Ford navyšuje výrobu šestistupňových převodovek

Definitivní konec menšímu počtu rychlostních stupňů, než je šest, mají přinést investice do výrobních závodů převodovek americké automobilky Ford. Ta chce převodovky s tímto počtem rychlostních stupňů instalovat do více než 98 procent svých vozů, které se vyrobí v závodech v severní Americe.

Do konce příštího roku se tak má i díky investicím ve výši 660 mil. dolarů zvýšit produkce o sto procent na zhruba 1,3 mil. kusů ročně.

Automobilka ve svých vozech postupně nahradí starší pětistupňové převodovky, které jsou v USA poměrně oblíbené, ale na druhou stranu vykazují až o 6 procent vyšší spotřebu než šestistupňové. Ty mohou lépe využít možností motoru díky většímu počtu rychlostních stupňů, což se projevuje právě na nižší spotřebě a také lepší dynamice.

Automobilka chce obecně změnit politiku převodovek. Mimo šestistupňové manuály mají v blízké budoucnosti vytlačit dvouspojkové automaty ty tradiční. Zde zákazník opět získá nižší spotřebu, rychlejší řazení a dynamiku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků