Ford nabídne svůj vlastní dvouspojkový automat

Automobilka Ford chce nejpozději v roce 2007 nabídnout ve svých vozech automatickou dvouspojkovou převodovku. Automat DKG se nejprve objeví v modelu Focus a posléze i v dalších modelech, jako je Mondeo, Galaxy, C-Max atd. Jeho výhodou, proti obdobě německého Volkswagenu - DSG, bude hlavně vyšší točivý moment, který dokáže přenést. Ten bude v základní verzi 400Nm (DSG max. 350 Nm). Další výhodou má být menší hmotnost, než je 90 kg v případě VW.

Tento automat by se měl objevit i v sesterském Volvu, Mazdě a Jaguaru. Ostatní automobilky také nelení a prakticky všichni významní hráči na trhu s automobily, jako je třeba BMW a Porsche, hodlají ve stejném období nasadit obdobné automaty ve svých vozech. U BMW má dvouspojkový automat nahradit sekvenční převodovku SMG.

Tip: Přečtěte si náš velký test převodovky DSG ve Škodě Octavia (video).

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 152 příspěvků