Ford nebude vyrábět nový Focus v Austrálii

Překvapivé zprávy přicházejí od australské divize automobilky Ford, jejíž představitele oznámili, že nová generace modelu Focus se nakonec v Austrálii vyrábět nebude. Podle původních plánů se ve fabrice u města Melbourne mělo ročně vyrobit zhruba 40 000 kusů tohoto modelu, přičemž jen 15 000 z nich by bylo určených na export. Po dodatečném přehodnocení však vedení přišlo na to, že místo toho se více oplatí investovat do vývoje nových agregátů pro modely Falcon a Territory, přičemž výška investic zřejmě nepřesáhne hranici 230 milionů australských dolarů.

Vedení navíc ubezpečilo všechny zaměstnance, že tato změna plánů se jich žádným negativním způsobem nedotkne, stejně jako potenciálních zákazníků, jímž budou nabízeny Focusy dovezené z Thajska.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nová generace modelu Focus bude inspirována konceptem iosis MAX, jenž se představil letos v Ženevě

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků