Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Aby Ford udržel design prototypů pod pokličkou, pokrývá je speciální kamufláží s trojrozměrným efektem.
Ford nás chce oklamat. U prototypů používá speciální maskování

Americká automobilka vsadila při maskování prototypů na kamufláž s trojrozměrným efektem (na snímcích je model EcoSport), která vytváří optickou iluzi a značně ztěžuje vnímání skutečných tvarů karoserie. Design je postaven na chaotickém rozmístění válečků a Ford se při jeho tvorbě inspiroval u populárních optických klamů, které kolují napříč sociálními sítěmi.

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Další maskovaný Mercedes v Plzni, tentokrát je to třída A

Díky těmto maskovacím prvkům je pro zvídavé fanoušky i fotografy značně obtížně rozpoznání klíčových tvarů prototypu a to i za denního světla. „Designéři navrhují krásná auta s atraktivními tvary. Našim úkolem je udržet vše v tajnosti,“ uvedl Lars Muehlbauer, vedoucí kamuflovacího oddělení ve evropské divize Fordu. „Skoro každý má dnes chytrý telefon a může okamžitě sdílet své fotografie. Všichni, včetně našich konkurentů, tak mohou vidět vozy, které testujeme.“

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Příprava samotné kamufláže trvala podle Fordu asi dva měsíce. Vzor je vytištěný na lehké vinylové fólii, která je tenčí než lidský vlas. Nejprve se design zkouší v uzavřených areálech, aby automobilka měla jistotu, že kamufláž stoprocentně plní svou úlohu.

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na bázi C-klasse

„Snažím se vytvořit chaotický vzor, který zmate zrak,“ vysvětlil Marco Porceddu, technik z vývojového oddělení Fordu. „Prohlížel jsem si optické klamy na internetu a napadl mě tvar, který lze mnohotisíckrát překrývat. Vzniká tím iluze a zároveň i trojrozměnrný efekt,“ dodal k fóliím, které snesou i extrémní teploty. Pro zimní podmínky v Evropě zvolil výrobce bílou barvu, v Austrálii a Jižní Americe pak pískové odstíny.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků