Ford navyšuje výrobu šestistupňových převodovek

Definitivní konec menšímu počtu rychlostních stupňů, než je šest, mají přinést investice do výrobních závodů převodovek americké automobilky Ford. Ta chce převodovky s tímto počtem rychlostních stupňů instalovat do více než 98 procent svých vozů, které se vyrobí v závodech v severní Americe.

Do konce příštího roku se tak má i díky investicím ve výši 660 mil. dolarů zvýšit produkce o sto procent na zhruba 1,3 mil. kusů ročně.

Automobilka ve svých vozech postupně nahradí starší pětistupňové převodovky, které jsou v USA poměrně oblíbené, ale na druhou stranu vykazují až o 6 procent vyšší spotřebu než šestistupňové. Ty mohou lépe využít možností motoru díky většímu počtu rychlostních stupňů, což se projevuje právě na nižší spotřebě a také lepší dynamice.

Automobilka chce obecně změnit politiku převodovek. Mimo šestistupňové manuály mají v blízké budoucnosti vytlačit dvouspojkové automaty ty tradiční. Zde zákazník opět získá nižší spotřebu, rychlejší řazení a dynamiku.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků