Ford nabídne novou generaci turbomotorů

Americký koncern Ford poodhalil své plány pro blízkou budoucnost v oblasti pohonných jednotek.

Automobilka v současnosti vyvíjí zcela nové benzínové agregáty s přímým vstřikem paliva. Jedná se o kompletní portfolio, které začíná u čtyřválce, pokračuje přes šestiválec a končí u osmiválce. Motory jsou navíc vyvíjeny tak, že budou připraveny na nasazení přeplňování a to dvoustupňovým turbodmychadlem.

Ford by tak mohl nasadit motory s daleko nižším objemem, které by dosahovaly vyššího výkonu a díky dvoustupňovému přeplňování nabídnou i lineárnější zátah. Díky použití nových technologií by měla navíc u nové generace agregátu poklesnout spotřeba až o 20 procent, proti současnosti a i emise škodlivých plynů by měly být zredukovány dle typu motoru o 15 až 30 procent.

Nové benzínové motory budou určeny pro všechny koncernové automobilky a modely. Dle konkrétních požadavků budou jen mírně modifikovány.

Ford současně oznámil i vývoj nového šestistupňového automatu, který by již neměl být klasickým automatem s HDM, ale spíše automatem ve stylu převodovky DSG.

I když není přesně známo, kdy by se tyto motory měly objevit na trhu, dle všeho to vypadá, že před rokem 2009 to určitě nebude. Ford totiž chce přijít s motory, které nebudou mít problém splnit emisní limity dané doby a měly by být připraveny na to, že jen mírnou modifikací budou dosahovat požadovaných emisí, které vstoupí v platnost okolo roku 2015.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků