Ford nabídne novou generaci turbomotorů

Americký koncern Ford poodhalil své plány pro blízkou budoucnost v oblasti pohonných jednotek.

Automobilka v současnosti vyvíjí zcela nové benzínové agregáty s přímým vstřikem paliva. Jedná se o kompletní portfolio, které začíná u čtyřválce, pokračuje přes šestiválec a končí u osmiválce. Motory jsou navíc vyvíjeny tak, že budou připraveny na nasazení přeplňování a to dvoustupňovým turbodmychadlem.

Ford by tak mohl nasadit motory s daleko nižším objemem, které by dosahovaly vyššího výkonu a díky dvoustupňovému přeplňování nabídnou i lineárnější zátah. Díky použití nových technologií by měla navíc u nové generace agregátu poklesnout spotřeba až o 20 procent, proti současnosti a i emise škodlivých plynů by měly být zredukovány dle typu motoru o 15 až 30 procent.

Nové benzínové motory budou určeny pro všechny koncernové automobilky a modely. Dle konkrétních požadavků budou jen mírně modifikovány.

Ford současně oznámil i vývoj nového šestistupňového automatu, který by již neměl být klasickým automatem s HDM, ale spíše automatem ve stylu převodovky DSG.

I když není přesně známo, kdy by se tyto motory měly objevit na trhu, dle všeho to vypadá, že před rokem 2009 to určitě nebude. Ford totiž chce přijít s motory, které nebudou mít problém splnit emisní limity dané doby a měly by být připraveny na to, že jen mírnou modifikací budou dosahovat požadovaných emisí, které vstoupí v platnost okolo roku 2015.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků