Ford nasazuje zcela nový motor a převodovku

35 komentářů

ungrad vladimir
24. ledna • 12:41

Dobry den mam kratce Ford mondeo 2002 ,96KW ,najeto 154 tis, už jsem byl dvakrat na preprogramovani stiku 2 a 4 striku ve Fordu,mam dotaz pohrozili mě že další orava už bude už na vymenu striku ,nejlepe všech a to je 35tis ve fordu ,nemam jistoto že neke přeprogramovani ,už probehlo už předeslimi majiteli ja jsam druhy majitel , stim autem jse jinak spokojen ,nechci jse ho zbavovat,proto nevim jestli je nutna a nakladna vymena vsech stiku hnedka nutna ,jestli to nema jine řešeni .Zatim auto funguje ? jestli nemam neco udelat abych predesel znovu problemum se strikama, palivo je jasne,uz si davam pozor kde tankuji: dekuji moc za dpoved 739734818 UNGRAD

d
27. září • 19:12

Nevidím jediný důvod proč kupovat diesel... Ceny paliva totožné, mám Mondeo Turnier 2,0 107kW, průměrná spotřeba 7,8l/100km oproti 6,5l/100km u nafty. Maximální rychlost benzínu je vyšší, ticho během jízdy a zejména při popojíždění v Praze je NESROVNATELNÉ a to motory TDCi patří k těm tišším, povinné ručení stejné, lineární tah benzínu od 2000 do 7000 ot./min. bych nevyměnil za nic, navíc benzín je mnohem pružnější, mohu jet i na 1300 ot./min. a motor neprotestuje... Pak je tady finanční stránka věci: nákup dieslu je jednoznačně dražší o desítky tisíc a následné problémy s váhami vzduchu (VW), vstřikovači, turbem odsají z rozpočtu další nemalý peníz... Sečteno, podtrženo: Diesel, děkuji nechci...

rockblock
27. září • 22:49

pozri, nebudem sa hadat, najlepsie auto je take, ake vyhovuje konkretnemu cloveku. Ja som si kupoval dizel kvoli vyssiemu najazdu km rocne, tiez kvoli tomu, ze jazdim prevazne dialnicu a potrebujem pohodlne auto, ktore ma neneha vykrvacat na pumpe, ktore bude bezpecne a s ktorym budem moct bezpecne predbiehat.a poviem ti, ze zena, zaryta benzinacka, nadavala cely cas, odkedy som mondeo TDCI kupil. Teraz si kupila do prace male zihadlo, Swifta s 93 konmi. A vies co? Je riadne sklamana, ze to nema ten tah, tu dynamiku vo vysokych rychlostiach. Ale na druhej strane, na manevrovanie v meste a parkovanie urcite lepsie ako moja krava mondeo. Takze je len to, co sedi konkretnemu cloveku. 7,8l na kombi sa mi, nehnevaj sa, zda byt sakra malo. Alebo to robis s prevahou dialnice, ale v tom pripade porovnavaj porovnatelne, vtedy aj dizlom spravis 1000 km na jednu nadrz, cize nie 6,5 ale menej ;-)Ked si si tak dobre zratal vahu vzduchu (ktoru vo vela pripadoch staci iba ocistit), tiez turbo a vstrekovace, tak si uvedom jednu vec: ak budes turbo honit hoci aj na benzine, a nasledne na pumpe rovno vypnes motor, tak sa necuduj, ze ti odide. Vstrekovace: to som pisal uz vyssie... legenda skoncila, od roku 2004 su prepracovane. Rozvody su bezudrzbove, tak o com do pekla tocis??? Co ine chces menit? Brzdy? A tie na benzine nezjazdis? Ziarovky? Nevypalia sa ti na benzine?

Dusan
28. září • 16:50

Turbobenzin je specialni pripad, porovnavame-li atmosferu benzin s dieselem, tak uz ty servisni naklady jsou u dieselu rozhodne vetsi. Turbo, vstriky, cerpadlo, predni naprava (vyssi hmotnost).

rexi
28. září • 9:58

když tedy chcete porovnávat porovnatelné tak srovnávejte td a tb a nebo naopak motory bez turba. ano stejně výkonný benzínový atm. motor pojede subjektivně hůře než stejně výkoný td. td se kupují kvůli úspoře provozních nákladů což nemusí být pravdou u soukromých vozů s malým nájezdem a u firemních kde se s auty nezachází právě v rukavičkách.

Jen
28. září • 15:28

Srovnávat td a tb proste nejde, to muze srovnavat jen ten, ktery nerozumi absolutne konstrukci motoru.

Jose
27. září • 22:32

Pěkně sis to zdůvodnil, poč sis nevybral diesel, na který bys jedonudše řečeno - neměl. Co z toho, že když pojedu s benzínovým dvoulitrem stejným stylem, tak budu mít spotřebu o 1/3 vyšší, co z toho, že diesel motor vydrží mnohem více. Co z toho, že při vysokém najezdu km za rok člověk ušetří nekolik desítek tisíc. Lineární tah sice benzínový motor má, ale výkon v 2 tisících je ani ne 60 koní, naproti tomu diesel poskytuje výkon takřka neustále plný (samozřejme ve využitelném spektru otáček). Maximálka je ti v 99% k ničemu, poněvadž dvoustovka kde končí turbodiesly je plně dostačující. Psát kraviny o váze, vstřikovačích a turbu... ach jo. Na mém nejstarším TDI mám natočeno 270 tisíc a ani jedna závada, co jsi vyjmenoval, mě nepotkala. Dlužno dodat, že nic z toho nebylo ani na ostatních TDI, které se vyskytují v naší rodině. Prostě s nafťáky nemáš vůbec žádnou zkušenost. Co z toho... že....

rexi
27. září • 21:41

že má o 100NM víc? co to je za argument, důležitý je výkon, točivý moment vychází z poměru výkonu a otáček, výkon v nižších otáčkách = velký točivý moment, těžší převody. tedy žádná výhoda. komu je to málo ať si koupí 2.2 s turbem od mazdy. který čtyřválec 2.2 td má 190 kW ? co se týká hluku zvyknout se dá na cokoliv, ale je pravda, že potom co jsem jezdil měsíc s tdi mi doma pořád nadávali ať tu televizi ztlumím.....

rockblock
28. září • 1:01

porovnavaj porovnatelne, alebo rovnake objemy motora:
pozri si zrychlenie 2litra 16V v Mazde 6 napriklad na 4. stupni a porovnaj ten isty udaj s 2.0 TDCi. Aby si nebol prekvapeny, ze ktore auto je pruznejsie. Ked je ten tocivy moment tak strasne spatny, tak preco trapny dizel zrychluje na 3. a 4. lepsie ako benzin? mazda 6 2.0 16V:
60-100 km/h: 3 st. 6,4 s; 4 st. 10 s
80-120 km/h: 3 st. 7,5 s; 4 st. 9,6 s; 5 st. 12,3 s mondeo 2.0 TDCi:
60-100 km/h: 3 st. 5,5 s; 4 st. 6,6 s
80-120 km/h: 4 st. 6,9 s; 5 st. 9,45 s; 6 st. 14,1 s citujem z recenzie na mazdu 6:
Motor se projevuje ve dvou stupních. Tím prvním je jízda do zhruba 3 500 otáček, kde se neděje doslova nic. Zátah je téměř nulový a nejednou se vám stane, že při jízdě po dálnici, kdy otáčky na šestku či na pětku nepřesáhnou onu hranici, budete muset uhýbat vozům s polovičním výkonem. Ovšem po překročení této hranice začíná sonáta pro motor a řidiče. Pokud ale ještě chvíli počkáte a dáte dvoulitru šanci, aby se nadechl a roztočil se ke čtyřem tisícům, začne to pravé.Neviem ako teba, ja nesutazim na semaforoch, kto rychlejsie vyrazi prec z krizovatky, zato ma viac zaujima, ze ked budem v rychlosti potrebovat vykon, ci mi ho auto da hned, aj bez podradovania, vytacania a davania druhej sance.ale dobre, ked si ochotny cakat, davat dvojlitru sancu a za tu sonatu este aj zaplatit na pumpe, tak je vsetko v poriadku, kazdy podla svojho gusta ;-)

SMRT
27. září • 13:48

No na 2.3l benzin je ten vykon mizerny.

Úlek
27. září • 13:55

Na dnešní ceny benzínu úplně skvělá spotřeba. Proč se furt vyrábí taková monstra a nepřejde se k něčemu štrnějšímu k přírodě i peněžence?

petrklm
27. září • 11:59

Jsem taky zastánce benzínu, ale čtyřválec? Měla to bejt V6, možná i 2,5l, to by bylo o něčem jiným.

Ota
27. září • 13:25

Me by ten motor vyhovoval, automat bych taky mohl, ale co me teda odrazuje, jsou hodnoty zrychleni. Cekal jsem, ze si 2.3 automat udrzi aspon dynamiku 2.0 s manualem, ale to bohuzel ne.

rockblock
27. září • 9:03

2.3 litra a stvorvalec? naco by som si pre boha mal kupovat taky motor, ked so sucastnym 2.0 TDCI mam uplne rovnake zrychlenie, o 100 Nm viac a spotrebu nizsiu o 3 litre? Nehovoriac o pruznosti na 3., 4. a 5. stupni.

Deli
27. září • 10:12

Taky nechápu, jak si někdo může koupit benzín, když může mít super diesel... :-D

Stan
27. září • 11:38

JÁ jsem benzinář. Diesel jen v opodstatněnych pripdach, tzn. že najezdim ročne víc jak 40 000km, tam už dá uvažovat o tom, že se to vyplatí soukr. osobám i firemním flotilám. Údržba, provozní náklady (ne jen ta nafta co do toho leješ), opravy a komfort, to je to co hovoří stále pro benzín.

rockblock
27. září • 12:07

zalezi od toho, co nazyvas komfortom.
ja napriklad aj to, ze ked som na dialnici a potrebujem na 4. alebo 5. stupni prudko zrychlit, tak viem ze mozem, lebo ten dizel na to ma rezervu, kde by som s benzinom musel podradovat, ist do otacok. Ten zatah mi skratka dava komfort, ktory mi moze niekedy pomoct v krizovej situacii. A ked jazdis vela, tak aj bez tvojho pricinenia sa v takej situacii ocitnes castejsie, nez by si si to zelal. Co sa tyka oprav, co mas na mysli? Ake opravy? Na servisne prehliadky chodis rovnako s benzinom, ako s dizlom, dizel ma na rozvode pevnu bezudrzbovu retaz, brzdy zjazdis rovnako s oboma motormi, jedina vacsia oprava (cca 10.000 Sk ) je po 160k km vymena klinoveho a kladky. Neviem ako ty, ale ja do svojho dizla len lejem naftu a chodim na pravidelne servisne. Bez srandy ani vychvalovania.

SMRT
27. září • 13:56

TDCi vydrzi jen tomu kdo tankuje povyrobne aditivovanou naftu, jinak vstrikovaci system Delphi- spatna konstrukce, vstrikovaci cerp. se zadira a zamori system pilinami. Ovladani vstrikovacu 12V pri mirnem opotrebeni je zavadove a musi se menit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
rockblock
27. září • 14:04

toto platilo na motory pred rokom 2004, odvtedy system upravili a znesie aj horsiu naftu, myslim ze zvacsili otvori vstrekovacov. Bez ohladu nato, naftu z JZD by som do toho necpal. Vstrekovac som zatial tiez nemenil. mam 190k km. takze tak.legenda o zlych vstrekovacoch sa ale s fordom bude niest asi dlho, aj ked uz nie je pravdiva.

Dusan
28. září • 16:46

Vsechny CR vstrikovace maji omezenou zivotnost podle typu nekde mezi 150 az 250.000km, pak proste umrou. Oprava je nejakych 25 - 100.000Kc podle znacky a poctu valcu. Nekvalitni nafta smrt urychli, ale kvalitni zivot neprodlouzi. Tech vasich 190.000km uz je blizko limitni hodnote. Zanedlouho zacne nepravidelny chod motoru, pak bude auto cmoudit a pak uz bude potreba ject rychle do diesel servisu s prasatkem. ;-)

Stan
27. září • 11:45

jo a pořizovací cena diezlu je taky trošku jindu než benálu. Když dáš tohle všechno dohromady tak tě 10l/km v benzínu nemůže vůbez rozhodit.

Radek Ondrášík
27. září • 9:13

Třeba proto, že vám z jízdy neudní v hlavě.

rockblock
27. září • 9:21

ak ma byt toto argument, Radek, tak potom konec.2.0 tdci mam, nevravim ze je to najtichsi dizel na svete, ale pokial do neho nelejes sajrajt a dodrzujes pravidelne servisne intervaly (hlavne ten po 160K km, kedy sa meni zadny klinovy - je dost hlucny, ked sa pyta do hrobu), tak s jeho hlukom nemam absolutne ziaden problem.skus mi povedat jeden normalny dovod, preco by som si mal kupit 2.3 benzin a nie 2.0 dizel? Nezabudaj, ze mondeo je fleet car a firma nebude vyhadzovat peniaze na nenazrany benzin ;-) nehovoriac o vyssom najazde pri sluzobnom aute, kde ti na benzine zacne odchadzat kde co, kde dizel sa akurat este len pekne zabehol ;-)

mvb
27. září • 9:34

Nikdo nikde nepise, ze ten motor bude prodejni trhak. Jsou ale i v Evrope lide, kteri si radi priplati za akusticky klid benzinu. Zejmena v nizsich rychlotech je rozdil propastny.

rockblock
27. září • 9:37

ved dobre. Ale kto bude jazdit po okreskach, resp. nizsi management, tak ta firma skor kupi focusy. A vyssi management, ten bude zrejme jazdit po rychlostnych cestach, tak jaky problem? Mne skor islo o ine, naco nasaduje dalsi motor, ked ich ma v ponuke akurat, namiesto toho nech radsej ukazu nove ST, alebo nech nasadia 4x4.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
27. září • 9:42

Třebá já jsem ten zákazník, co si raději koupí ten benzínový motor, než naftový. A navíc mícháme zde firmy a nefiremní zákazníky.Kultivovanost TDCi motorů je velmi dobrá, ale k benzínům to má velmi daleko. Neznám naftový motor, ze kterého mi po ujetí desítek kilometrů nezalehne v uších.Ale to je otázkou vkusu a priorit jednotlivých řidičů. Já si raději koupím tišší a dynamičtější benzín s vyšší spotřebou, vy třeba pomalejší, hlučnější motor s nižší spotřebou. Protože již v této diskusi vidíte, že jsou zde různé typy zákazníků, máte zde názornou ukázku toho, proč nasadit tento motor.

jaj
27. září • 11:12

No neviem, neviem, hlučnosť diesulu, sa mi nezdá moc vysoká proti benzínu. Pustím rádio a je kľud :)
Samozrejme diesel od fordu sa nedá provnať s BMW, alebo Audi, ale aj tak to nieje taká hroza ako staršie TDDi :)

Radek Ondrášík
27. září • 11:21

Ford má v současnosti jen 4 válcové naftové motory pro běžné modely. A zde bych řekl, že TDCi je špička. Proti 2,0 TDI u Audi, případně 2,0 d u BMW je ten motor určitě kvalitnější s ohledem na hlučnost, klepavost, vibrace apod.Zřejmě jste měl namysli nějaké 6-válce, ale ty Ford nemá a navíc takové 3,0 TDI bych zrovna nevyzdvihoval.Dále zde nejde ani tak o hlučnost a jeho absolutní hodnoty, ale jde o to v jaké frekvenci je ten zvuk. Tichý pískot někde okolo 19 kHz vám bude hodně nepříjemný i když bude velmi tichý.Navíc hlučnost dízlu je prostě taková "dunivá" a to je prostě hrozné.

Jose
27. září • 22:20

Naopak já bych 3.0 TDi klidně vyzdivhl. Dle mého názoru je to nejlepší třílitrový turbodiesel na světě hned po třílitru od BMW. Moc jich v této kategorii není, ale rozhodně je lepší, než ten počin od Mercedesu.

rockblock
27. září • 11:35

sam som predtym jazdil len benziny a ked som sadol do tdci tak som bol prijemne prekvapeny. cakal som rachot, ale fakt to nebolo take strasne ako sa to moze na prvy pohlad zdat. Tiez je dost jasne pocut rozdiel v nafte, so shell diesel, pripadne VPower diesel je motor vyrazne tichsi. Minule som isiel na kolegovej novej Grand Vitare, to je pani taky traktor, ze to ste este nepoculi... ;-) to len pre porovnanie tichy a hlucny dizel.nechcel som sklznut do detaty, co je lepsie, ci dizel alebo benzin, to je kazdeho vec a preferencia. debata je o novom 2.3 benzine. Skratka by som od nichradsej videl ine vecicky ako toto

rockblock
27. září • 9:56

miesanie firemnych a nefiremnych zakaznikov. Osobne nepoznam vela rodin, ktore by si kupili mondeo kombi ako family car, zato poznam tucty podnikatelov a obchodnych cestujucich, ktore ho maju ako sluzobne. Akurat teraz to Ford zacal hrat na to, ze to auto ma aj trochu viac smrnc, predym to bolo relativne nenapadne a ucelne auto. Nemam nic proti benzinu, ale ak tento typ motora, tak 2liter ako zaklad, a ak sa chcem hrat, tak min. 2.5 alebo V6 ak casom pride. tieto frcky medzy tym, ze 2.3 mi pridu smiesne. Podobna zbytocne siroka ponuka je nakoniec aj v dizloch, uz v predoslej verzii, ten samy dvojliter bol s troma vykonmi, 66kw, 85kw a 92kw.cize, ja s vami suhlasim, islo mi len o to, ze mohli ponuknut nieco atraktivnejsie

Me2d
27. září • 10:24

jojo mas recht, taky nechapu co tady resi, proste kdo na to ma, koupi si turbonaftu,nebo nejsilnejsi petivalec nebo sesti jestli bude, kdo na to nema, at si koupi 1.8 treba. Mit takovou lod jako Mondeo a nemit v nem motor ktery s ni zacvici je k prdu.
Ale kde ty sestivalce jsou?

Radek Ondrášík
27. září • 10:06

A proč zrovna Mondeo kombi, vždyť tu je ještě sedan, S-Max, Galaxy atd...Navíc Ford změnil politiku motorů. Má 2,0 pak bude mít tento 2,3 a k tomu 2,5Turbo R5. Později se přidá větší šestiválec. Prostě běžná nabídka motorů.

KptBobr
27. září • 8:59

Konečně DSG i u Forda...

CyberVic
27. září • 13:58

...myslim, ze se o DSG (dvojspojkovej automat) v pripade Durashiftu nejedna. Je to klasickej automat s moznosti rucni volby stupnu, obdoba Tiptronicu, Ford uz daval driv do 2.0TDCI, mel sem tu cest, a je to spis na takove komfortni svezeni, rucni volba stupnu je stejne jako u Tiptronicu vzhledem k prodleve 1-2s uplne k nicemu, a narozdil od DSG vas to rychle prestane bavit...

Doporučujeme

Články odjinud