Ford nabídne pro Mustang nový silný osmiválec Coyote

Kultovní Ford Mustang prošel pro modelový rok 2010 modernozací, o níž jsme podrobně psali třeba na tomto místě, ale pod jeho dlouhou kapotou se toho moc nezměnilo. Konkurence totiž nespí a náskok Mustangu, který jí před několika lety přivodil řadu bezesných nocí, již v podstatě smazala. Jsou zde především Dodge Challenger, Chevrolet Camaro, ale také nový typ 370Z od Nissanu.

Ford pro svůj Mustang 2010 sliboval zavedení šestiválce EcoBoost a nového pětilitrového osmiválce. Nakonec ale zůstalo vše při starém a výkonnější provedení GT se tak musí zatím spokojit s původní jednotkou V8 4,6 l (test Mustangu s tímto motorem jsme vám nabídli na tomto místě) s výkonem mírně posíleným na 315 koní (235 kW). To však již zdaleka nestačí, Challenger R/T totiž dává 372 koní (277 kW) a Camaro SS dokonce 422 koní (315 kW). Mustang GT přitom dostane nafrak i od šestiválcového Nissanu 370Z, jenž disponuje 332 koňmi (248 kW)...

Ford ale opět popadá dech a oznámil, že své motory V8 4,6 a 5,4 l brzy nahradí novým „pětilitrem“ s kódovým označením Coyote. Podrobnosti o této jednotce zatím k dispozici nejsou, ale měl by disponovat čtyřventilovými rozvody SOHC, výkonem kolem 400 koní (300 kW) a točivým momentem zhruba 540 Nm. Coyote se nejprve objeví v pick-upu F-150 (2010) a pod kapotu Mustangu nastoupí až v modelovém roce 2011, pravděpodobně jej budou využívat i Fordy v Austrálii. Ještě koncem letošního roku by se však měl v Mustangu objevit slibovaný EcoBoost o výkonu 355 koní (265 kW). Podle jistých náznaků by vrcholné provedení Shelby GT500 mělo časem dostat přeplňovanou verzi nového pětilitrového Coyotu, což by mohlo pomalu se uzavírající hladinu nad Mustangem opět řádně rozčeřit... 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků