitou a jako první zde naběhne produkce elektrického Exploreru.
V pondělí Ford doslova otevřel brány nové budoucnosti v Evropě. V rámci investice cca 45 mld. korun transformoval svou továrnu v části Niehl v Kolíně nad Rýnem. Původní závod zde stál od roku 1930 a vyráběly se tady Fordy Model A, Capri i Fiesty. Kolín se stal rodištěm více jak 18 milionů "modrých oválů". Nyní se na ploše 125 hektarů rozprostírá jedna z nejefektivnějších a „nejzelenějších“ továren v Evropě.
CNCVideo: new.auto.cz|8416483]
Vzhledem k strategii Volkswagenu a současné spolupráci s Fordem není překvapením, že americká automobilka zaměřila nový závod výhradně na elektromobily, počínaje bateriovým SUVExplorer. Další budou následovat. Ford se netají brzkým představením „sportovního“ crossoveru. Zázemí poskytuje rozsáhlou soběstačnost. Areál zahrnuje výrobní linky s nejmodernějším vybavením i sekci montáže baterií. Roční výrobní kapacita by k roku 2026 měla přesáhnout 250 000 kusů.
[
Továrna operuje s vysokou mírou digitalizace a robotizace. Přijetí ekologické odpovědnosti Ford stvrzuje podpisem dohody s dodavateli o využívání výhradně energie z obnovitelných zdrojů. Konkrétně fabriku zásobuje elektřina získaná z obnovitelného biometanu. Teplo je dodáváno ze spalovny odpadu a část uhlíkové stopy, kterou nelze eliminovat, bude kompenzována.