Ford nabídne pro Mustang nový silný osmiválec Coyote

Kultovní Ford Mustang prošel pro modelový rok 2010 modernozací, o níž jsme podrobně psali třeba na tomto místě, ale pod jeho dlouhou kapotou se toho moc nezměnilo. Konkurence totiž nespí a náskok Mustangu, který jí před několika lety přivodil řadu bezesných nocí, již v podstatě smazala. Jsou zde především Dodge Challenger, Chevrolet Camaro, ale také nový typ 370Z od Nissanu.

Ford pro svůj Mustang 2010 sliboval zavedení šestiválce EcoBoost a nového pětilitrového osmiválce. Nakonec ale zůstalo vše při starém a výkonnější provedení GT se tak musí zatím spokojit s původní jednotkou V8 4,6 l (test Mustangu s tímto motorem jsme vám nabídli na tomto místě) s výkonem mírně posíleným na 315 koní (235 kW). To však již zdaleka nestačí, Challenger R/T totiž dává 372 koní (277 kW) a Camaro SS dokonce 422 koní (315 kW). Mustang GT přitom dostane nafrak i od šestiválcového Nissanu 370Z, jenž disponuje 332 koňmi (248 kW)...

Ford ale opět popadá dech a oznámil, že své motory V8 4,6 a 5,4 l brzy nahradí novým „pětilitrem“ s kódovým označením Coyote. Podrobnosti o této jednotce zatím k dispozici nejsou, ale měl by disponovat čtyřventilovými rozvody SOHC, výkonem kolem 400 koní (300 kW) a točivým momentem zhruba 540 Nm. Coyote se nejprve objeví v pick-upu F-150 (2010) a pod kapotu Mustangu nastoupí až v modelovém roce 2011, pravděpodobně jej budou využívat i Fordy v Austrálii. Ještě koncem letošního roku by se však měl v Mustangu objevit slibovaný EcoBoost o výkonu 355 koní (265 kW). Podle jistých náznaků by vrcholné provedení Shelby GT500 mělo časem dostat přeplňovanou verzi nového pětilitrového Coyotu, což by mohlo pomalu se uzavírající hladinu nad Mustangem opět řádně rozčeřit... 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků