Ford nabídne svůj vlastní dvouspojkový automat

Automobilka Ford chce nejpozději v roce 2007 nabídnout ve svých vozech automatickou dvouspojkovou převodovku. Automat DKG se nejprve objeví v modelu Focus a posléze i v dalších modelech, jako je Mondeo, Galaxy, C-Max atd. Jeho výhodou, proti obdobě německého Volkswagenu - DSG, bude hlavně vyšší točivý moment, který dokáže přenést. Ten bude v základní verzi 400Nm (DSG max. 350 Nm). Další výhodou má být menší hmotnost, než je 90 kg v případě VW.

Tento automat by se měl objevit i v sesterském Volvu, Mazdě a Jaguaru. Ostatní automobilky také nelení a prakticky všichni významní hráči na trhu s automobily, jako je třeba BMW a Porsche, hodlají ve stejném období nasadit obdobné automaty ve svých vozech. U BMW má dvouspojkový automat nahradit sekvenční převodovku SMG.

Tip: Přečtěte si náš velký test převodovky DSG ve Škodě Octavia (video).

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků