Ford nabídne svůj vlastní dvouspojkový automat

Automobilka Ford chce nejpozději v roce 2007 nabídnout ve svých vozech automatickou dvouspojkovou převodovku. Automat DKG se nejprve objeví v modelu Focus a posléze i v dalších modelech, jako je Mondeo, Galaxy, C-Max atd. Jeho výhodou, proti obdobě německého Volkswagenu - DSG, bude hlavně vyšší točivý moment, který dokáže přenést. Ten bude v základní verzi 400Nm (DSG max. 350 Nm). Další výhodou má být menší hmotnost, než je 90 kg v případě VW.

Tento automat by se měl objevit i v sesterském Volvu, Mazdě a Jaguaru. Ostatní automobilky také nelení a prakticky všichni významní hráči na trhu s automobily, jako je třeba BMW a Porsche, hodlají ve stejném období nasadit obdobné automaty ve svých vozech. U BMW má dvouspojkový automat nahradit sekvenční převodovku SMG.

Tip: Přečtěte si náš velký test převodovky DSG ve Škodě Octavia (video).

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků