Ford nabídne svůj vlastní dvouspojkový automat

Automobilka Ford chce nejpozději v roce 2007 nabídnout ve svých vozech automatickou dvouspojkovou převodovku. Automat DKG se nejprve objeví v modelu Focus a posléze i v dalších modelech, jako je Mondeo, Galaxy, C-Max atd. Jeho výhodou, proti obdobě německého Volkswagenu - DSG, bude hlavně vyšší točivý moment, který dokáže přenést. Ten bude v základní verzi 400Nm (DSG max. 350 Nm). Další výhodou má být menší hmotnost, než je 90 kg v případě VW.

Tento automat by se měl objevit i v sesterském Volvu, Mazdě a Jaguaru. Ostatní automobilky také nelení a prakticky všichni významní hráči na trhu s automobily, jako je třeba BMW a Porsche, hodlají ve stejném období nasadit obdobné automaty ve svých vozech. U BMW má dvouspojkový automat nahradit sekvenční převodovku SMG.

Tip: Přečtěte si náš velký test převodovky DSG ve Škodě Octavia (video).

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků