Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Aby Ford udržel design prototypů pod pokličkou, pokrývá je speciální kamufláží s trojrozměrným efektem.
Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Americká automobilka vsadila při maskování prototypů na kamufláž s trojrozměrným efektem (na snímcích je model EcoSport), která vytváří optickou iluzi a značně ztěžuje vnímání skutečných tvarů karoserie. Design je postaven na chaotickém rozmístění válečků a Ford se při jeho tvorbě inspiroval u populárních optických klamů, které kolují napříč sociálními sítěmi.

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Díky těmto maskovacím prvkům je pro zvídavé fanoušky i fotografy značně obtížně rozpoznání klíčových tvarů prototypu a to i za denního světla. „Designéři navrhují krásná auta s atraktivními tvary. Našim úkolem je udržet vše v tajnosti,“ uvedl Lars Muehlbauer, vedoucí kamuflovacího oddělení ve evropské divize Fordu. „Skoro každý má dnes chytrý telefon a může okamžitě sdílet své fotografie. Všichni, včetně našich konkurentů, tak mohou vidět vozy, které testujeme.“

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Příprava samotné kamufláže trvala podle Fordu asi dva měsíce. Vzor je vytištěný na lehké vinylové fólii, která je tenčí než lidský vlas. Nejprve se design zkouší v uzavřených areálech, aby automobilka měla jistotu, že kamufláž stoprocentně plní svou úlohu.

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

„Snažím se vytvořit chaotický vzor, který zmate zrak,“ vysvětlil Marco Porceddu, technik z vývojového oddělení Fordu. „Prohlížel jsem si optické klamy na internetu a napadl mě tvar, který lze mnohotisíckrát překrývat. Vzniká tím iluze a zároveň i trojrozměnrný efekt,“ dodal k fóliím, které snesou i extrémní teploty. Pro zimní podmínky v Evropě zvolil výrobce bílou barvu, v Austrálii a Jižní Americe pak pískové odstíny.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků