Ford nabídne turbomotory EcoBoost i pro další evropské modely

Evropská část kocernu Ford Motor Company letos přistoupí k rozšíření palety svých nových pohonných jednotek řady EcoBoost zavedením dvojice motorů s objemy 1,6 a 2,0 l. Tato nová generace vychází z šestiválcové jednotky s objemem 3,5 l, jež slavila svoji premiéru vloni v létě pod kapotami amerických modelů Ford Flex a Taurus SHO a Lincoln MKS a MKT. Také tyto menší varianty se tedy mají vyznačovat přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dmychadlem. Větší verze se objeví během letošního léta v modernizovaných vozech S-Max a Galaxy a naladěna má být na 200 koní (146 kW), což je poměrně střídmá porce, v amerických modelech Fusion a Escape má totiž výkon dosahovat až 240 koní (176 kW). To by již mělo postačit k tomu, aby dvoulitr EcoBoost postupně nahradil stávající, konvenčně pojaté atmosférické šestiválce.

Na podzim se setkáme též s menšími dvojčaty C-Max a Grand C-Max, jež budou osazeny jednotkami 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 148 a 177 koní (108, resp. 130 kW). O dalších aplikacích tohoto motoru zatím nebylo rozhodnuto, ale je pravděpodobné, že se s ním setkáme i v dosud neupřesněné specifikaci nové řady Focus, a to alespoň pro některé trhy.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky