Ford nabízí tovární úpravy pro sportovní řadu ST

Britské zastoupení automobilky Ford připravilo pro své zákazníky opravdu skvělou akci. Ti, kteří si chtějí koupit ostré provedení Fiesty, případně Focusu s označením ST, mohou sáhnout po továrním tuningu.

Fista ST tak může dosahovat výkonu až 185 koní, což je o 35 více než běžný model. Za zhruba 35 000 Kč tak řidič získá akceleraci na stovku za 8 s (doposud 8,5 s) a maximální rychlost 208 km/h. Bohužel není zcela jasné, jakými úpravami bylo navýšení výkonu dosaženo, ale jelikož se jedná o atmosférický motor, budou muset být rozsáhlejší.

U Focusu ST je pak výkon navýšen na 260 koní a točivý moment 400 Nm. Výkon tak poskočil o solidních 35 koní. Za zhruba 52 000 Kč tak získáte nejen lepší dynamiku a akceleraci, ale upravenou řídící jednotku a dle dostupných informací i modifikovanou převodovku s kratšími převody, což by se mělo podepsat na lepší celkové dynamice.

Každopádně obě úpravy, byť nejsou nijak radikální, posunují možnosti těchto skvělých vozů ještě dál a to s tovární plnou zárukou. Malou nevýhodou je pak fakt, že prozatím je tento balíček dostupný jen ve Velké Británii a není zcela jasné, zda půjde i do jiných zemí.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků