Ford nabídne svůj vlastní dvouspojkový automat

Automobilka Ford chce nejpozději v roce 2007 nabídnout ve svých vozech automatickou dvouspojkovou převodovku. Automat DKG se nejprve objeví v modelu Focus a posléze i v dalších modelech, jako je Mondeo, Galaxy, C-Max atd. Jeho výhodou, proti obdobě německého Volkswagenu - DSG, bude hlavně vyšší točivý moment, který dokáže přenést. Ten bude v základní verzi 400Nm (DSG max. 350 Nm). Další výhodou má být menší hmotnost, než je 90 kg v případě VW.

Tento automat by se měl objevit i v sesterském Volvu, Mazdě a Jaguaru. Ostatní automobilky také nelení a prakticky všichni významní hráči na trhu s automobily, jako je třeba BMW a Porsche, hodlají ve stejném období nasadit obdobné automaty ve svých vozech. U BMW má dvouspojkový automat nahradit sekvenční převodovku SMG.

Tip: Přečtěte si náš velký test převodovky DSG ve Škodě Octavia (video).

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků