Americký koncern Ford poodhalil své plány pro blízkou budoucnost v oblasti pohonných jednotek.
Automobilka v současnosti vyvíjí zcela nové benzínové agregáty s přímým vstřikem paliva. Jedná se o kompletní portfolio, které začíná u čtyřválce, pokračuje přes šestiválec a končí u osmiválce. Motory jsou navíc vyvíjeny tak, že budou připraveny na nasazení přeplňování a to dvoustupňovým turbodmychadlem.
Ford by tak mohl nasadit motory s daleko nižším objemem, které by dosahovaly vyššího výkonu a díky dvoustupňovému přeplňování nabídnou i lineárnější zátah. Díky použití nových technologií by měla navíc u nové generace agregátu poklesnout spotřeba až o 20 procent, proti současnosti a i emise škodlivých plynů by měly být zredukovány dle typu motoru o 15 až 30 procent.
Nové benzínové motory budou určeny pro všechny koncernové automobilky a modely. Dle konkrétních požadavků budou jen mírně modifikovány.
Ford současně oznámil i vývoj nového šestistupňového automatu, který by již neměl být klasickým automatem s HDM, ale spíše automatem ve stylu převodovky DSG.
I když není přesně známo, kdy by se tyto motory měly objevit na trhu, dle všeho to vypadá, že před rokem 2009 to určitě nebude. Ford totiž chce přijít s motory, které nebudou mít problém splnit emisní limity dané doby a měly by být připraveny na to, že jen mírnou modifikací budou dosahovat požadovaných emisí, které vstoupí v platnost okolo roku 2015.