Ford nabídne turbomotory EcoBoost i pro další evropské modely

Evropská část kocernu Ford Motor Company letos přistoupí k rozšíření palety svých nových pohonných jednotek řady EcoBoost zavedením dvojice motorů s objemy 1,6 a 2,0 l. Tato nová generace vychází z šestiválcové jednotky s objemem 3,5 l, jež slavila svoji premiéru vloni v létě pod kapotami amerických modelů Ford Flex a Taurus SHO a Lincoln MKS a MKT. Také tyto menší varianty se tedy mají vyznačovat přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dmychadlem. Větší verze se objeví během letošního léta v modernizovaných vozech S-Max a Galaxy a naladěna má být na 200 koní (146 kW), což je poměrně střídmá porce, v amerických modelech Fusion a Escape má totiž výkon dosahovat až 240 koní (176 kW). To by již mělo postačit k tomu, aby dvoulitr EcoBoost postupně nahradil stávající, konvenčně pojaté atmosférické šestiválce.

Na podzim se setkáme též s menšími dvojčaty C-Max a Grand C-Max, jež budou osazeny jednotkami 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 148 a 177 koní (108, resp. 130 kW). O dalších aplikacích tohoto motoru zatím nebylo rozhodnuto, ale je pravděpodobné, že se s ním setkáme i v dosud neupřesněné specifikaci nové řady Focus, a to alespoň pro některé trhy.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků