Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Aby Ford udržel design prototypů pod pokličkou, pokrývá je speciální kamufláží s trojrozměrným efektem.
Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Americká automobilka vsadila při maskování prototypů na kamufláž s trojrozměrným efektem (na snímcích je model EcoSport), která vytváří optickou iluzi a značně ztěžuje vnímání skutečných tvarů karoserie. Design je postaven na chaotickém rozmístění válečků a Ford se při jeho tvorbě inspiroval u populárních optických klamů, které kolují napříč sociálními sítěmi.

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Díky těmto maskovacím prvkům je pro zvídavé fanoušky i fotografy značně obtížně rozpoznání klíčových tvarů prototypu a to i za denního světla. „Designéři navrhují krásná auta s atraktivními tvary. Našim úkolem je udržet vše v tajnosti,“ uvedl Lars Muehlbauer, vedoucí kamuflovacího oddělení ve evropské divize Fordu. „Skoro každý má dnes chytrý telefon a může okamžitě sdílet své fotografie. Všichni, včetně našich konkurentů, tak mohou vidět vozy, které testujeme.“

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Příprava samotné kamufláže trvala podle Fordu asi dva měsíce. Vzor je vytištěný na lehké vinylové fólii, která je tenčí než lidský vlas. Nejprve se design zkouší v uzavřených areálech, aby automobilka měla jistotu, že kamufláž stoprocentně plní svou úlohu.

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

„Snažím se vytvořit chaotický vzor, který zmate zrak,“ vysvětlil Marco Porceddu, technik z vývojového oddělení Fordu. „Prohlížel jsem si optické klamy na internetu a napadl mě tvar, který lze mnohotisíckrát překrývat. Vzniká tím iluze a zároveň i trojrozměnrný efekt,“ dodal k fóliím, které snesou i extrémní teploty. Pro zimní podmínky v Evropě zvolil výrobce bílou barvu, v Austrálii a Jižní Americe pak pískové odstíny.

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 105 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků