Ford nabídne pro Mustang nový silný osmiválec Coyote

Kultovní Ford Mustang prošel pro modelový rok 2010 modernozací, o níž jsme podrobně psali třeba na tomto místě, ale pod jeho dlouhou kapotou se toho moc nezměnilo. Konkurence totiž nespí a náskok Mustangu, který jí před několika lety přivodil řadu bezesných nocí, již v podstatě smazala. Jsou zde především Dodge Challenger, Chevrolet Camaro, ale také nový typ 370Z od Nissanu.

Ford pro svůj Mustang 2010 sliboval zavedení šestiválce EcoBoost a nového pětilitrového osmiválce. Nakonec ale zůstalo vše při starém a výkonnější provedení GT se tak musí zatím spokojit s původní jednotkou V8 4,6 l (test Mustangu s tímto motorem jsme vám nabídli na tomto místě) s výkonem mírně posíleným na 315 koní (235 kW). To však již zdaleka nestačí, Challenger R/T totiž dává 372 koní (277 kW) a Camaro SS dokonce 422 koní (315 kW). Mustang GT přitom dostane nafrak i od šestiválcového Nissanu 370Z, jenž disponuje 332 koňmi (248 kW)...

Ford ale opět popadá dech a oznámil, že své motory V8 4,6 a 5,4 l brzy nahradí novým „pětilitrem“ s kódovým označením Coyote. Podrobnosti o této jednotce zatím k dispozici nejsou, ale měl by disponovat čtyřventilovými rozvody SOHC, výkonem kolem 400 koní (300 kW) a točivým momentem zhruba 540 Nm. Coyote se nejprve objeví v pick-upu F-150 (2010) a pod kapotu Mustangu nastoupí až v modelovém roce 2011, pravděpodobně jej budou využívat i Fordy v Austrálii. Ještě koncem letošního roku by se však měl v Mustangu objevit slibovaný EcoBoost o výkonu 355 koní (265 kW). Podle jistých náznaků by vrcholné provedení Shelby GT500 mělo časem dostat přeplňovanou verzi nového pětilitrového Coyotu, což by mohlo pomalu se uzavírající hladinu nad Mustangem opět řádně rozčeřit... 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků