Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Aby Ford udržel design prototypů pod pokličkou, pokrývá je speciální kamufláží s trojrozměrným efektem.
Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Americká automobilka vsadila při maskování prototypů na kamufláž s trojrozměrným efektem (na snímcích je model EcoSport), která vytváří optickou iluzi a značně ztěžuje vnímání skutečných tvarů karoserie. Design je postaven na chaotickém rozmístění válečků a Ford se při jeho tvorbě inspiroval u populárních optických klamů, které kolují napříč sociálními sítěmi.

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Díky těmto maskovacím prvkům je pro zvídavé fanoušky i fotografy značně obtížně rozpoznání klíčových tvarů prototypu a to i za denního světla. „Designéři navrhují krásná auta s atraktivními tvary. Našim úkolem je udržet vše v tajnosti,“ uvedl Lars Muehlbauer, vedoucí kamuflovacího oddělení ve evropské divize Fordu. „Skoro každý má dnes chytrý telefon a může okamžitě sdílet své fotografie. Všichni, včetně našich konkurentů, tak mohou vidět vozy, které testujeme.“

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Příprava samotné kamufláže trvala podle Fordu asi dva měsíce. Vzor je vytištěný na lehké vinylové fólii, která je tenčí než lidský vlas. Nejprve se design zkouší v uzavřených areálech, aby automobilka měla jistotu, že kamufláž stoprocentně plní svou úlohu.

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

„Snažím se vytvořit chaotický vzor, který zmate zrak,“ vysvětlil Marco Porceddu, technik z vývojového oddělení Fordu. „Prohlížel jsem si optické klamy na internetu a napadl mě tvar, který lze mnohotisíckrát překrývat. Vzniká tím iluze a zároveň i trojrozměnrný efekt,“ dodal k fóliím, které snesou i extrémní teploty. Pro zimní podmínky v Evropě zvolil výrobce bílou barvu, v Austrálii a Jižní Americe pak pískové odstíny.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 27 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků